Bērnu slimības (PEK_055)
Īsumā par studiju kursu
Mērķis
Studiju kursā „Bērnu slimības” studējošais apgūs klīnikā balstītas zināšanas, prasmes un kompetences neatliekamajās situācijās pediatrijā, bērnu infekcijas slimībās, bērnu neiroloģijā, neonatoloģijā, endokrinoloģijā, kardioloģijā, reimatoloģijā, gastroenteroloģijā, pulmonoloģijā, nefroloģijā, hematoloģijā, sarežģīto un retāk sastopamo slimību patoģenēzi, klīniskās izpausmes, ārstēšanu, profilaksi un diferenciāldiagnozi, neatliekamos stāvokļus bērnu ārsta praksē un to neatliekamo terapiju, manipulācijas, apkopojot iepriekšējās zināšanas.
Priekšzināšanas
Humanitāro un sociālo zinību disciplīnās, kas attīsta studējošo kritiski radošās domāšanas prasmes, izpratni par cilvēku kā dzīvu būtni un tā nozīmi sabiedrībā.
Svešvalodās (krievu, angļu vai vācu, latīņu).
Preklīniskajās disciplīnās: cilvēka anatomijā, fizioloģijā, šūnu un medicīniskajā bioloģijā, mikrobioloģijā, embrioloģijā, ģenētikā, parazitoloģijā, medicīniskajā un biofizikā, medicīniskajā ķīmijā, histoloģijā.
Medicīnas terminoloģijā latviešu, angļu, krievu un latīņu valodās.
Klīniskajās disciplīnās, atbilstoši MF studiju programmām, studiju kursi “Ievads pediatra prasmēs”, “Pediatrijas pamati I - II”, “Neonatoloģija”, “Bērnu infekcijas slimības”.
Rezultāti
Pēc sekmīgas studiju kursa „Bērnu slimības” prasību izpildes studējošais būs apguvis zināšanas, kas ļaus:
Raksturot neatliekamos stāvokļus un biežāk sastopamās saslimšanas bērna ārsta praksē, paskaidrot kardiopulmonālās reanimācijas īpatnības bērnu vecumā. Paskaidrot neatliekamās palīdzības rīcības shēmu, izmeklēšanās plāna secīgumu un ārstēšanas taktikas izvēli pie variablām bērna vecuma slimībām.
Izmeklēt slimu bērnu, klīniskā slēdziena veidošanai, kā arī izdarīt secinājumus pēc iegūto rezultātu apkopošanas, veikt nepieciešamās ārstnieciskās un preventīvās darbības iegūtās kompetences līmenī. Studējošais pratīs sastādīt neatliekamās terapijas rīcības plānu bērniem un jaundzimušajiem pie neatliekamiem stāvokļiem, nozīmēt neatliekamo terapiju endokrinoloģiskiem, pulmonoloģiskiem, gastroenteroloģiskiem, neonatāliem u.c. pacientiem. Sastādīt racionālu izmeklēšanas un terapijas shēmu bērniem. Strādāt komandā un analizēt trūkumus komandas darbā.
Studējošais būs kompetents savākt anamnēzi, veikt klīnisko izmeklēšanu, novērtēt slimnieka stāvokli, strukturēti formulēt pacienta problēmas, piedāvājot tām savas kompetences robežās risinājumus diagnostikā, diferenciāldiagnostikā, ārstēšanā un prevencijā, aprakstīt novēroto slimības vēsturē un ziņot par to kolēģiem, lietojot medicīnā pieņemto terminoloģiju, ievērojot ētikas principus un prasības fizisko personu datu aizsardzībai.