Āra un piedzīvojumu aktivitātes saturs un metodika I - Orientēšanās (LSPA_229)
Īsumā par studiju kursu
Mērķis
Dot iespēju studējošajiem apgūt teorētiskās un praktiskās pamatzināšanas āra un piedzīvojuma aktivitātēs (orientēšanās), atbilstoši sākumskolas, pamatskolas un vidusskolas mācību saturam.
Priekšzināšanas
Apgūti studiju kursi: Izglītības psiholoģija skolotājiem, Skolotāju profesionālās prasmes, Sociāli emocionālā mācīšanās, Pedagoģiskā procesa tiesiskie aspekti, Mācīšana un mācīšanās dažādības kontekstā, Vispārīgā un fizisko aktivitāšu bioķīmija, Cilvēka anatomija un dinamiskā anatomija, Volejbola pamati un metodika, Basketbola pamati un metodika, Futbola pamati un metodika, Vieglatlētikas vingrinājumu pamati un metodika, Peldēšanas pamati un metodika, Vingrošanas pamati un metodika, Sporta teorija, Inovatīvas informācijas komunikāciju tehnoloģijas un metodes sporta pedagoģijā, Biomehānika un ergonomika, Vispārīgā un vecumposmu fizioloģija, Veselību veicinošās fiziskās aktivitātes, Ritmika un ritmiskās kombinācijas, Sporta vēsture, Sporta filosofija, Sports multikulturālā vidē un Olimpiskā izglītība, Sporta medicīna, Profesionālā saziņa un terminoloģija I (angļu, vācu, krievu), Projektu izstrāde, Skolotāju prakse I, II.
Rezultāti
1. Zina faktus, izprot teorijas un likumsakarības āra un piedzīvojuma aktivitātēs (t.sk. orientēšanās).
2. Pārzina mācību stratēģijas, metodes un paņēmienus.
3. Izprot mācīšanās snieguma vērtēšanas veidus un to nosakošos kritērijus.
4. Lieto daudzveidīgas mācību metodes, paņēmienus un mācību līdzekļus priekšmeta satura iegūšanai un vispārējo prasmju attīstīšanai.
5. Veido atbalstošu mācību vidi, ievērojot konfidencialitātes un privātuma principus.
6. Organizē reālai dzīvei pietuvinātas situācijas mācību procesā.
7. Izvēlas atbilstošus paņēmienus mācību sasniegumu vērtēšanai.
8. Integrēti lieto faktoloģiskās, teorētiskās un likumsakarību zināšanas, mērķtiecīgi un kritiski izvēlas un mācību procesā izmanto dažādas metodes, tehnoloģijas un mācību metodiskos materiālus izglītojamo vajadzībām un atbilstoši sasniedzamajiem rezultātiem.
9. Spēj radoši organizēt mācību mērķim un uzdevumiem atbilstošu mācību vidi, izvēlēties mācību līdzekļus āra aktivitāšu apguvē, integrējot veselības un drošības saturu, citu priekšmetu jomas, caurviju prasmes un vērtības.
10. Spēj pamatot atgriezeniskās saites, formatīvās un summatīvās vērtēšanas lomu mācību mērķa un rezultātu sasniegšanā.
11. Spēj identificēt drošības apdraudējumus un riskus dažādās vidēs un situācijās āra un piedzīvojumu aktivitatēs, veic preventīvus drošības pasākumus, izvēloties piemērotākās problēmrisināšanas stratēģijas.
Plānojums
Studiju programma | Studiju semestris | Programmas līmenis | Studiju kursa kategorija | Docētāji | Grafiks |
---|---|---|---|---|---|
Veselība, fiziskā aktivitāte un drošība (sporta un veselības skolotājs), VMS | 4 | Bakalaurs | Ierobežota izvēle | ||
Veselība, fiziskā aktivitāte un drošība (sporta un veselības skolotājs), VMSN | 4 | Bakalaurs | Ierobežota izvēle | ||
Veselība, fiziskā aktivitāte un drošība (sporta, veselības un valsts aizsardzības mācības skolotājs), VASN | 4 | Bakalaurs | Ierobežota izvēle | ||
Veselība, fiziskā aktivitāte un drošība (sporta, veselības un valsts aizsardzības mācības skolotājs), VAS | 4 | Bakalaurs | Ierobežota izvēle |