Pārlekt uz galveno saturu

Imersīvās realitātes spēles ar inovatīvās acu zīlīšu izsekošanas sistēmu integrācija pusaudžu sportistu kognitīvās funkcijas un elpošanas veiktspējas izpētē simulētā sporta sacensību vidē

Projekta/līguma nr.
RSU/LSPA-PA-2024/1-0001
Projekta finansējums
173 216,00 EUR, Projekts “RSU iekšējā un RSU ar LSPA ārējā konsolidācija” (Nr.5,2,1,1.i.0/2/24/I/CFLA/005) tiek finansēts Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna un valsts budžeta ietvaros
Projekta vadītājs
Agris Liepa
Projekta īstenošana
01.04.2024. - 31.03.2026.

Mērķis

Mērķis ir izpētīt jauniešu kognitīvās funkcijas un elpošanas veiktspējas nozīmīgumu sporta sacensību vidē, tādejādi identificējot būtiskākos parametrus un integrējot tos, virtuālās realitātes ar 3D brillēm un inovatīvu acu zīlīšu izsekošanas sistēmu, intervencē, lai salīdzinātu un izvērtētu to efektivitāti uz stresu

Apraksts

Mūsdienās pētījumos sportā tiek aizvien vairāk uzsvērta stresa nozīme jauniešu populācijā, kuri piedalās sacensību vidē. Šis projekts pēta elpošanas veiktspēju un kognitīvo funkciju ar mērķi uzlabot to nozīmīgākos parametrus, tādejādi attīstot jauno sportistu prasmes. Tiks īstenots gan kognitīvās funkcijas darbības jomas pārskata pētījums, gan elpošanas veiktspējas pārskata pētījums, lai identificētu visvairāk ietekmējošos parametrus, kas ietekmē stresu jaunatnes sportā. Prototips tiks izveidots sadarbībā ar programmēšanas un grafiskā dizaina ekspertiem, izmantojot virtuālās realitātes tehnoloģiju ar novatorisku acu izsekošanas sistēmu. Virtuālās realitātes ar 3D brillēm spēles laikā tiks aktivizēti kognitīvās un elpošanas funkcijas rādītāji. Prototips pirms galvenā eksperimenta tiks testēts, lai pētnieki sadarbībā ar virtuālās realitātes jomas ekspertiem vienotos, ka prototips mēra un aktivizē to, kas sākotnēji bija iecerēts. Pēc sekmīgiem prototipa izmēģinājuma testiem uzsākts trešais pētījums. Iespējamības nejaušinātā kontrolētā izmēģinājumā tiks pētītas trīs grupas. Mērķis būs salīdzināt elpošanas funkcijas un kognitīvās funkcijas grupas, kuras spēlē virtuālās realitātes ar 3D brillēm spēli pretstatot vienu otrai un kontroles grupai, lai izpētītu un analizētu intervences ietekmi uz stresu 14 līdz 17 gadus veciem indivīdiem, kuri nodarbojas ar tādiem komandu sporta veidiem kā basketbols, hokejs un futbols.