Starptautiskais mārketings un reklāma
Programma sagatavo speciālistus ar vispusīgu izglītību mārketingā un reklāmā ar prasmi izmantot fundamentālo un praktisko pētījumu rezultātus un gatavību praktiskai darbībai uzņēmumos un aģentūrās.
Īsumā par programmu
vadība, administrēšana un nekustamo īpašumu pārvaldība
akreditēta līdz
sociālo zinātņu bakalaura grāds tirgzinībās un reklāmā
8.00–17.00
2 RSU finansētas
50 maksas
- Maksā ērtākajā veidā – ik mēnesi, semestri vai mācību gadu!
Studiju vide, saturs un metodes
Studiju vide
Studijas norit produktīvā, pozītīvā, atvērtā, uz sadarbību vērstā gaisotnē. Mācību auditorijas ir aprīkotas ar modernu, mūsdienīgu aprīkojumu, kas ļauj organizēt efektīvu studiju procesu. Studentiem ir organizētas ērtas darba vietas patstāvīgam daram arī ārpus auditorijām, kas ļauj ikdienā sagatavoties nodarbībām universitātes telpās, izpildot gan individuālos, gan grupu uzdevumus. Ir nodrošinātas iespējas studēt un veikt patstāvīgos darbus ārpus universitātes, izmantojot e-apmācību platformu, kurā apkopoti un pieejami visi kursu materiāli, obligātā un ieteicamā literatūra.
Visu studiju laiku tev būs iespēja pieteikties Erasmus+ apmaiņas programmām.
Biznesa virziena studenti simulētā studiju vidē trenē zinātnisko ideju komercializācijas prasmes
Inovēt veidu, kā mācīt un mācīties
Studiju saturs
- 1. studiju gads
Apgūsi zināšanas par ekonomikas un vadības zinātnes teorijām – to vēsturisko attīstību un mūsdienu tendencēm, lai analizētu, interpretētu un risinātu teorētiskās un praktiskās ekonomiskās un vadības problēmas. Mācīsies vākt, apkopot un sistematizēt informāciju, risināt uzdevumus, klasificēt datus, pielietot kvantitatīvas un kvalitatīvas metodes datu analīzē, formulēt problēmu, īstenot kvalitatīvu un kvantitatīvu pētījumu un piedāvāt argumentētus, zinātniski pamatotus problēmu risinājuma variantus. Apgūstamie priekšmeti: mikroekonomikas teorija, ievads tiesību teorijā, prakstiskā uzņēmējdarbība, makroekonomikas teorija, gramatvedības pamati, statistika, ekonomisko pētījumu metodoloģija, biznesa komunikācija un ētika, finanšu pamati.
- 2. studiju gads
Gūsi padziļinātas zināšanas par starptautiskā mārketinga vadības procesiem un starptautisko reklāmu, kas noderēs gan radošam darbam, gan biznesa mērķu sasniegšanai mūsdienu mainīgās vides apstākļos. Mācīsies strādāt gan individuāli, gan komandā, attīstīsi savas spējas argumentēti diskutēt par uzņēmējdarbības vadīšanas problēmām starptautiskā tirgū.
Šajā studiju gadā būs jāiziet arī prakse, kas ļaus attīstīt profesionālās iemaņas un pielietot teorētiskās zināšanas praktisku uzdevumu veikšanā. Universitātei ir noslēgti līgumi ar vairākiem darba devējiem, kas ļauj nodrošināt mūsu studentiem prakses vietas.
- 3. studiju gads
Iegūsi zināšanas un prasmes, kas veidos tavu specializāciju un veicinās mārketinga vides elementu apguvi. Balstoties uz iegūtajām teorētiskajām zināšanām un praktiskajām iemaņām trīs gadu laikā, studenti spēj patstāvīgi veikt analītiskus pētījums, lai noskaidrotu patērētāju vēlmju un vajadzību izmaiņas.
Profesionālo līmeni un radošo potenciālu paaugstina regulārās vieslekcijas, ko lasa mārketinga un reklāmas speciālisti no Latvijas un ārvalstīm, kas ir atzīti un godalgoti speciālisti, zinātnieki, valsts institūciju, mazā un vidējā biznesa, kā arī starptautisku organizāciju vadītāji. RSU ir cieša sadarbība ar Latvian Art Directors Club, kuras vadītāja ir arī RSU absolvente. Studiju laikā tiek organizēti arī izbraukuma semināri uz dažādiem Latvijas uzņēmumiem.
