DITEPRACT – Digitālās un hibrīdās mācīšanas un praktisko iemaņu apguve augstākajā izglītībā
Mērķis
Apraksts
Covid-19 pandēmijas ietekmē radušās grūtības un ierobežojumi, kas ietekmē Eiropas augstākās izglītības iespēju saglabāt klasisku mācīšanās modeli. Tā rezultātā augstākās izglītības iestādes sajutušas arvien lielāku nepieciešamību integrēt virtuālo apmācību studiju procesā. Pieeja klātienes apmācībām praktisko iemaņu apgūšanai bija ierobežota, tādēļ tradicionālām un standarta apmācībām ir jārod jauna pieeja un tā ir jāadaptē tiešsaistes un hibrīda modelim. Ir jāattīsta jauni scenāriji, kas ir piemēroti jau izstrādātajiem digitālajiem instrumentiem vai tiem, kas vēl ir izstrādes procesā.
Būtiski izstrādāt un attīstīt praktiskās kompetences apguves scenārijus (pedagoģiski didaktiski materiāli), kas ir pieskaņoti virtuālās apmācības videi (hibrīda mācības). Tādējādi iecerēts paaugstināt Eiropas pasniedzēju, studentu un veselības aprūpes speciālistu digitālās prasmes un veicināt pedagoģisko inovāciju konceptus un modeļus, kurus var izmantot virtuālās apmācības vidē. Plānots, ka Eiropas augstākās izglītības iestādes integrēs šos scenārijus veselības zinātņu studentu apmācībā un digitālās apmācības ceļvedī, kas atbalsta izstrādātos scenārijus. Minētie mērķi sasniedzami, attīstot digitālos rīkus, kas apkopo šos dažādos scenārijus un nodrošina to pieejamību.
DITEPRACT mērķauditorija ir pasniedzēji un augstākās izglītības pārstāvji no sešām universitātēm. Ap 200 pasniedzēji no partneruniversitātēm piedalīsies semināros un kompetences pilnveides aktivitātēs. Vairākas studentu grupas no dažādām universitātēm aktīvi iesaistīsies izmēģinājuma pētījumos.
Projektā piedalās
- Lithuanian University of Health Sciences, Lietuva
- Mälardalen University, Zviedrija
- Escola Superior de Enfermagem de Coimbra, Portugāle
- Baskent University, Turcija
- Rīgas Stradiņa universitāte, Latvija
- Arcada Univeristy, Somija
Projekta aktivitātes
- Pirmā DITEPRACT transnacionālā sanāksme notika 2021. gada 12. un 13. janvārī Vesterosā, Zviedrijā.