Pārlekt uz galveno saturu

Īsumā par studiju kursu

Struktūrvienība: Rehabilitācijas katedra
Kredītpunkti / ECTS:2.67 / 4
Kursa vadītājs:Kristīne Riemere
Studiju tips:Pilna laika
Līmenis:1. cikla (Bakalaura)
Mērķauditorija:Rehabilitācija
Valoda:Latviešu
Studiju kursa aprakstsPilns apraksts, Pilna laika
Zinātnes nozare:Klīniskā medicīna

Mērķis

Veicināt topošo audiologopēdu pedagoģijas pamatu apguvi, veidojot izpratni par mācību procesa saturu, organizāciju, mācību vidi, mācīšanās spēju veidiem, metodēm un paņēmieniem, turpmāk izmantojamiem, ikdienas praksē ar pacientiem. Veicināt izpratni par didaktikas metožu un paņēmienu izvēli, atbilstoši mērķim un vecumposmu specifikai.

Priekšzināšanas

Nav nepieciešamas īpašas priekšzināšanas.

Rezultāti

Zināšanas

1. Veiksmīga studiju kursa apguves rezultātā studenti spēj gan individuāli, gan grupu darbā pašvadīti iegūt, analizēt didaktikas jomas zinātnisko informāciju – mācīšanas metodiku, mācību metodes, organizācijas formas un iegūtos rezultātus integrēt praktiskā darbībā, pilnveidojot savu Audiologopēdijas profesionālo darbību.
2. Spēj atlasīt, parādīt didaktikas zinātnē balstītas pieejas, metodes un radoši pielietot, organizējot mācīšanās procesu terapijas sesijā, nodarbībā.

Prasmes

1. Spēj didaktikas kursa laikā apgūto teorētisko materiālu, praktiskās iemaņas pratīgi integrēt savā profesionālajā
darbībā, mērķtiecīgi plānot strukturizētu terapijas sesiju, nodarbību, respektējot katra cilvēka vajadzības, kurā katrs indivīds iegūst labāko mācīšanās pieredzi profesionāli organizētā vidē.
2. Spēj kritiski izvērtēt kādas metodes katrā vecumposmā pielietot, prot novērtēt pacienta iesaisti komunikatīvajās situācijās izmantojot didaktiskās metodes un metodiskos līdzekļus, organizējot veselības aprūpes pakalpojumu spēj atrast risinājumus problēmsituācijās un radoši vadīt strukturizētu mācīšanās procesu.

Kompetences

Spēj parādīt audiologopēda profesijai nepieciešamās pedagoģijas kompetences - analizēt, interpretēt, novērtēt pacienta individuālās attīstības, mācīšanās, personības un sociālās izaugsmes vajadzības, īstenojot didaktikas specializētās zināšanas, izprotot tās pamatprincipus, likumsakarības, mācību organizācijas formas, būtiskāko no mācību satura un, atbilstoši didaktikas pamatprincipiem, plānot pacienta individuālās attīstības vajadzības un sasniedzamos rezultātus.

Plānojums

Plānošanas periods:2024. gada rudens semestris
Studiju programmaStudiju semestrisProgrammas līmenisStudiju kursa kategorijaDocētājiGrafiks
Audiologopēdija, RFA1BakalaursObligātsKristīne Riemere
Plānošanas periods:2025. gada pavasara semestris
Studiju programmaStudiju semestrisProgrammas līmenisStudiju kursa kategorijaDocētājiGrafiks
Audiologopēdija, RFA2BakalaursObligātsKristīne Riemere