Bizness Eiropas Savienībā (SBUEK_233)
Īsumā par studiju kursu
Mērķis
Kurss paredzēts, lai izplatītu zināšanas par ES uzņēmējdarbības vides pārveidi (makro un mikro līmenī), veicinot izpratni par uzņēmējdarbību ES. Pamatojoties uz ES rīcības plānu “Ilgtspējīgas izaugsmes finansēšana”, Eiropas zaļo kursu un ES atveseļošanās plānu pēc COVID-19, šī kursa mērķis ir nodrošināt, lai studenti iegūtu stabilas pamatzināšanas par ES makro- un mikrouzņēmējdarbības vidi, it īpaši zināšanas par uzņēmējdarbības izveidi,
līgumtiesībāsam, komerctiesībām, nodarbinātības un intelektuālā īpašuma noteikumiem, korporatīvo pārvaldību, korporatīvo un sociālo atbildību, ilgtspēju uzņēmējdarbībā, digitālo ekonomiku un būtiskiem finanšu aspektiem, piemēram, monetāro politiku, starptautisko tirdzniecību un starptautiskajām finansēm, valūtas kursu, nodokļiem un eirozonas darbību. Pēc šī kursa pabeigšanas absolventi spēs izmantot integrējošas zināšanas (juridiskās, finanšu un stratēģiskās vadības) ES uzņēmējdarbības vidē. Tās būs piemērojamas ES transformācijas procesa laikā un pēc tam.
Priekšzināšanas
Mikroekonomika, makroekonomika, finanšu pamati, tiesību pamati.
Rezultāti
Izpratne par ES makro un mikro uzņēmējdarbības vidi, digitālo ekonomiku un galvenajiem finanšu aspektiem, tādiem kā monetārā politika, starptautiskā tirdzniecība un starptautiskās finanses, valūtas kurss, nodokļi un eirozona.
Spēja patstāvīgi izvērtēt iespējas uzsākt uzņēmējdarbību ES.
Pamata izpratne par līgumtiesību, uzņēmumu tiesību, nodarbinātības un intelektuālā īpašuma noteikumu jēdzieniem.
Izpratne par korporatīvās pārvaldības būtību, korporatīvo un sociālo atbildību, ilgtspēju biznesā.
Attiecībā uz kursa praktisko dimensiju studenti attīstīs tādas uzņēmējdarbībai nepieciešamās prasmes kā kritiskā domāšana, stratēģiskā domāšana, argumentācija, risku vadība, lēmumu pieņemšana, medijpratība u.c.
Studenti spēs novērtēt tādus ES biznesa vides praktiskos aspektus, kā valūtas darījumi, to nozīme biznesā, nodokļu aspekti, finansējuma piesaistes iespējas, tiesiskais regulējums, ilgtspējas un ar patērētāju uzvedību un mārketingu saistītie jautājumi. Kursa ietvaros tiks attīstīta spēja plānot un attīstīt biznesa ideju un novērtēt tās īstenošanas iespējas dažādās ekonomiskajās vidēs.
Plānojums
Studiju programma | Studiju semestris | Programmas līmenis | Studiju kursa kategorija | Docētāji | Grafiks |
---|---|---|---|---|---|
Starptautiskais bizness un ilgtspējīga ekonomika, SBIE | 3 | Bakalaurs | Ierobežota izvēle | Anželika Berķe-Berga, Inna Dovladbekova | |
Starptautiskais mārketings un reklāma, MR | 3 | Bakalaurs | Ierobežota izvēle | Anželika Berķe-Berga, Inna Dovladbekova |
Studiju programma | Studiju semestris | Programmas līmenis | Studiju kursa kategorija | Docētāji | Grafiks |
---|---|---|---|---|---|
Starptautiskais bizness un ilgtspējīga ekonomika, SBIE | 4 | Bakalaurs | Ierobežota izvēle | Marta Urbāne, Santa Bormane | |
Starptautiskais mārketings un reklāma, MR | 4 | Bakalaurs | Ierobežota izvēle | Marta Urbāne, Santa Bormane |