Pētījuma metodoloģija (VPUPK_096)
Īsumā par studiju kursu
Mērķis
Padziļināt maģistrantu izpratni par pētniecību, pilnveidot prasmi apkopot un analizēt publicētos pētījumus, attīstīt spēju izveidot un pamatot pētniecības pamatprincipiem profesijā atbilstošu pētījuma projektu un prezentēt to.
Priekšzināšanas
Bakalaura pieredze pētniecībā, ievads profesionālajā darbībā un profesionālās darbības vēsture.
Rezultāti
Pēc kursa apguves spēs: Lietot pētniecības terminoloģiju; izskaidrot atšķirības starp kvalitatīvo un kvantitatīvo pētījumu stratēģiju un dažādiem pētījuma dizainiem; aprakstīt pētniecības procesu.
Identificēt analizēt, salīdzināt un kritiski izvērtēt publicētos pētījumus, atbilstoši pētījuma stratēģijas un dizaina zinātniskā stipruma kritērijiem. Identificēt aktuālās pētījumu problēmas, formulēt pētāmo problēmu, izvirzīt atbilstošus pētījuma jautājumus vai hipotēzes. Izvēlēties pētāmai problēmai atbilstošu pētījuma stratēģiju un pētījuma dizainu. Izvēlēties piemērotas datu ieguves un analīzes metodes, izstrādāt pētījuma teorētisko pamatojumu, identificēt potenciālos pētījuma riskus un draudus, izmantot un kritiski izvērtēt MI rīku pielietojumu pētniecībā.
Izveido sava potenciālā pētījuma projektu, pamatojot pētījuma aktualitāti, problēmu, formulējot mērķi, pētniecisko jautājumu/ hipotēzi, veidojot mērķtiecīgu literatūras apskatu, izvēloties piemērotas datu ieguves un analīzes metodes un integrējot zinātniskā pētījuma ētikas prasības; kritiski izvērtē sava pētījuma projekta īstenošanas iespējas un ierobežojumus; prezentē un aizstāv pētījuma projektu.
Plānojums
Studiju programma | Studiju semestris | Programmas līmenis | Studiju kursa kategorija | Docētāji | Grafiks |
---|---|---|---|---|---|
Mākslas terapija, RFMT | 1 | Maģistrs | Obligāts | Sanita Šuriņa, Kristīne Mārtinsone, Anita Pipere |
Studiju programma | Studiju semestris | Programmas līmenis | Studiju kursa kategorija | Docētāji | Grafiks |
---|---|---|---|---|---|
Mākslas terapija, RFMT | 2 | Maģistrs | Obligāts | Sanita Šuriņa, Kristīne Mārtinsone |