Pārlekt uz galveno saturu

Īsumā par studiju kursu

Kredītpunkti / ECTS:8 / 12
Kursa vadītājs:Daiga Behmane
Studiju tips:Pilna laika
Līmenis:2. cikla (Maģistra)
Mērķauditorija:Veselības vadība
Valoda:Angļu, Latviešu
Zinātnes nozare:Vadībzinātne; Sabiedrības vadība

Mērķis

Sniegt zināšanas par digitālo veselību un dažādiem tās elementiem, analizējot un vērtējot biežāk izmantotos digitālās veselības risinājumus veselības aprūpes pieejamības, efektivitātes un produktivitātes uzlabošanā.

Priekšzināšanas

Datu analīze veselības aprūpē, Veselības ekonomika, Veselības sistēmu uzbūve.

Rezultāti

Zināšanas

- Aprakstīt, klasificēt un apspriest dažādus mūsdienās biežāk izmantojamos digitālās veselības rīkus un raksturot to pielietojumu dažādos veselības jomas procesos;
- Identificēt un klasificēt veselības jomā biežāk izmantotās veselības datus uzkrājošās un analizējošās informācijas sistēmas un izskaidrot to izmantošanas mērķus un uzdevumus, funkcijas un ierobežojumus;
- Raksturot dažādus tele-medicīnas pakalpojumus, apspriest un aptuveni novērtēt to lomu un sniegtās iespējas veselības jomas procesu pieejamības uzlabošanā;
- Raksturot dažādas digitālas veselības tehnoloģijas un to lomu un sniegtās iespējas veselības aprūpes pieejamības, procesu efektivitātes, cilvēkresursu produktivitātes uzlabošanā;
- Atpazīt, nosaukt un sniegt pārskatu par digitālās veselības jomā biežāk izmantotajiem standartiem, skaidrot izaicinājumus, kas saistīti ar digitālās veselības rīku datu drošību un privātumu, atrast un interpretēt normatīvo aktu prasības.

Prasmes

- Analizēt un pētīt, diskutēt un debatēt par dažādiem digitālās veselības rīkiem un to pielietošanas iespējām, uzlabojot noteiktus veselības aprūpes procesus;
- Atšķirt dažādu digitālās veselības informācijas sistēmu (EMR, EHR, PHR un slimību reģistri) funkcionalitāti un izskaidrot būtiskās atšķirības, argumentēt katras sistēmas piemērotību konkrētiem uzdevumiem;
- Analizēt dažādus telemedicīnas pakalpojumu veidus, izvērtēt to izmantošanas iespējas noteiktu veselības jomas procesu uzlabošanā, pakalpojumu pieejamības veicināšanā, debatēt par dažādu pakalpojumu izmantošanas iespējām, stiprajām un vājajām pusēm;
- Atšķirt dažādas digitālās veselības tehnoloģijas un izskaidrot būtiskās atšķirības, argumentēt katras tehnoloģijas piemērotību konkrētiem uzdevumiem;
- Klasificēt dažādus digitālās veselības jomā izmantotos datu kodēšanas un apstrādes standartus, diskutēt par noteiktu standartu izmantošanu izvēlētam digitālās veselības rīkam vai informācijas sistēmai, izvērtēt ar izvēlēto digitālo risinājumu saistītos datu drošības un privātuma izaicinājumus, identificēt un pamatot izvēlētos risku mazināšanas pasākumus.

Kompetences

- Ieteikt jaunas idejas, kā uzlabot veselības aprūpes procesus un veicināt pakalpojumu pieejamību, ieviešot jaunus digitālos rīkus un pieejas, kā arī uzlabojot esošās vai radot jaunas informācijas sistēmas;
- Izpētīt, analizēt un novērtēt ar jauno risinājumu vai uzlabojumu ieviešanu saistītos izaicinājumus, kas saistīti gan ar datu drošību, privātumu, gan izmaiņām esošajos pakalpojumu nodrošināšanas procesos;
- Izvērtēt, skaidrot un pamatot ar jauno risinājumu vai uzlabojumu ieviešanu saistītos izmantojamos tehniskos un/vai semantiskos standartus, lai nodrošinātu izvēlētā risinājuma atbilstību mūsdienu digitālās veselības jomas prasībām, kā arī izvērtētu attiecīgā risinājuma sadarbspēju ar citām sistēmām un rīkiem.

Plānojums

Plānošanas periods:2024. gada rudens semestris
Studiju programmaStudiju semestrisProgrammas līmenisStudiju kursa kategorijaDocētājiGrafiks
Veselības vadība, VVM3MaģistrsIerobežota izvēle
Veselības vadība, VVMeng3MaģistrsIerobežota izvēleOlav Goetz, Kurt Rolf Becker, Janek Metsallik, Anete Kristiāna Zonnenberga, Eduards Broks, Daiga Behmane, Andis Strods, Kristaps Krafte