Attīstības, sporta un saskarsmes psiholoģija (SUUK_288)
Īsumā par studiju kursu
Mērķis
Veidot vispārīgu priekšstatu par sporta psiholoģijas zinātni un sporta psiholoģiskajiem aspektiem, veidot izpratni par indivīda emocionālo, kognitīvo un personības attīstību dažādos vecumposmos un attīstību ietekmējošiem aspektiem. Padziļināt zināšanas par saskarsmi un saskarsmes līdzekļiem profesionālā vidē. Attīstīt iemaņas sarunā ar klientu, identificēt klienta galvenās problēmas, apgūt motivēšanas pamatprasmes, izmantojot motivējošās intervijas principus. Atpazīt un izprast klientu tipus un motīvus dzīvesveida izmaiņām. Atpazīt konflikta pazīmes, novērtēt konflikta nozīmi un pielietot tā risināšanas prasmes.
Priekšzināšanas
Vidusskolas līmeņa zināšanas sociālajās zinātnēs.
Rezultāti
Studenti raksturo psiholoģiju kā zinātni un tās galvenos uzdevumus, izprot psiholoģijas nozīmi sportā un darbā ar sportistiem. Pārzina galvenos personības attīstības jēdzienus un attīstības stadijas. Izprot emocionālo un kognitīvo aspektu nozīmi personības attīstībā. Izprot mērķu izvirzīšanas un motivācijas lomu sportā. Raksturo saskarsmes komponentus, kas ir pamatā kontakta dibināšanai un uzturēšanai ar klientu, atpazīst un izprot klientu personības tipus un motīvus dzīvesveida izmaiņām. Identificē klienta galvenās problēmas. Definē konflikta pazīmes.
Analizē personības attīstības, kognitīvo procesu, līderības un citus psiholoģijas aspektus sportā un sporta psiholoģijas pētījumos.
Pielieto aktīvo klausīšanos, profesionāli vada sarunu ar klientu, kā arī vada motivējošo interviju. Atpazīst klienta veselības uzvedības pārmaiņu procesu un motivē klientu problēmu risināšanai un mērķu sasniegšanai. Pielieto konflikta risināšanas prasmes.
Studenti izprot personības attīstības saistību ar fiziskajām spējām, pielāgo komunikācijas un motivēšanas prasmes, atbilstoši attīstības un spēju līmenim dzīves kvalitātes un fiziskās aktivitātes paaugstināšanai. Diferencē komunikāciju ar dažādām klientu grupām, novērtē klienta motivāciju un nepieciešamību pielietot motivējošo interviju. Lieto aktīvās klausīšanās un motivēšanas prasmes, atbilstoši klienta veselības uzvedības pārmaiņu procesam.