Ergonomiskie un drošības principi sporta stundā (LSPA_142)
Īsumā par studiju kursu
Mērķis
Plānot tādu iekļaujošās sporta izglītības Studiju pieredzi, kura veicina cieņpilnu attieksmi pret audzēkņu individuālām izglītības vajadzībām un sagatavo Studiju profesionālo un tehnisko vidi individuālo izglītības mērķu sasniegšanai. Sniegt pamatzināšanas par sporta inventāra un palīginventāra izvēli audzēknim ar SIV. Sniegt zināšanas par kustību ergonomiku. Sniegt zināšanas par telpu izkārtojumu un inventāra pielāgojumiem.
Priekšzināšanas
Apgūti studiju kursi: Pedagoga profesionālās prasmes, Mācīšana un mācīšanās dažādības kontekstā, Izglītības psiholoģija pedagogiem, Izglītības iestādes vadība, Civilā aizsardzība, valsts drošība un vides aizsardzība ilgtspējīgai attīstībai, Cilvēka anatomija, Pedagoģiskie pamati pielāgotās fiziskās aktivitātēs, Studentcentrēta pieeja pielāgotās fiziskās aktivitātēs, Novērtēšanas metodes pielāgotās fiziskās aktivitātēs, Pielāgoto fizisko aktivitāšu programmu saturs un/vai Pielāgotās fiziskās aktivitātes audzēkņiem ar intelektuāliem attīstības traucējumiem, PFA audzēkņiem ar sensoriem attīstības traucējumiem, PFA audzēkņiem ar uzvedības, mācīšanās traucējumiem un autismu.
Rezultāti
1. Demonstrēt zināšanas par sporta inventāra un palīginventāra izvēli audzēknim ar SIV.
2. Izprot: kustību ergonomiku audzēkņiem ar dažādām SIV.
3. Demonstrē zināšanas par sporta spēļu noteikumiem, telpu izkārtojumu un inventāra pielāgojumiem attiecībā uz to audzēkņu, kuriem ir SIV, iesaistīšanu sporta izglītībā.
4. Izmantojot mācīšanas stratēģijas pielāgotās fiziskās aktivitātēs apgūtos teorētiskos pamatus, demonstrē prasmes pielāgot sporta inventāru un palīginventāru audzēknim ar SIV.
5. Prot izmantot piemērotus sporta spēļu noteikumus, telpu izkārtojumu un inventāra pielāgojumus attiecībā uz to audzēkņu izglītības vajadzībām sporta un veselības stundā, kuriem ir SIV.
6. Spēj prasmīgi analizēt iegūtos rezultātus.
7. Izmantot pareizu, īpaši pielāgotu inventāru, kas paredzēts iekļaujošās sporta izglītības veicināšanai. Pielietot pielāgotus sporta spēļu noteikumus, mācīšanas metodes un telpu izkārtojumu (pašreizējo vidi), lai veicinātu audzēkņu iesaistīšanos fiziskās aktivitātēs, sporta un veselības nodarbībā.
Plānojums
Studiju programma | Studiju semestris | Programmas līmenis | Studiju kursa kategorija | Docētāji | Grafiks |
---|---|---|---|---|---|
Sporta un izglītības speciālists (pielāgoto fizisko aktivitāšu speciālists izglītībā), PVAS | 2 | Pirmais līmenis | Ierobežota izvēle |