Pārlekt uz galveno saturu
Pedagoģiskā izaugsme
Starptautiskā sadarbība

Ar semināru Docētājs. Pašvadīta mācīšanās. Students noslēdzies starptautiskais Erasmus+ projekts Skills Tracking System as a Digital Solution for Student-Centred Learning, kurā piedalījās pārstāvji no izglītības un veselības aprūpes sektora.

Seminārā Akadēmiskā informācijas centra valdes priekšsēdētāja Baiba Ramiņa iepazīstināja ar jaunākajām Eiropas iniciatīvām mobilitātes, darbaspēka un prasmju stiprināšanā un Latvijas Darba devēju konfederācijas politikas plānošanas dokumentu eksperts Rihards Blese prezentēja aktualitātes un izaicinājumus darba devēju skatījumā prasmju un izglītības kontekstā. Rīgas Stradiņa universitātes (RSU) Pedagoģiskās izaugsmes centra pedagoģiskās izaugsmes inovāciju vadītājs Raimonds Strods skaidroja, kas ir pašvadīta, pašregulēta un pašvirzīta mācīšanās – kā tās atšķiras un kam domātas, kā arī semināra dalībniekiem, Medicīnas izglītības tehnoloģiju centra kolēģu veidotā darbnīcā, bija iespēja pašiem apgūt praktiskas prasmes pašvadītas mācīšanās pieejas ietvarā.

RSU Medicīnas izglītības tehnoloģiju centra projektu vadītāja Anna Korvena-Kosakovska prezentēja arī projektā SkillTrack sasniegtos rezultātus. Rīgas Stradiņa universitāte kā vadošais partneris divu gadu garumā īstenoja projektu SkillTrack, kurā piedalījās sadarbības partneri no Somijas (Arcada University of Applied Sciences), Vācijas (The Protestant University of Applied Sciences in Ludwigsburg) un Turcijas (Başkent University). Projekts tika īstenots Erasmus+ finansējuma ietvaros (No. 2021-1-LV01-KA220-HED-000023077) un tā mērķis bija izstrādāt vienotu starptautisku prasmju katalogu ar māszinību, sociālā darba un rehabiltācijas jomas prasmju aprakstiem, kā arī izvērtēt šī kataloga iespējas pašvadītas mācīšanās organizēšanā.

Starptautiska vienota prasmju kataloga pamatā ir RSU izveidotais prasmju monitoringa koncepts, kurš universitātē tiek īstenots no 2019. gada. Prasmju monitoringa sistēma ir ESF finansēts projekts, un tā pamatā ir vienota pieeja prasmju apguves pārvaldībai studiju procesā Rīgas Stradiņa universitātē *. Projektā SkillTrack prasmju monitoringa koncepts tika aprobēts starptautiskā vidē – dažādu valstu universitāšu pārstāvjiem veidojot vienotu starpinstitucionālu prasmju katalogu. Līdzvērtīgi projekta dalībnieki strādāja pie atbalsta metodiskā materiāla izstrādes docētājiem par pašvadītas mācīšanās organizēšanu. Kā norāda projekta vadītāja Anna Korvena-Kosakovska, “prasmju monitoringa RSU tika ieviests piecu gadu laikā, tādēļ, sākot projektu, no vienas puses, bija bažas, kā šo pieeju būs iespējams notestēt divu gadu laikā četrās universitātēs, it sevišķi ņemot vērā gan valodu, gan atšķirības studiju procesa organizēšanā un prasmju apguvē. No otras puses, mūsu komandai jau bija vērā ņemama pieredze šajā jomā un mūsu sadarbības partneri bija ļoti ieinteresēti un gatavi šo pieeju notestēt, līdz ar to izdevās sasniegt lieliskus projekta rezultātus. Šis projekts bija lieliska iespēja novērtēt mūsu prasmju monitoringa sistēmas potenciālu gan nacionālā, gan starptautiskā līmenī”. Lai sasniegtu plānotos rezultātus no RSU puses projektā iesaistījās gan kolēģi no Medicīnas izglītības tehnoloģiju centra un Pedagoģiskas izaugsmes centra, gan arī akadēmiskais personāls no Labklājības un sociālā darba katedras un Rehabilitācijas katedras. Kā norāda R. Strods, "projekta SkillTrack pievienotā vērtība parādās arī RSU docētāju un studējošo mācīšanas un mācīšanās prasmju kontekstā. Mums ir izdevies RSU līmenī attīstīt pašvadītas mācīšanās stratēģiju, kuru docētāji ir veiksmīgi integrējuši savos studiju kursos, nodrošinot iespēju studējošajiem kļūt patstāvīgākiem un uzņemties lielāku atbildību par studiju rezultātu sasniegšanu. Tā pat arī šajā procesā studējošie ir pilnveidojuši savas mācīšanās prasmes, kas būtiski veicina viņu spējas demonstrēt augstākus akadēmiskos sasniegumus. Jaunu mācīšanās un mācīšanas stratēģiju apguvē un integrēšanā studiju procesā ieguvēja ir visa RSU saime”.

Projekta noslēguma mēnesī tiks veiktie pēdējie, noslēdzošie darbi un rekomendācijas prasmju monitoringa ieviešanai tiks publicētas RSU studiju materiālu repozitorijā atvērtā piekļuvē.

* RSU Prasmju monitoringa sistēma un studiju materiālu repozitorijs ir izstrādāti ESF projekta Pārvaldības procesu pilnveide un studiju programmu satura modernizācija Rīgas Stradiņa universitātē (Nr. 8.2.3.0/18/A/011), specifiskā atbalsta mērķa 8.2.3 Nodrošināt labāku pārvaldību augstākā izglītības institūcijās ietvaros

RSU-NAP2020-ES_logo.jpg

 

 

funded_by_eu.png

skill_track.png