- Apgūstamie studiju kursi
1. semestris Kategorija Kursa kods Studiju kursa nosaukums Īstenotājs Kursa vadītājs ECTS A SZF_135 Akadēmiskā angļu valoda sociālajās zinātnēs Sociālo zinātņu fakultāte Sniedze Vilde 6 A KPUMTK_012 Civilā un vides aizsardzība Klīnisko prasmju un medicīnas tehnoloģiju katedra Oļegs Sabeļņikovs 3 A SZF_140 Ekonomisko pētījumu metodoloģija Sociālo zinātņu fakultāte Romāns Putāns 4 A KSK_256 Ievads studijās un specialitātē Sociālo zinātņu fakultāte Ruta Siliņa 3 A SZF_095 Ievads tiesību teorijā Sociālo zinātņu fakultāte Marta Urbāne 4 A SZF_082 Matemātika Sociālo zinātņu fakultāte Evija Liepa-Hazeleja 5 A SZF_083 Mikroekonomikas teorija Sociālo zinātņu fakultāte Olga Veilande 5 A SBUEK_162 Praktiskā uzņēmējdarbība Sociālo zinātņu fakultāte Kristaps Zaļais 3 2. semestris Kategorija Kursa kods Studiju kursa nosaukums Īstenotājs Kursa vadītājs ECTS A SZF_135 Akadēmiskā angļu valoda sociālajās zinātnēs Sociālo zinātņu fakultāte Sniedze Vilde 6 A SZF_097 Biznesa komunikācija un ētika Sociālo zinātņu fakultāte Renāte Cāne 4 A SZF_084 Finanšu pamati Sociālo zinātņu fakultāte Anželika Berķe-Berga 5 A SZF_139 Grāmatvedības pamati Sociālo zinātņu fakultāte Agnese Girbe 4 A SZF_085 Makroekonomikas teorija Sociālo zinātņu fakultāte Inna Dovladbekova 5 A SZF_096 Statistika Sociālo zinātņu fakultāte Evija Liepa-Hazeleja 4 A SZF_086 Studiju darbs Sociālo zinātņu fakultāte Kristaps Zaļais 5 3. semestris Kategorija Kursa kods Studiju kursa nosaukums Īstenotājs Kursa vadītājs ECTS B SBUEK_233 Bizness Eiropas Savienībā Sociālo zinātņu fakultāte Inna Dovladbekova 6 A SBUEK_235 Cilvēkresursu vadība uzņēmējdarbībā Sociālo zinātņu fakultāte Juta Kaziņa 3 B SZF_111 Politiskais mārketings Sociālo zinātņu fakultāte Lelde Metla-Rozentāle 5 A SBUEK_163 Starptautiskais mārketings Sociālo zinātņu fakultāte Kristīne Blumfelde-Rutka 3 A SZF_073 Starptautiskās reklāmas vadīšanas pamati Sociālo zinātņu fakultāte Inta Buša 4 A SZF_088 Studiju darbs II Sociālo zinātņu fakultāte Romāns Putāns 5 A SZF_102 Tiešais un interaktīvais mārketings Sociālo zinātņu fakultāte Santa Bormane 4 4. semestris Kategorija Kursa kods Studiju kursa nosaukums Īstenotājs Kursa vadītājs ECTS B SBUEK_233 Bizness Eiropas Savienībā Sociālo zinātņu fakultāte Inna Dovladbekova 6 B VVDG_042 Digitālā pratība Sociālo zinātņu fakultāte Didzis Lauva 3 B SZF_119 Mākslīgais intelekts sociālajās zinātnēs Sociālo zinātņu fakultāte Agate Ambulte 3 B SBUEK_160 Mārketinga komunikācijas metodes Sociālo zinātņu fakultāte Renāte Cāne 3 B SZF_143 Patērētāju uzvedība Sociālo zinātņu fakultāte Kristīne Blumfelde-Rutka 4 A SBUEK_056 Prakse Sociālo zinātņu fakultāte Romāns Putāns 6 B SZF_074 Starptautiskais reklāmas tirgus un tā attīstība Sociālo zinātņu fakultāte Santa Bormane 4 B SZF_100 Uzņēmuma stratēģija un politika Sociālo zinātņu fakultāte Ieva Kalve 4 5. semestris Kategorija Kursa kods Studiju kursa nosaukums Īstenotājs Kursa vadītājs ECTS B SZF_078 Pārdošanas vadīšana un darījumu pārrunas Sociālo zinātņu fakultāte Līga Sileniece 4 B SZF_137 Projektu vadība Sociālo zinātņu fakultāte Jekaterina Pankova 6 B SZF_079 Radošums un inovācija Sociālo zinātņu fakultāte Kristaps Zaļais 4 B SZF_093 Reklāmas psiholoģiskie un ētiskie aspekti Sociālo zinātņu fakultāte Renāte Cāne 5 B KF_007 Satura producēšana multimediju platformām Sociālo zinātņu fakultāte Alnis Stakle 3 B SZF_092 Starptautiskā zīmola veidošana un vadīšana Sociālo zinātņu fakultāte Kristīne Blumfelde-Rutka 5 6. semestris Kategorija Kursa kods Studiju kursa nosaukums Īstenotājs Kursa vadītājs ECTS A SBUEK_002 Bakalaura darba izstrāde un aizstāvēšana Sociālo zinātņu fakultāte Romāns Putāns 27 A SBUEK_023 Bakalaura darba izstrādes metodiskais un teorētiskais seminārs Sociālo zinātņu fakultāte Inna Dovladbekova 3
Studiju metodes
Studiju process šajā programmā organizēts pēc moduļu sistēmas, iekļaujot tādas studiju formas kā lekcijas, semināri, praktiskās nodarbības, kā arī tavs patstāvīgais darbs, kam tiek pievērsta liela uzmanība un kas sevī ietvers zinātniskās literatūras apgūšanu un analīzi, kopsavilkumu un eseju rakstīšanu, referātu un projektu, kā arī kursa darbu un grupas darbu sagatavošanu un prezentācijas. Šo dažādo metožu mērķis ir attīstīt spēju kritiski analizēt ekonomiskās situācijas, loģiski vērtēt un modelēt šo situāciju attīstību nākotnē, veidot iemaņas darbam komandā un pat komandas vadībā.
