Handbola pamati un metodika (LSPA_222)
Īsumā par studiju kursu
Mērķis
Sekmēt studējošo profesionālās kompetences attīstību hanbola mācīšanas un mācīšanās organizācijā un vadībā, ievērojot izglītojamo individuālās iespējas un atbilstību sasniedzamajam mācīšanās rezultātam, kā arī dot iespēju studējošiem apgūt teorētiskās zināšanas un praktiskās prasmes hanbola spēlēšanā un izglītojamo sacensību organizēšanā ar atvieglotiem vai mainītiem noteikumiem.
Priekšzināšanas
Apgūti studiju kursi: Izglītības psiholoģija skolotājiem, Skolotāju profesionālās prasmes, Sociāli emocionālā mācīšanās, Pedagoģiskā procesa tiesiskie aspekti, Mācīšana un mācīšanās dažādības kontekstā, Vispārīgā un fizisko aktivitāšu bioķīmija, Cilvēka anatomija un dinamiskā anatomija, Volejbola pamati un metodika, Basketbola pamati un metodika, Futbola pamati un metodika, Vieglatlētikas vingrinājumu pamati un metodika, Peldēšanas pamati un metodika, Vingrošanas pamati un metodika, Sporta teorija, Inovatīvas informācijas komunikāciju tehnoloģijas un metodes sporta pedagoģijā, Biomehānika un ergonomika, Vispārīgā un vecumposmu fizioloģija, Veselību veicinošās fiziskās aktivitātes, Ritmika un ritmiskās kombinācijas, Sporta vēsture, Sporta filosofija, Sports multikulturālā vidē un Olimpiskā izglītība, Sporta medicīnas, Profesionālā saziņa un terminoloģija I (angļu, vācu, krievu), Projektu izstrāde, Skolotāju prakse I, II.
Rezultāti
1. Handbola spēles izcelšanās, vēsture un attīstība Latvijā un pasaulē.
2. Handbola tehnikas un taktikas paņēmienu mācīšanas metodika (mācīšanas metodes, mācīšanas līdzekļi, sporta stundas organizēšanas formas).
3. Formatīvā, summatīvā vērtēšana un pašvērtējums hanbola vingrinājumu apguvē.
4. Praktiski plānot, vadīt handbola vingrinājumus un novērtēt to apguvi atbilstoši valsts pirmsskolas izglītības vadlīnijas, valsts izglītības standartu prasībām sportā un veselībā.
5. Pielietot handbola spēlētāju darbības noteikumus, veikt tiesnešu un mācību spēles sekretāra pienākumus.
6. Demonstrēt apgūtās iemaņas handbolā modificētās mācību spēļu sacensībās.
7. Spēja plānot, vadīt starpdisciplināru un individualizētu mācību procesu daudzveidīgās hanbola vingrinājumu aktivitātēs atbilstoši valsts pirmsskolas izglītības vadlīnijas, valsts pamatizglītības standarta un valsts vidējās izglītības standarta prasībām mācību jomā.
8. Spēja kritiski analizēt un izvērtēt pielietotos pedagoģiskos līdzekļus, metodes, paņēmienus un hanbola līdzekļus, to atbilstību izglītojamo spējām un izglītības mērķiem veselību veicinošās daudzveidīgās handbola vingrinājumu aktivitātēs.
9. Spēja uzņemties atbildību par mācību stundas ar handbola vingrinājumiem un handbola pasākuma drošumu skolā.
10. Spēja veidot skaidrus snieguma un izglītojamo izaugsmes vērtēšanas kritērijus un pārbaudes veidus hanbola apguvē.
11. Spēja analizēt mācīšanās rezultātus handbola apguvē un sekot skolēna izaugsmei, identificēt mācīšanās snieguma uzlabošanai nepieciešamos atbalsta pasākumus.
12. Spēja sniegt atgriezenisko saiti gan izglītojamo, gan savas darbības novērtējumā handbola mācību aktivitātēs.
13. Spēj radoši izvēlēties mācību līdzekļus handbola apguvē, integrējot veselības un drošības saturu, citu priekšmetu jomas, caurviju prasmes un vērtības.
14. Spēj identificēt drošības apdraudējumus un riskus dažādās vidēs un situācijās handbolā, veic preventīvus drošības pasākumus, izvēloties piemērotākās problēmrisināšanas stratēģijas.
Plānojums
Studiju programma | Studiju semestris | Programmas līmenis | Studiju kursa kategorija | Docētāji | Grafiks |
---|---|---|---|---|---|
Veselība, fiziskā aktivitāte un drošība (sporta un veselības skolotājs), VMSNz | 6 | Bakalaurs | Ierobežota izvēle | ||
Veselība, fiziskā aktivitāte un drošība (sporta, veselības un valsts aizsardzības mācības skolotājs), VASNz | 6 | Bakalaurs | Ierobežota izvēle |
Studiju programma | Studiju semestris | Programmas līmenis | Studiju kursa kategorija | Docētāji | Grafiks |
---|---|---|---|---|---|
Veselība, fiziskā aktivitāte un drošība (sporta un veselības skolotājs), VMS | 6 | Bakalaurs | Ierobežota izvēle | ||
Veselība, fiziskā aktivitāte un drošība (sporta un veselības skolotājs), VMSN | 6 | Bakalaurs | Ierobežota izvēle | ||
Veselība, fiziskā aktivitāte un drošība (sporta, veselības un valsts aizsardzības mācības skolotājs), VASN | 6 | Bakalaurs | Ierobežota izvēle | ||
Veselība, fiziskā aktivitāte un drošība (sporta, veselības un valsts aizsardzības mācības skolotājs), VAS | 6 | Bakalaurs | Ierobežota izvēle |