Bērnu infekcijas slimības (PEK_054)
Īsumā par studiju kursu
Mērķis
Studiju kursā „Bērnu infekcijas slimības” studējošais apgūst bērnu infekcijas slimības, kas dos nepieciešamās prasmes, kompetences un attieksmi ārsta darbā ar bērniem rezidentūrā.
Priekšzināšanas
Humanitāro un sociālo zinību disciplīnās, kas attīsta studējošo kritiski radošās domāšanas prasmes, izpratni par cilvēku kā dzīvu būtni un tā nozīmi sabiedrībā.
Svešvalodās (krievu, angļu vai vācu, latīņu).
Preklīniskajās disciplīnās: cilvēka anatomijā, fizioloģijā, šūnu un medicīniskajā bioloģijā, mikrobioloģijā, embrioloģijā, ģenētikā, parazitoloģijā, medicīniskajā un biofizikā, medicīniskajā ķīmijā, histoloģijā, farmakoloģijā.
Medicīnas terminoloģijā latviešu, angļu, krievu un latīņu valodās.
Rezultāti
Pēc sekmīgas studiju kursa „Bērnu infekcijas slimības” prasību izpildes, studējošais būs apguvis zināšanas, kas ļaus:
Raksturot vakcīnkontrolējamo infekciju īpatnības bērniem;
Atpazīt ādas – gļotādu sindroma, ģeneralizētas limfadenopātijas, neiroloģisko simptomu kompleksu, muskuļu – skeleta simptomu kompleksu, Streptokoku infekcijas, orālā infekcijas, meningokoku infekcijas, herpes grupas infekciju un stafilokoku ierosināto infekciju slimības, raksturojot patoģenēzi, tipiskās klīniskās pazīmes, diagnostikas, ārstēšanas un prevencijas principus, raksturojot patoģenēzi, tipiskās klīniskās pazīmes, diagnostikas, ārstēšanas un prevencijas principus;
Izskaidrot infekciju norises īpatnības bērniem ar imūnās sistēmas traucējumiem;
Slimību inkubācijas periodus, slimnieku un kontaktpersonu izolācijas laikus.
Pēc sekmīgas studiju priekšmeta prasību izpildes studējošais pratīs:
Formulēt atslēgas vārdus un orientēsies mācību grāmatās un interneta datu bāzēs, lai atrastu nepieciešamo informāciju par bērnu infekcijas slimībām;
Atrast bērna vecumam atbilstošu saskares formu, lai veiktu klīnisko izmeklēšanu;
Minēto infekcijas slimību gadījumos bērniem vecumā no dzimšanas līdz 18 gadiem mērķtiecīgi savākt anamnēzi, veikt klīnisko izmeklēšanu, novērtēt slimnieka stāvokli, strukturēti formulēt pacienta problēmas, piedāvājot tām savas kompetences robežās risinājumus diagnostikā, ārstēšanā un prevencijā, aprakstīt novēroto slimības vēsturē un ziņot par to kolēģiem, lietojot medicīnā pieņemto terminoloģiju, ievērojot ētikas principus un prasības fizisko personu datu aizsardzībai;
Pazīt studiju programmā iekļauto bērnu infekciju klīniskās formas, interpretēt tām raksturīgās klīniskās, laboratorās un citas izmeklēšanas pazīmes, novērtēt iespējamās komplikācijas un diferenciālo diagnozi, piedāvāt ārstēšanas un prevencijas principus;
Uzsākt un vadīt sarunas ar vakcinācijas pretiniekiem.
Studiju rezultātā gūtās kompetences ļaus patstāvīgi analizēt ar minētām infekcijas slimībām saistītās bērnu veselības problēmas, tai skaitā tādas, kuras prasa pirmsklīnisko zinātņu nozaru (homeostāze, mikrobioloģija, farmakoloģija u.c.) un klīnisko medicīnas (pediatrija, internā medicīna, infekcijas slimības) integrāciju efektīvai uz praktiskiem un izmērāmiem rezultātiem tendētai risinājumu sagatavošanai un atspoguļošanai medicīniskajā dokumentācijā.
Kompetences ļaus studējošajiem integrēt zināšanas un prasmes vienotā diagnostiskā darbībā ar mērķi izvērtēt bērna veselības stāvokli, noteikt diagnozi studiju programmā ietverto infekcijas slimību gadījumos bērniem, izstrādāt veselības aprūpes individualizētu plānu, pieņemt uz argumentiem balstītus, pārbaudāmus un zinātniskas domāšanas ceļā izstrādātus lēmumus attiecībā uz bērnu veselību vai dzīvību, kā arī uz sabiedrības veselību un apkārtējās vides stāvokli.
Kompetences dos iespēju apgūt studiju kursu „Bērnu slimības” 6. studiju gadā, kā arī veidot nepieciešamo attieksmi ārsta darbā ar bērniem rezidentūrā.