Pārlekt uz galveno saturu

Nozīmes piešķiršana medijiem: non-media-centric un open-ended pieeja ar medijiem saistīto pieredžu un uzskatu par medijiem izpētē

Projekta/līguma nr.
RSU-ZG-2024/1-0007
Projekta finansējums
179 908,00 EUR, projekts “RSU iekšējā un RSU ar LSPA ārējā konsolidācija” (Nr.5,2.1,1.i.0/2/24/I/CFLA/005) tiek finansēts Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna un valsts budžeta ietvaros
Projekta vadītājs
Projekta īstenošana
01.04.2024. - 31.03.2026.

Mērķis

Noskaidrot, kā sociokulturālais un politiskais konteksts ietekmē to, kā cilvēki Latvijā un Igaunijā pieredz un piešķir nozīmi medijiem.

Apraksts

Projekts izmanto jaunu, neierastu pieeju ar medijiem saistīto pieredžu un uztveres izpētē. Tas ir balstīts idejā, ka, lai pilnībā varētu saprast sarežģīto veidu, kā cilvēki pieredz medijus un ko domā par tiem, ar medijiem saistīto pieredžu un uzskatu izpēte ir jānovieto plašākā sociokulturālajā un politiskajā kontekstā. Latvijas un Igaunijas gadījuma salīdzinošā izpēte ļaus iegūt labāku izpratni par atšķirībām tajā, kā auditorijas Latvijā un Igaunijā pieredz un uztver medijus. Lai gan neuzticēšanās medijiem ir izplatīta abās valstīs, auditorijas Igaunijā medijiem uzticas vairāk. Tāpat projekts līdzās fokusam uz etnolingvistiskajām plaisām mediju-sabiedrības attiecībās, kas līdz šim dominējis mediju auditoriju izpētē Baltijā, pievērš uzmanību vienlīdz nozīmīgām socioekonomiskajām plaisām mediju-sabiedrības attiecībās Latvijā un Igaunijā, ko izgaismoja Covid-19 pandēmija, bet kam līdz šim pievērsta maza uzmanība mediju auditoriju pētniecībā Baltijā.