Pārlekt uz galveno saturu

Īsumā par studiju kursu

Kredītpunkti / ECTS:2 / 3
Kursa vadītājs:Anda Ķīvīte-Urtāne
Studiju tips:Pilna laika
Līmenis:1. cikla (Bakalaura)
Mērķauditorija:Informācijas un komunikācijas zinātne; Zobārstniecība; Sabiedrības veselība; Ārstniecība; Medicīnas pakalpojumi; Klīniskā farmācija; Sporta treneris; Farmācija; Komunikācijas zinātne; Māszinības
Valoda:Latviešu
Zinātnes nozare:Pedagoģija; Vispārīgā pedagoģija

Mērķis

Veicināt zināšanu un praktisko iemaņu apguvi interaktīvo apmācību metožu izmantošanā veselības izglītības nozarē.

Priekšzināšanas

Pamatzināšanas sabiedrības veselībā, veselības veicināšanā.

Rezultāti

Zināšanas

Studiju kursa apguves rezultātā students zinās un spēs:
- izskaidrot interaktivitātes un mācīšanās stila jēdzienus;
- raksturot metodes „ledlauzis” jēdzienu un būtību;
- aprakstīt lekcijas metodes būtību, tās priekšrocības un trūkumus;
- raksturot metodes „prāta vētra” nozīmi un mērķi;
- nosaukt un aprakstīt grupu darba jēdzienu un būtību, grupas procesa fāzes, grupas dalībnieku lomas;
- pastāstīt par diskusijas metodes būtību, tās organizēšanas principiem, uzskaitīt un raksturot dažādus diskusiju veidus;
- izskaidrot spēļu metožu jēgu un būtību, uzskaitīt dažādus spēļu veidus;
- raksturot lomu spēles būtību, mērķi un principus;
- pastāstīt par imitācijas spēles būtību, uzskaitīt tās struktūras elementus;
- paskaidrot situācijas analīzes metodes mērķi un būtību;
- uzskaitīt projekta darba metodes norises fāzes, paskaidrot metodes jēgu un nozīmi.

Prasmes

Students pratīs:
- klasificēt, atšķirt un raksturot dažādus mācīšanās stilus;
- salīdzināt dažādas apmācību metodes, diferencēt to efektivitāti;
- atpazīt metodes „ledlauzis” aktivitātes un pielietot tos praksē;
- diskutēt par lekcijas metodes trūkumiem un priekšrocībām, īstenot praksē lekciju ar interaktivitātes elementiem;
- praksē mērķtiecīgi virzīt un rezumēt par metodes „prāta vētra” rezultātiem, izmantojot dažādus tehniskos palīglīdzekļus;
- paskaidrot grupu darba norisi, diferencēt grupas dalībnieku lomas, organizēt šādu metodi praksē;
- izskaidrot diskusijas metodes principus, praksē realizēt, vadīt, mērķtiecīgi virzīt un rezumēt diskusijas procesu, pielietot dažādus diskusiju veidus;
- diferencēt un atpazīt dažādus spēļu veidus, identificēt tām atbilstošus materiālus;
- praksē realizēt un mērķtiecīgi vadīt lomu spēles, ievērot lomu spēles principus attiecībā uz spēles dalībniekiem;
- praktiski pielietot imitācijas spēles metodiku veselības izglītībā;
- īstenot un mērķtiecīgi vadīt situācijas analīzi;
- vadīt un koordinēt dažāda veida projekta darbus apmācāmo auditorijā.

Kompetences

Students spēs:
- argumentēti diskutēt par personu dažādiem mācīšanās stiliem un interaktīvo metožu nepieciešamību un pielietojumu veselības izglītībā;
- patstāvīgi izstrādāt un īstenot metodes „ledlauzis” aktivitāšu piemērus, apmācīt to lietošanā citas personas;
- patstāvīgi izstrādāt lekcijas materiālus, iekļaujot tajā iespējami dažādus interaktivitātes elementus;
- adaptēt un izstrādāt metodes „prāta vērta” tematiku, kas atbilst sabiedrības veselības nozarei;
- metodiski pareizi reaģēt un strādāt ar dažādiem grupas lomu spēlētājiem, risināt konfliktus grupā;
- patstāvīgi izstrādāt diskusijas jautājumus par dažādām veselības tēmām; kontrolēt un veicināt diskusiju arī konfliktējošā situācijā;
- patstāvīgi un radoši izstrādāt lomu spēles;
- pielāgot esošās un izstrādāt jaunas imitācijas spēles par dažādiem veselības jautājumiem;
- atrast un izstrādāt situācijas to analīzes veikšanai apmācāmo auditorijā;
- izveidot projekta darba struktūru, pielāgot to atšķirīgām veselības tēmām.

Plānojums

Plānošanas periods:2024. gada rudens semestris
Studiju programmaStudiju semestrisProgrammas līmenisStudiju kursa kategorijaDocētājiGrafiks
Sabiedrības veselība, SVF7BakalaursIerobežota izvēleRita Kubuliņa