Pārlekt uz galveno saturu

Īsumā par studiju kursu

Struktūrvienība: Latvijas Sporta pedagoģijas akadēmija
Kredītpunkti / ECTS:2 / 3
Kursa vadītājs:Rihards Leja
Studiju tips:Nepilna laika, Pilna laika
Līmenis:1. cikla (Bakalaura)
Mērķauditorija:Pedagoģija; Sporta treneris
Valoda:Latviešu
Zinātnes nozare:Sporta zinātne

Mērķis

Sekmēt studējošo profesionālās kompetences attīstību badmintona un frisbija mācīšanas un mācīšanās organizācijā un vadībā, ievērojot izglītojamo individuālās iespējas un atbilstību sasniedzamajam mācīšanās rezultātam, kā arī dot iespēju studējošiem apgūt teorētiskās zināšanas un praktiskās prasmes badmintona un frisbija spēlēšanā un izglītojamo sacensību organizēšanā ar atvieglotiem vai mainītiem noteikumiem.

Priekšzināšanas

Apgūti studiju kursi: Izglītības psiholoģija skolotājiem, Skolotāju profesionālās prasmes, Sociāli emocionālā mācīšanās, Pedagoģiskā procesa tiesiskie aspekti, Izglītības iestādes vadība, Sporta teorija, Inovatīvas informācijas komunikāciju tehnoloģijas un metodes sporta pedagoģijā, Biomehānika un ergonomika, Vispārīgā un fizisko aktivitāšu bioķīmija, Kvantitatīvā pētniecība sporta un veselības izglītībā, Pirmsskolas sporta pedagoģija, Vispārīgā un vecumposmu fizioloģija, Fizisko aktivitāšu fizioloģija, Cilvēka anatomija un dinamiskā anatomija, Vides veselība, Veselību veicinošās fiziskās aktivitātes, Basketbola pamati un metodika, Volejbola pamati un metodika, Futbola pamati un metodika, Florbola pamati un metodika, Handbola pamati un metodika, Vieglatlētikas vingrinājumu pamati un metodika, Peldēšanas pamati un metodika, Āra un piedzīvojumu aktivitātes I, II, III, Pašaizsardzības pamati un metodika, Vieglatlētikas pamati un metodikas, Ritmika un ritmiskās kombinācijas, Sporta vēsture, Sporta filosofija, Sports multikulturālā vidē un Olimpiskā izglītība, Projektu izstrāde, Sporta medicīna, Profesionālā saziņa un terminoloģija I (angļu, vācu, krievu), Profesionālā saziņa un terminoloģija II (angļu vācu, krievu), Profesionālā ētika, skolotāju prakse I, II, III.

Rezultāti

Zināšanas

1. Badmintona un frisbija spēles izcelšanās, vēsture un attīstība Latvijā un pasaulē.
2. Badmintona un frisbija tehnikas un taktikas paņēmienu mācīšanas metodika (mācīšanas metodes, mācīšanas līdzekļi, sporta stundas organizēšanas formas).
3. Formatīvā, summatīvā vērtēšana un pašvērtējums badmintona un frisbija vingrinājumu apguvē.

Prasmes

4. Praktiski plānot, vadīt badmintona un frisbija vingrinājumus un novērtēt to apguvi atbilstoši valsts pirmsskolas izglītības vadlīnijas, valsts pamatizglītības standarta un valsts vidējās izglītības standarta prasībām mācību jomā. Pielietot badmintona un frisbija spēlētāju darbības noteikumus, veikt tiesnešu un mācību spēles sekretāra pienākumus.
5. Demonstrēt apgūtās iemaņas badmintonā un frisbijā modificēto mācību spēļu sacensībās.

Kompetences

6. Spēja plānot, vadīt starpdisciplināru un individualizētu mācību procesu daudzveidīgās badmintona un frisbija vingrinājumu aktivitātēs atbilstoši valsts pirmsskolas izglītības vadlīnijas, valsts pamatizglītības standarta un valsts vidējās izglītības standarta prasībām mācību jomā.
7. Spēja kritiski analizēt un izvērtēt pielietotos pedagoģiskos līdzekļus, metodes, paņēmienus un badmintona un frisbija līdzekļus, to atbilstību izglītojamo spējām un izglītības mērķiem veselību veicinošās daudzveidīgās badmintona un frisbija vingrinājumu aktivitātēs visās izglītības pakāpēs.
8. Spēja uzņemties atbildību par mācību stundas ar badmintona un frisbija vingrinājumiem un badmintona un frisbija pasākuma drošumu skolā.
9. Spēja veidot skaidrus snieguma un izglītojamo izaugsmes vērtēšanas kritērijus un pārbaudes veidus badmintona un frisbija apguvē.
10. Spēja analizēt mācīšanās rezultātus badmintona un frisbija apguvē un sekot skolēna izaugsmei, identificēt mācīšanās snieguma uzlabošanai nepieciešamos atbalsta pasākumus.
11. Spēja sniegt atgriezenisko saiti gan izglītojamo, gan savas darbības novērtējumā badmintona un frisbija mācību aktivitātēs.
12. Spēj radoši izvēlēties mācību līdzekļus badmintona un frisbija apguvē, integrējot veselības un drošības saturu, citu priekšmetu jomas, caurviju prasmes un vērtības.
13. Spēj identificēt drošības apdraudējumus un riskus dažādās vidēs un situācijās frīsbijā un badmintonā, veic preventīvus drošības pasākumus, izvēloties piemērotākās problēmrisināšanas stratēģijas.

Plānojums

Plānošanas periods:2024. gada rudens semestris
Studiju programmaStudiju semestrisProgrammas līmenisStudiju kursa kategorijaDocētājiGrafiks
Veselība, fiziskā aktivitāte un drošība (sporta un veselības skolotājs), VMS 5BakalaursIerobežota izvēle
Veselība, fiziskā aktivitāte un drošība (sporta un veselības skolotājs), VMSN 5BakalaursIerobežota izvēle
Veselība, fiziskā aktivitāte un drošība (sporta, veselības un valsts aizsardzības mācības skolotājs), VASN 5BakalaursIerobežota izvēle
Veselība, fiziskā aktivitāte un drošība (sporta, veselības un valsts aizsardzības mācības skolotājs), VAS 5BakalaursIerobežota izvēle
Plānošanas periods:2025. gada pavasara semestris
Studiju programmaStudiju semestrisProgrammas līmenisStudiju kursa kategorijaDocētājiGrafiks
Veselība, fiziskā aktivitāte un drošība (sporta un veselības skolotājs), VMSNz 5BakalaursIerobežota izvēle
Veselība, fiziskā aktivitāte un drošība (sporta, veselības un valsts aizsardzības mācības skolotājs), VASNz 5BakalaursIerobežota izvēle