Pārlekt uz galveno saturu

Tradicionālās Psiholoģijas dienas RSU šogad norisināsies 12., 13., 14. un 19. oktobrī tiešsaistē.

 

psihologijas_dienas_2021_logo_l.jpg

Pirmajā dienā notiks pasākums Kā tiek mērīta un sekmēta bērnu emocionālā labizjūta skolā. Pētījuma starprezultāti, kurā RSU pētnieki kopā ar Veselības psiholoģijas maģistrantiem sniegs ieskatu pētījumā par skolēnu emocionālo labizjūtu.

Otrajā dienā ieplānotas dažādas profesionāļu lekcijas par psihologiem aktuāliem tematiem (piemēram, tehnoloģiju izmantošana un digitālās prasmes, bērnu psihiskā veselība, stresa regulācija un traumatisko pieredžu pārstrāde), kā arī ieskats pasaulē lielākajā pētījumā par četru dienu darba nedēļu un darbinieku labbūtību.

Trešajā dienā notiks lekcija par biheiviorālās terapijas izmantošanu somatiskajā medicīnā.

Ceturtajā dienā norisināsies lekcija par sistemātisko pārskatu un metaanalīžu veidošanu.

Videoieraksti un prezentācijas

12. oktobris
Kā tiek mērīta un sekmēta bērnu emocionālā labizjūta skolā. Pētījuma starprezultāti
Jeļena Koļesņikova, Zane Gulbe, Ilona Krone, Dina Bite, Anda Ķīvīte-Urtāne, Viktorija Perepjolkina, RSU veselības psiholoģijas maģistrantūras studenti
Prezentācija 
Vairāk
Pasākumā informēsim par Izglītības un zinātnes ministrijas projektu, kura ietvaros RSU pētnieki apzina un izvērtē izglītības iestādēs pielietotās metodes un intervences bērnu emocionālās labizjūtas nodrošināšanai. Sākumā RSU pētnieki iepazīstinās ar labizjūtas konceptu psiholoģijā, un pēc tam būs iespēja uzzināt par pētījuma starprezultātiem. Nobeigumā notiks paneļdiskusija par iecerēm labizjūtas sekmēšanai izglītības sistēmā. Pasākumu bagātinās īsas un atraktīvas RSU veselības psiholoģijas maģistrantu prezentācijas par emcionālās labizjūtas novērtēšanas instrumentiem.
13. oktobris
Tehnoloģijas un garīgums jeb Spirit tech
Laura Regzdiņa-Pelēķe
Videoieraksts
Vairāk
Pateicoties zinātnes atklājumiem, ir radusies iespēja izstrādāt dažādas smadzeņu stimulācijas tehnoloģijas, ko piedāvā izmantot arī garīgās prakses mērķiem. Lekcijā tiks aplūkotas smadzeņu stimulācijas tehnoloģijas, garīgumu attīstošas mobilās lietotnes, garīgums mākslīgā intelekta sfērā un virtuālajā realitātē, garīgu koppārdzīvojuma pieredzi veicinošas tehnoloģijas. Tiks ieskicēti potenciālie riski, ētikas jautājumi, kā arī personiskās apzinātības un atbildības nozīme, izvēloties garīgo praksi papildināt ar tehnoloģiskajām iespējām.
Bērnu psihiskās veselības konceptuālais ietvars
Dr. Ņikita Bezborodovs
Videoieraksts
Vairāk
Biopsihiosociālais veselības modelis bērnu psihiatrijā. Stresa-diatēzes un diferencētā uzņēmīguma modeļi. Traucējumu spektra jēdziens. Psihiatriskās diagnozes sociālās konstrukcijas principi (3D modelis). Smadzeņu plasticitāte un smadzeņu normāla attīstība bērnu psihiskās attīstības kontekstā. Bērnības psihisko traucējumu klasifikācija, diagnostikas, ārstēšanas un rehabilitācijas pamatprincipi: Psihisko traucējumu klasifikācijas pamatprincipi. Būtīskākas izmaiņas Starptautiskā slimību klasifikatora 11. redakcijā. Internalizējošo, eksternalizējošo un neirālās attīstības traucējumu atšķirības. Bērnības psihisko traucējumu klīniskās diagnostikas un uz pierādījumiem balstītās ārstēšanas un rehabilitācijas pamatprincipi.
Digitising care, Essential Concepts and Considerations
Dr. Cristina Vasilica
Videoieraksts 
Vairāk (angļu valodā)
Caring in a digital age involves using digital technology to enhance the quality of care, improve access to services and information, and enhance people experiences and connection with their care. This session explores the broader implications of caring in a digital age focusing on key aspects underpinning digital professionalism, harnessing the power of digital technology and digital exclusion to ensure that digital advancements benefit all individuals.
Sociālo tīklu un viedierīču lietošana: neirozinātne un psiholoģija
Lekt. Zane Gulbe
Videoieraksts 
Vairāk
Ieskats aspektos, kā digitālās tehnoloģijas un to lietošana ir mainījusi cilvēka ikdienu, kas ietver funkcionēšanu, socializēšanos, darba pienākumu veikšanu un arī fizisko stāvokli. Mūsdienu straujajā digitalizācijas attīstības laikmetā ir mainījušies arī digitālo tehnoloģiju un viedierīču lietošanas paradumi. Pašreiz tehnoloģijas ir pieejamas jau agrā bērna vecumā, kas nepārprotami ietekmē to, kā bērni socializējas un attīstās. Izmaiņas notiek ne vien piesaistes veidā, bet arī komunikācijā un smadzeņu struktūrā.
Stress kā Gordija mezgls ārsta skatījumā
Prof., Dr. med. Ilze Konrāde
Videoieraksts 
Četru dienu darba nedēļa, darbinieku labbūtība un veselība
Dr. Daiga Kamerāde
Videoieraksts 
Vairāk
Vai četru darba dienu nedēļa var būt veiksmīga gan no uzņēmējdarbības, gan no darbinieku viedokļa? Kā tā ietekmē darbinieku veselību un labbūtību? Lai atbildētu uz šiem jautājumiem, lekcijā D. Kamerāde izmantos datus, kurus viņa kopā ar zinātnieku grupu ievāca pasaulē lielākajā četru dienu darba nedēļas izmēģinājumā Lielbritānijā.
Psihotrauma, traumatiskās pieredzes pārstrāde
Dr. psych. Inta Poudžiunas
Videoieraksts 
Vairāk
Psihotrauma ir pieredze, ko radījuši apdraudoši, nekontrolējama un nepārvarami apstākļi vai notikumi. Kā neintegrēta pieredze trauma sašķeļ psihi pretrunīgos pieņēmumos par to, kādēļ “notika sliktais”, un kā izdzīvot, lai ciešanas mazinātos vismaz līdz izturamam līmenim. Nevar izmainīt notikušo, bet var izmanīt to nozīmi vai jēgu, kādu izdzīvojušais piešķir savām atmiņām par pārdzīvoto – var izmanīt pieredzi. Traumas terapijā ir izstrādātas metodes, kā, drošā vidē aktualizējot traumatiskās atmiņas, apvienot tā ar pašreizējo pieredzi un personības resursiem, lai izveidotu jaunu, veselīgu un vienotu priekšstatu par savu esību un funkcionēšanu.
14. oktobris
Behavioral Medicine
Prof. Christian Stierle
Videoieraksts
Vairāk (angļu valodā)
The lecture will give an overview on the principles and basics of Behavioral Medicine applying methods and techniques of cognitive behavioral therapy to somatic medicine. It will incorporate basic principles of learning mechanisms, attention processes and health beliefs and further cognitive concepts for actual disease management. How to foster treatment adherence, self-efficacy and life style changes will be explained by using examples such as asthma, hypertension and obesity.

