.
Pētnieciskais darbs zobārstniecībā
Studiju kursa apraksts
Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:2.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:17.06.2024 13:26:17
Par studiju kursu | |||||||||
Kursa kods: | ZTMVK_065 | LKI līmenis: | 5. līmenis | ||||||
Kredītpunkti: | 2.00 | ECTS: | 3.00 | ||||||
Zinātnes nozare: | Klīniskā medicīna; Stomatoloģija | Mērķauditorija: | Zobārstniecība | ||||||
Studiju kursa vadītājs | |||||||||
Kursa vadītājs: | Līga Kroniņa | ||||||||
Studiju kursa īstenotājs | |||||||||
Struktūrvienība: | Zobu terapijas un mutes veselības katedra | ||||||||
Struktūrvienības vadītājs: | |||||||||
Kontaktinformācija: | Rīga, Dzirciema iela 20, zhsrsu[pnkts]lv, +371 67455560 | ||||||||
Studiju kursa plānojums | |||||||||
Pilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 4 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 8 | ||||
Nodarbības (skaits) | 8 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 3 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 24 | ||||
Kopā kontaktstundas | 32 | ||||||||
Studiju kursa apraksts | |||||||||
Priekšzināšanas: | Vidusskolas līmeņa zināšanas angļu valodā, matemātikā un eseju rakstīšanā. | ||||||||
Mērķis: | Iepazīstināt studentus ar pētnieciskā darba struktūru un rakstīšanas pamatprincipiem. | ||||||||
Tēmu saraksts (pilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Pētniecisko darbu veidi, pierādījumu līmeņi. | Lekcijas | 1.00 | E-studiju vide | |||||
2 | Praktiskais darbs literatūras meklēšanā un izvērtēšanā. Atslēgas vārdi. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
3 | Ievads. Literatūras apskata plānošana un rakstīšana. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
4 | Pētījuma jautājuma, darba mērķu un uzdevumu formulēšana. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
5 | Literatūras apskata rakstīšana. | Nodarbības | 1.00 | klīniskā bāze | |||||
6 | Atsauču noformēšana. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
7 | Praktiskā pētījuma plānošana, prasības. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
8 | Praktiskā pētījuma plānošana. Testu sastādīšana. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
9 | Rezultātu apstrāde, interpretācija, pasniegšana. | Lekcijas | 1.00 | E-studiju vide | |||||
10 | Rezultātu iegūšana un apstrāde. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
11 | Rezultātu interpretācija un izvērtēšana. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
12 | Darba un literatūras atsauču noformēšana. Prezentācijas veidošana. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
Vērtēšana | |||||||||
Patstāvīgais darbs: | • Kursa noslēgumā – rakstisks mājas darbs – patstāvīgi izstrādāt zinātniski pētniecisku darbu. Aizpildīta kursa novērtēšanas anketa. | ||||||||
Vērtēšanas kritēriji: | Aktīvs individuālais darbs nodarbībās (50%). Atbilstība pētnieciskā darba noformēšanas prasībām (50%) (pēc satura – plaģiāta neesamība, izmantoto literatūras avotu daudzums, pētījuma plāna atbilstība pētījuma mērķim, pētījuma metodes atbilstība pētījuma mērķim.; pēc formas – atbilstība formālajām prasībām pēc nodaļu virsrakstiem, pareizrakstības kļūdu neesamība, literatūras atsauču noformējums tekstā, literatūras saraksta pareizs noformējums). | ||||||||
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas): | Eksāmens (Rakstisks) | ||||||||
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas): | |||||||||
Studiju rezultāti | |||||||||
Zināšanas: | Sekmīgi apgūstot kursu, studenti varēs: • novērtēt literatūras atbilstību uz pierādījumiem balstītam pētījumam, • raksturot pētnieciska darba struktūru, • raksturot pētījumu veidus. | ||||||||
Prasmes: | Sekmīgi apgūstot kursu, studenti: • atlasa un izmanto uz pierādījumiem balstītu literatūru, • apkopo literatūru, • izvēlas piemērotāko pētījuma veidu, • pielieto atbilstošu metodi datu apstrādei, • prezentē pētījuma rezultātus. | ||||||||
Kompetences: | Sekmīgi apgūstot kursu, studenti spēj; • patstāvīgi izstrādāt pētniecisku darbu, • iegūt veselības informāciju un to kritiski vērtēt atkarībā no tās avotiem, • atšķirt veselības pētījumu veidus pēc to dizaina, • lietot pētījumu rezultātus praksē. | ||||||||
Bibliogrāfija | |||||||||
Nr. | Atsauce | ||||||||
Obligātā literatūra | |||||||||
1 | Pētniecība: teorija un prakse. Rīga: RaKa, 2016, 546 lpp. | ||||||||
2 | Maldupa, I., Uribe, S., & Universidad Austral de Chile. Ko nozīmē uz pierādījumiem balstīta zobārstniecība? Zobārstniecības Raksti. Nr.1. 2014, 15.-17.lpp. : il., tab. | ||||||||
3 | Martinsone K. Pipere A. Zinātniskā rakstīšana un pētījumu rezultātu izplatīšana. RSU, 2019. | ||||||||
4 | Mārtinsone K. Pipere A. Zinātniskās darbības metodoloģija : starpdisciplināra perspektīva. RSU, 2021. | ||||||||
5 | Spila, D. & Znotiņa, I. Medicīnas informācijas meklēšanas pamatu apgūšana elektroniskajos resursos. RSU, 2014. | ||||||||
6 | Spila, D. Pasaules medicīnas citējamo žurnālu datubāze Pubmed un informācijas 11 meklēšanas iespējas. RSU, 2014. | ||||||||
7 | Znotiņa, I. Uz pierādījumiem balstītas medicīnas resursi – labāko pierādījumu meklēšana un izmantošana. RSU, 2014. | ||||||||
8 | Ievads pētniecībā: stratēģijas, dizaini, metodes. Rīga: RaKa, 2011, 284 lpp. (akceptējams izdevums) | ||||||||
Papildu literatūra | |||||||||
1 | Association, American Dental, et al. How to Use Evidence-Based Dental Practices to Improve Clinical Decision-Making. American Dental Association, 2019. ProQuest Ebook Central | ||||||||
2 | Brignardello-Petersen, R. et al. A practical approach to evidence-based dentistry: How to search for evidence to inform clinical decisions. J. Am. Dent. Assoc. 145, 1262–1267. 2014. | ||||||||
3 | Carrasco-Labra, A., Brignardello-Petersen, R., Glick, M., et.al. A practical approach to evidence-based dentistry: VI: How to use a systematic review. The Journal of the American Dental Association 146, 255–265.e1; 2015. | ||||||||
4 | Malgožata Raščevska. Psiholoģisko testu un aptauju konstruēšana un adaptācija. Rīga. RaKa 2005. (akceptējams izdevums) | ||||||||
5 | Smeeton, Nigel C.. Dental Statistics Made Easy, CRC Press LLC, 2016. ProQuest Ebook Central, | ||||||||
Citi informācijas avoti | |||||||||
1 | Interneta resursi (datu bāzes) |