Bioloģija un medicīnas ģenētika (LF_401)
Īsumā par studiju kursu
Rezultāti
1.Studenti analizē dažādu eikariotu šūnas uzbūves atbilstību tās funkcijām; pamato saistību starp šūnas struktūru un abnormālību funkciju lomu cilvēka patoloģijā; salīdzina mitozē un mejozē notiekošos procesus; zina ģenētikas galvenās likumsakarības; novērtē Mendeļa eksperimentu nozīmi ģenētikas attīstībā; salīdzina monohibrīdiskās, dihibrīdiskās, polihibrīdiskās un analizējošās krustošanas rezultātus; skaidro DNS replikāciju, transkripciju, translāciju; zina hromosomālās pataloģijas, to rašanās iemeslus, klasificē ģenētisko pazīmju un patoloģiju iedzimšanas tipus; pamato savu viedokli, analizējot konkrētās situācijas par cilvēka pazīmju pārmantošanu; izskaidro biežāk Latvijā sastopamos parazītu morfoloģiju, invadēšanās iespējas, dzīves ciklu, patogenitāti un simptomus, lokalizāciju cilvēka organismā, diagnozes noteikšanas veidu un iesaka profilaksi; lieto lekcijā un nodarbībā apskatītos bioloģijas jēdzienus un terminus.
1.Studenti lieto gaismas mikroskopu, sagatavo vienkāršus mikropreparātus, identificē biežāk sastopamos parazītus; atpazīst dažādas eikariotu šūnas; dažādu tipu metafāzes hromosomas; politēnās hromosomas; skaidro struktūru uzbūves saistību ar funkcijām; grafiski attēlo mitozes un mejozes fāzes un skaidro notiekošos procesus; veido ooģenēzes un spermatoģenēzes shēmas; sastāda un analizē dažādu iedzimšanas tipu ciltskokus; izdala un DNS no augu šūnām; klasificē mainības un mutāciju veidus; diskutē par gēnu, hromosomu, genoma mutāciju rašanās mehānismiem; risina vienkāršus ģenētikas un molekulārās bioloģijas uzdevumus.
1.Studenti analizē situācijas medicīniskajā parazitoloģijā, ģenētikā. Novērtē organoīdu nozīmīgumu audu, orgānu un organisma funkcionēšanā.
Plānojums
Studiju programma | Studiju semestris | Programmas līmenis | Studiju kursa kategorija | Docētāji | Grafiks |
---|---|---|---|---|---|
Ārsta palīgs | 1 | Īsā cikla (Pirmā līmeņa) | Obligāts | Līga Ēriksone |