Mārketinga studijas RSU sniedz plašas iespējas karjeras attīstībai. Intervija ar absolventi Kaivu Reihmani
Starptautiskā mārketinga un reklāmas studenti pārstāv RSU hakatonā Austrijā
Cilvēks bez izglītības ir kā aka bez ūdens
Ikviena uzņēmuma komandā vajadzīgi mārketinga un reklāmas speciālisti
Topošos RSU studentus uzrunā modernais studiju saturs un plašais e-studiju piedāvājums
Studenti simulētā vidē risina praktiskus reāla Latvijas uzņēmuma problēmjautājumus
Starptautiskā biznesa un ekonomikas katedra saviem studentiem paplašina prakses iespējas
Topošie reklāmas un mārketinga speciālisti iepazīst uzņēmumu Madara Cosmetics
RSU absolventes Diānas Grudules vieslekcija Zīmola "airBaltic" attīstība sociālajos tīklos
Topošie mārketinga speciālisti izglītojas uzņēmumā Spilva
RSU studenti pēta kosmētikas ražotāja Dzintars mārketinga stratēģiju
Studiju norises vieta
RSU centrālā ēka, Dzirciema ielā 16
Darba iespējas pēc studijām
Studiju programmas absolventi strādā dažādos uzņēmumos, kas pārstāv vairāk nekā 15 apakšnozares, tādas kā mazumtirdzniecība, apdrošināšana, sabiedriskās attiecības un komunikācija, reklāmas aģentūras, tirgus pētījumu aģentūras, tūrisms, aviopārvadājumi, interneta portālu uzturēšana, semināru un izstāžu organizēšana, konsultāciju pakalpojumi un citas.
Absolventi uzrāda augstu profesionālo sniegumu, ieņemot vadošas pozīcijas gan vietējos Latvijas, gan arī starptautiskos uzņēmumos.
Absolventi
Ja vēlies studēt mārketingu un reklāmu, tad RSU noteikti ir labākā vieta, kur to apgūt. Visvairāk novērtēju moduļu sistēmu un to, ka pasniedzēji ir pretīmnākoši. Lai gan mājasdarbu apjoms ir liels, tomēr tas man ir iemācījis pašdisciplīnu reizē ar to, ka mācību viela paliek atmiņā labāk. Šobrīd apgūtās zināšanas pielietoju praksē gan veidojot savu uzņēmumu, gan darbojoties pārdošanas nozarē.
Lauma Rikmane, pārdošanas menedžere un trenere
Varu no sirds apgalvot, ka Rīgas Stradiņa universitāte un Starptautiskā mārketinga un reklāmas programma tev neliks vilties! Šī programma noteikti ir labākā Latvijā, lai apgūtu padziļinātas zināšanas par mārketingu un reklāmu. Studijas ir ļoti augstā līmenī, un pasniedzēji ir savas jomas profesionāļi, kuri seko līdzi jaunākajām nozares tendencēm. Turklāt lieliskā iespēja piedalīties Erasmus+ programmā sniedz jaunu pieredzi, draugus un zināšanas, kad varēsi doties uz dažādām Eiropas valstīm. Iegūtās zināšanas un pieredze noderēs tev gan darba tirgū, gan citās dzīves jomās.
