Fizioterapija psihiskajā veselībā (REK_275)
Īsumā par studiju kursu
Mērķis
Studiju kursa mērķis ir sagatavot fizioterapijas studentus darbam ar personām ar psihisikās veselības traucējumiem - panākt, ka studenti spēs pielietot standartizētus novērtēšanas instrumentus un klīniskās spriešanas prasmes, lai novērtētu psihisko traucējumu ietekmi uz personas funkcionēšanu, iekļautu šo traucējumu mazināšanu terapijas mērķos un izvēlētos atbilstošas fizioterapijas medicīniskās tehnoloģijas, personas funkcionēšanas stāvokļa uzlabošanai un psihiskās veselības traucējumu mazināšanai.
Priekšzināšanas
Zināšanas un prasmes, kas apgūtas studiju kursos "Psiholoģijas pamati profesionālajā darbībā", "Funkcionēšanas, nespējas un veselības klasifikācija un novērtēšana", "Funkcionālā novērtēšana un ārstēšana fizioterapijā I", "Fizioloģija", "Anatomija" un "Cilvēka kustību pamati un motorā kontrole".
Rezultāti
1. Spēs aprakstīt psihiskās veselības traucējumu (depresija, trauksmes traucējumi, ēšanas traucējumi, miega traucējumi, atkarības traucējumi, PTST, bipolāri traucējumi, psihotiski traucējumi, neirālās attīstības traucējumi (AST), uzvedības traucējumi (UDHS)) simptomus, skaidrot to saistību ar cilvēka funkcionēšanu.
2. Spēs aprakstīt psihiskās veselības traucējumus (depresija, trauksmes traucējumi, ēšanas traucējumi, miega traucējum) kā blakus saslimšanu, izskaidrot to saistību ar cilvēka funkcionēšanu.
3. Spēs izskaidrot fizioterapijas pielietošanas iespējas, principus un metožu izvēli gan psihiskās veselības traucējumu primārai un sekundārai profilaksei, gan arī ar psihisko veselību saistīto funkcionēšanas traucējumu mazināšanai.
4. Spēs aprakstīt fizioterapijā pielietojamos psihiskās veselības traucējumu skrīninga instrumentus un standartizētus novērtēšanas instrumentus.
5. Spēs aprakstīt tādus fizioterapijā izmatotus jēdzienus kā ķermeņa tēls un ķermeņa apzināšanās, stresa regulācija, izglītojošs darbs, ķermeņa un psihes mijiedarbība.
1. Spēs izvelēties novērtēšanas, profilakses, veselības veicināšanas un fizioterapeitiskās ārstēšanas metodes, atbilstoši pacienta ar psihiskās veselības traucējumiem, funkcionēšanas stāvoklim, sūdzībām un klīniskajai diagnozei.
2. Spēs pielietot izvēlētās psihiskās veselības novērtēšanas metodes, jēgpilnu datu iegūšanai efektīvas fizioterapijas īstenošanai.
3. Spēs iekļaut iegūtos novērtēšanas rezultātus fizioterapeita klīniskajā spriešanā, funkcionālās diagnozes uzstādīšanai, terapijas mērķu izvirzīšanai un terapijas metožu izvēles izdarīšanai, psihiskās veselības traucējumu un to radīto funkcionēšanas ierobežojumu mazināšanai.
4. Spēs pielietot fizioterapeita medicīniskās tehnoloģijas, izvirzīto terapijas mērķu sasniegšanai, psihiskās veselības traucējumu gadījumā.
5. Spēs pielietot fizioterapeita medicīniskās tehnoloģijas, psihiskās veselības veicināšanas un psihiskās veselības traucējumu profilakses mērķu sasniegšanai.
Spēs izvēlēties jēgpilnas un lietderīgas novērtēšanas, veselības veicināšanas, slimību profilakses un funkcionēšanas traucējumu novēršanas medicīniskās tehnoloģijas fizioterapijā, cilvēku pilnvērtīgas psihiskās veselības un ar to saistītās funkcionēšanas atjaunošanai un nodrošināšanai.
Plānojums
Studiju programma | Studiju semestris | Programmas līmenis | Studiju kursa kategorija | Docētāji | Grafiks |
---|---|---|---|---|---|
Fizioterapija, RFFN | 7 | Bakalaurs | Obligāts | Didzis Rozenbergs |
Studiju programma | Studiju semestris | Programmas līmenis | Studiju kursa kategorija | Docētāji | Grafiks |
---|---|---|---|---|---|
Fizioterapija, RFF | 4 | Bakalaurs | Obligāts | Didzis Rozenbergs |