The lecture will include short small group sessions and individual reflections.

 
19. oktobris
Sistematic Reviews and Meta-analysis
Prof. Dr. Bettina Wollesen
Videoieraksts 
Personas datu apstrāde

Lai nodrošinātu Psiholoģijas dienas dalībnieku personas datu korektu apstrādi, informējam, ka, piedaloties pasākumā klātienē, var tikt apstrādāti jūsu personas dati – fotogrāfijas, balss un video ieraksts. Jūsu personas dati var tikt izmantoti RSU leģitīmo interešu nodrošināšanai – sabiedrības informēšanai, RSU leģitīmo interešu nodrošināšanai komunikācijas aktivitātēs, marketinga un sakaru aktivitātēs (tostarp materiāla sagatavošanai un ievietošanai sociālajos tīklos).

Notikuma vietā var tikt uzņemti fotoattēli un video, kā arī notiks video straumēšana tiešraidē platformā ZOOM. Personas fotoattēlus un video var izlikt RSU mājaslapā un sociālajos tīklos, kā arī masu medijos. RSU iegūto informāciju plāno glabāt pastāvīgi.

Jūsu dalība pasākumā ir pilnīgi brīvprātīga. Ja esat piekritis piedalīties pasākumā, jūs esat tiesīgs jebkurā laikā apturēt savu dalību. Turklāt jums ir tiesības pieprasīt piekļuvi personas datiem, tiesības labot vai dzēst personas datus, kā arī iebilst pret veikto apstrādi vai pieprasīt personas datu pārsūtīšanu.

Plašāka informācija par personas tiesībām un iespēju iebilst pret personas datu apstrādi

Ja iebilstat pret šādu personas datu apstrādi, lūdzam par to informēt pa e-pastu personu[pnkts]datiatrsu[pnkts]lv.