Psiholoģijas laboratorija
Laboratorijas mērķis ir nodrošināt mūsdienu zinātnes prasībām atbilstīgu psiholoģiskās izpētes un izvērtēšanas instrumentu izstrādi, adaptāciju un aprobāciju, kā arī konsultēt par psihometrijas jautājumiem RSU mācībspēkus un studējošos.
Laboratorijas uzdevumi
- Izstrādāt un uzturēt RSU psiholoģisko mērāmo instrumentu reģistru
- Attiecībā uz psiholoģiskiem mērinstrumentiem veicināt starptautisko kvalitātes standartu ieviešanu
- Adaptēt un konstruēt psiholoģiskos mērinstrumentus atbilstoši psiholoģijas un citu virzienu attīstības vajadzībām
- Veikt pētniecisko darbu un publicēt zinātnisko pētījumu rezultātus
- Piedalīties vietējos un starptautiskos zinātniskos projektos
- Veikt informatīvo darbību par laboratorijas darbu un pētījumu rezultātiem un par jaunākām aktualitātēm nozarē
- Sniegt konsultatīvo atbalstu RSU studentiem un darbiniekiem psihometrijas jautājumos
Projekti
2023–2026
Projekts Jaunas datorizētas novērtēšanas metodes izstrāde pusaudžu psihiskās veselības iznākumu mērīšanai un monitorēšanai post-COVID pandēmijas apstākļos (Nr. VPP-VM-Sabiedrības_Veselība-2023/6-0002)
2024
Sadarbības projekts ar ar RIX Rīgas lidostu Intelekta struktūras testa (IST) latviešu versijas pamatotības pārbaude
Pētnieki: Ingrīda Trups-Kalne, Sanita Šaitere, Elīna Bežeckiha
Pētījuma mērķis – Intelekta struktūras testa (IST) latviešu versijas vienlaicīgās pamatotības pārbaude darba vidē.
2023
Pētījums Ekspertīze par emocionālās labizjūtas novērtēšanas un nodrošināšanas instrumentiem Latvijas izglītības iestādēs.
Pasūtītājs, finansējums: LR Izglītības un zinātnes ministrija, Eiropas Sociālā fonda atbalsts, projekts Izglītības kvalitātes monitoringa sistēmas izveide un īstenošana Nr. 8.3.6.2/17/I/001
Pētnieku komanda: J. Koļesņikova, D. Bite, A. Ķīvīte-Urtāne, V. Perepjolkina, I. Krone, Z. Gulbe
Pētījuma mērķis – veikt ekspertīzi, t. i., sistēmisku pārskatu par Latvijā pieejamo emocionālās labbūtības novērtēšanas un nodrošināšanas instrumentiem un programmām, to izmantošanu vispārējās un profesionālās izglītības iestādēs dažādām izglītojamo grupām, pedagogiem, izglītības iestāžu atbalsta personālam un izglītojamo vecākiem vai aizbildņiem, kā arī sniegt sistēmisku pārskatu par emocionālās labbūtības novērtēšanu un nodrošināšanu Igaunijā, Lietuvā un vismaz vēl divās ES / EEZ un / vai OECD dalībvalstīs, to salīdzinot ar Latvijas situāciju un pieeju.
2021
Projekts Latvijas veselības aprūpes iestāžu darbinieku attieksme pret COVID-19 vakcināciju.
Projekta iniciatori: Paula Stradiņa Klīniskā universitātes slimnīca sadarbībā ar Rīgas Stradiņa universitāti, Sabiedrības veselības un sociālās labklājības fakultāti, Psiholoģijas laboratoriju.
Pētnieku komanda: S. Lielšvāgere-Endele, J. Koļesņikova, I. Millere.
Pētījuma mērķis – noskaidrot, kāda ir Latvijas veselības aprūpes iestāžu darbinieku attieksme pret COVID-19 vakcināciju.
2018–2021
Projekts Intelekta struktūras testa (IST-2000-R) adaptācija un standartizācija.
Rīgas Stradiņa universitāte, Psiholoģijas laboratorija un Hogrefe Verlag GmbH & CO.KG (Vācija), Nr. 48-23/2018/0862.
Pētnieki: J. Ļubenko, I. Trups-Kalne, I. Jokste, J. Koļesņikova.
Projekta mērķis – veikt intelekta struktūras testa (IST-2000-R) adaptāciju un standartizāciju Latvijas populācijai.
Darbinieki
Psiholoģijas laboratorija
(ar iepriekšēju pierakstu)