Ergonomika, kursa darbs (REK_172)
Īsumā par studiju kursu
Mērķis
Gūt zināšanas un prasmes ergonomikas pamatprincipu pielietošanai indivīda darba spēju saglabāšanā un veselības veicināšanai darba vidē.
Priekšzināšanas
Cilvēka anatomija un fizioloģija, biomehānika, indivīda un vides mijiedarbība, vides novērtēšanas metodes.
Rezultāti
Sekmīgas kursa apguves rezultātā students spēs:
• nosaukt un izskaidrot ergonomikas pamatprincipus un to nozīmi darba spēju uzturēšanā;
• izskaidrot vielu maiņas procesus organismā un muskuļu darbības fizioloģiju darba laikā, organisma reakciju uz fizisku slodzi, kā arī darba spēju uzturēšanas iespējas;
• aprakstīt darba vides faktorus un indivīda spējas, kas ietekmē darba veikšanu;
• izskaidrot un pamatot ergoterapeita taktiku dažādu arodslimību gadījumā.
Sekmīgas kursa apguves rezultātā students spēs:
• novērtēt darba vidi un indivīda spējas saistībā ar darba izpildi, izmantojot kursā apgūtās metodes;
• analizēt ar darbu un indivīdu saistītos ierobežojumus un resursus, kas ietekmē darba veikšanu;
• identificēt ergonomiskos riska faktorus darba vidē un skaidrot to ietekmi darba spēju uzturēšanā;
• ieteikt pielāgojumus darba vidē un profilaktiskus pasākumus indivīdam, lai uzturētu darba spējas;
• pielietot ergonomikas principus pacientu pārvietošanā, izvēlēties un pielietot atbilstošus palīglīdzekļus pacientu pārvietošanā.
Kursa apguves laikā students pilnveidos prasmes atlasīt un analizēt informāciju, sadarboties, izklāstīt un argumentēt savu viedokli, uzņemties atbildību un iniciatīvu, veicot darbu grupā.
Plānojums
Studiju programma | Studiju semestris | Programmas līmenis | Studiju kursa kategorija | Docētāji | Grafiks |
---|---|---|---|---|---|
Ergoterapija, RFE | 5 | Bakalaurs | Obligāts | Liene Saukuma, Toms Bērants, Marija Burčeņa, Jeļena Reste, Anete Dovgvillo, Marika Briede, Ināra Lomonovska, Zane Liepiņa, Rūdolfs Cešeiko |