Basketbola pamati un metodika (LSPA_218)
Īsumā par studiju kursu
Mērķis
Sekmēt studējošo profesionālās kompetences attīstību basketbola mācīšanas un mācīšanās organizācijā un vadībā, ievērojot izglītojamo individuālās iespējas un atbilstību sasniedzamajam mācīšanās rezultātam, kā arī dot iespēju studējošiem apgūt teorētiskās zināšanas un praktiskās prasmes basketbola spēlēšanā un izglītojamo sacensību organizēšanā ar atvieglotiem vai mainītiem noteikumiem.
Priekšzināšanas
Apgūti studiju kursi: Izglītības psiholoģija skolotājiem, Skolotāju profesionālās prasmes, Sociāli emocionālā mācīšanās, Pedagoģiskā procesa tiesiskie aspekti, Mācīšana un mācīšanās dažādības kontekstā, Vispārīgā un fizisko aktivitāšu bioķīmija, Cilvēka anatomija un dinamiskā anatomija, Volejbola pamati un metodika ,Vieglatlētikas vingrinājumu pamati un metodika, Peldēšanas pamati un metodika, Vingrošanas pamati un metodika, Ritmika un ritmiskās kombinācijas, Sporta vēsture, Sporta filosofija, Sports multikulturālā vidē un Olimpiskā izglītība, Projektu izstrāde, Skolotāju prakse I.
Rezultāti
1. Basketbola spēles izcelšanās, vēsture un attīstība Latvijā un pasaulē.
2. Basketbola tehnikas un taktikas paņēmienu mācīšanas metodika (mācīšanas metodes, mācīšanas līdzekļi, sporta un veselības stundas organizēšanas formas).
3. Formatīvā, summatīvā vērtēšana un pašvērtējums basketbola vingrinājumu apguvē.
2. Praktiski plānot, vadīt basketbola vingrinājumus un novērtēt to apguvi atbilstoši valsts pirmsskolas izglītības vadlīnijām, valsts pamatizglītības standarta un valsts vidējās izglītības standarta prasībām mācību jomā.
3. Pielietot basketbola spēlētāju darbības noteikumus, veikt tiesnešu un mācību spēles sekretāra pienākumus.
4. Demonstrēt apgūtās iemaņas basketbolā modificētu mācību spēļu sacensībās.
7. Spēja plānot, vadīt starpdisciplināru un individualizētu mācību procesu daudzveidīgās basketbola vingrinājumu aktivitātēs atbilstoši valsts pirmsskolas izglītības vadlīnijām, valsts pamatizglītības standarta un valsts vidējās izglītības standarta prasībām mācību jomā.
8. Spēja kritiski analizēt un izvērtēt pielietotos pedagoģiskos līdzekļus, metodes, paņēmienus un basketbola līdzekļus un to atbilstību izglītojamo spējām un izglītības mērķiem veselību veicinošās daudzveidīgās basketbola vingrinājumu aktivitātēs.
9. Spēja uzņemties atbildību par mācību stundas ar basketbola vingrinājumiem un basketbola pasākuma drošumu skolā.
10. Spēja veidot skaidrus snieguma un izglītojamo izaugsmes vērtēšanas kritērijus un pārbaudes veidus basketbola apguvē.
11. Spēja analizēt mācīšanās rezultātus basketbola apguvē un sekot skolēna izaugsmei, identificēt mācīšanās snieguma uzlabošanai nepieciešamos atbalsta pasākumus.
12. Spēja sniegt atgriezenisko saiti gan izglītojamo, gan savas darbības novērtējumā basketbola mācību aktivitātēs.
13. Spēj radoši izvēlēties mācību līdzekļus basketbola apguvē, integrējot veselības un drošības saturu, citu priekšmetu jomas, caurviju prasmes un vērtības.
14. Spēj identificēt drošības apdraudējumus un riskus dažādās vidēs un situācijās basketbolā, veic preventīvus drošības pasākumus, izvēloties piemērotākās problēmrisināšanas stratēģijas.
Plānojums
Studiju programma | Studiju semestris | Programmas līmenis | Studiju kursa kategorija | Docētāji | Grafiks |
---|---|---|---|---|---|
Veselība, fiziskā aktivitāte un drošība (sporta un veselības skolotājs), VMSN | 2 | Bakalaurs | Ierobežota izvēle | ||
Veselība, fiziskā aktivitāte un drošība (sporta un veselības skolotājs), VMS | 2 | Bakalaurs | Ierobežota izvēle | ||
Veselība, fiziskā aktivitāte un drošība (sporta, veselības un valsts aizsardzības mācības skolotājs), VAS | 2 | Bakalaurs | Ierobežota izvēle | ||
Veselība, fiziskā aktivitāte un drošība (sporta, veselības un valsts aizsardzības mācības skolotājs), VASN | 2 | Bakalaurs | Ierobežota izvēle |