Klausies raidierakstu ar Kristu Kristiānu BriņķiKrista Kristiāna Briņķe, SIA ASTRAL Executive Search valdes locekle
Uzņemšanas prasības
- Obligātās prasības
- Vidējā izglītība
- CE sertifikāts latviešu valodā
- CE sertifikāts matemātikā
- CE sertifikāts svešvalodā vai starptautiskas testēšanas institūcijas pārbaudījuma dokuments
- Dokumenti, kas jāiesniedz
- Jāaizpilda pieteikums elektroniskajā Uzņemšanas sistēmā https://uznemsana.rsu.lv un jāpievieno sekojoši dokumentu elektroniskie faili / datnes:
- Pase (datu lapa) vai personas apliecība (eID abas puses)
- Fotogrāfija (studējošā apliecībai)
- Atestāts, kas apliecina vispārējās vidējās izglītības iegūšanu
- Atestāta par vispārējo vidējo izglītību pielikums Sekmju izraksts (abas puses), kurā reflektantam, kurš vispārējo vidējo izglītību ir ieguvis laikposmā no 1997. / 98. mācību gada līdz tekošajam uzņemšanas periodam, sekmju izrakstā obligāto un izvēlēto pamatpriekšmetu vērtējums ir vismaz 4 balles 10 ballu sistēmā (atzīmes specializētajos kursos netiek ņemtas vērā)
- Centralizēto eksāmenu (turpmāk – CE) sertifikāti, kas minēti augstāk
- Dokuments, kas apliecina dokumentu reģistrēšanas pakalpojuma apmaksu
- Ja kādā no iesniedzamajiem dokumentiem ir cits personas uzvārds un / vai vārds un / vai personas kods nekā pasē, tad jāuzrāda arī dokuments, kas apliecina personas datu maiņu
- Par iestāšanās dokumentu reģistrēšanu nav jāmaksā bāreņiem un bez vecāku gādības palikušiem bērniem. Bāreņiem un bez vecāku gādības palikušiem bērniem jāuzrāda normatīvajos aktos noteiktā kārtībā izsniegta apliecība sociālo garantiju nodrošināšanai, bet ne ilgāk kā līdz 24 gadu vecuma sasniegšanai
- Ja reflektants izglītības dokumentu vai akadēmisko grādu ir ieguvis ārvalstīs (izņemot Igaunijā un Lietuvā), iesniegumam pievieno Akadēmiskās informācijas centra izziņu par to, kādam Latvijā piešķirtam izglītības dokumentam vai akadēmiskajam grādam atbilst ārvalstīs iegūtais izglītības dokuments vai grāds
- Vērtēšanas kritēriji
Studiju programmas Starptautiskais mārketings un reklāma reflektantus imatrikulē saskaņā konkursa rezultātiem, ko veido CE vērtējumi matemātikā, latviešu valodā, svešvalodā.
Uzņemšanas rezultātu kopvērtējumu 100% sastāda:- 10% no kopējā vērtējuma ietekmē CE vērtējums Matemātikā,
- 45% no kopējā vērtējuma ietekmē CE vērtējums Latviešu valodā,
- 45% no kopējā vērtējuma ietekmē CE vērtējums svešvalodā vai starptautiskas testēšanas institūcijas pārbaudījuma vērtējums svešvalodā.
Reflektantiem, kuri vidējo vispārējo izglītību ir ieguvuši pēc Valsts izglītības satura centra (VISC) īstenotā projekta “Kompetenču pieeja mācību saturā” (Skola 2030), konkursa rezultātu sastāda valsts pārbaudes darbu rezultāti šādos izglītības apguves līmeņos:
- Augstākais līmenis (reizina ar koeficientu 1.0)
- Optimālais līmenis (reizina ar koeficientu 0.75)
- Vispārīgais līmenis (reizina ar koeficientu 0.5)
Vienādu vērtējumu summu gadījumā konkursu ietekmē CE vērtējums latviešu valodā.
Papildu punkti pie kopējā konkursa rezultāta tiek piešķirti par godalgotu vietu iegūšanu (1.–3. vieta):
- Latvijas Republikas (nacionālajās) mācību priekšmetu olimpiādēs – 2 punkti,
- Starptautiskajās mācību priekšmetu olimpiādēs – 4 punkti,
- Latvijas (nacionālie) skolēnu zinātniski pētnieciskie darbi sociālo zinātņu sekcijā – 1 punkts,
- Starptautiskie skolēnu zinātniski pētnieciskie darbi sociālo zinātņu sekcijā – 2 punkti.
Skatīties pasākuma Planēta: uzņēmējdarbības pētniecība ierakstu
Ko studēt tālāk
Studijas iespējams turpināt RSU maģistra studiju programmās.
Programmas direktors
Pieņemšanas laiks:
O. 13.00-14.00 (iepriekš informējot)Kontaktinformācija
Sociālo zinātņu fakultāte
Pk. 8.30–15.30