Iekļaujošā un speciālā sporta izglītība (LSPA_168)
Īsumā par studiju kursu
Mērķis
Sekmēt topošo speciālistu tādas iekļaujošās sporta izglītības Studiju pieredzes ieguvi, kura veicina iekļaujošas izglītības vides īstenošanu un sagatavo speciālistus bērniem ar speciālajām izglītības vajadzībām individuālo izglītības mērķu sasniegšanai.
Priekšzināšanas
Apgūti studiju kursi: pedagoga profesionālās prasmes, civilā aizsardzība, valsts drošība un vides aizsardzība ilgtspējīgai attīstībai, mācīšana un mācīšanās dažādības kontekstā, uzņēmējdarbība un grāmatvedība, izglītības psiholoģija pedagogiem, biomehānika un ergonomika, cilvēka anatomija un dinamiskā anatomija, izglītības iestādes vadība šķēršļu pārvarēšanas pamati un metodika, priekšmetu pārvietošanas pamati un metodika, pārvietošanās pamati un metodika, sporta vēsture, sporta filosofija.
Rezultāti
Iekļaujošās sporta izglītības teorija:
1. Demonstrēt zināšanas par Studiju programmas satura un Studiju programmas pielāgošanas principiem un stratēģijām.
2. Zina speciālās izglītības vajadzības (dažādas funkcionālās spējas, kustību, kognitīvās, sociālās, uzvedības, saziņas vajadzības).
3. Demonstrē zināšanas par audzēkņu, pedagogu un citu starpdisciplinārās izglītības komandas darbinieku informētību un attieksmi attiecībā uz to audzēkņu, kuriem ir SIV, iesaistīšanu sporta izglītībā.
Pielāgoto fizisko aktivitāšu programmu saturs:
1. Demonstrēt vispusīgas un sporta nozarei raksturīgās zināšanas par iekļaujošās sporta stundas plānošanu, novērtēšanas, ieviešanas, starpnovērtēšanas un mācīšanas procesa modifikāciju nepieciešamības izvērtēšanu. Kritiskās domāšanas pieeja PFA izglītībā, izmērāmu mērķu izvirzīšana audzēkņiem ar SIV. Skolas sporta izglītības Studiju programmas stiprās un vājās puses attiecībā uz pielāgoto sporta izglītību.
Studentcentrēta pieeja pielāgotās fiziskās aktivitātēs:
1. Demonstrēt vispusīgas un sporta nozarei raksturīgās zināšanas par holistiskās pieejas izglītībā teorijām pielāgotās fiziskās aktivitātēs.
2. Zināšanas par to audzēkņu Studiju sekmju novērtēšanu, kuriem ir SIV, par pamatu ņemot viņu individuālā izglītības plāna (IIP) mērķus, par piemērotiem izglītības mērķu novērtēšanas instrumentiem, lai novērtētu audzēkņu sekmes, par pamatu ņemot viņu IIP.
Starpdisciplinārā sadarbība iekļaujošā izglītībā:
1. Demonstrēt zināšanas par sadarbību ar citiem speciālistiem, kuri īsteno SI/PSI.
2. Demonstrē zināšanas par sadarbību ar invalīdu sporta un rekreācijas pakalpojumu pārstāvjiem un par sadarbību ar citām personām, kuras rūpējas par audzēkņiem ar SIV.
Iekļaujošās sporta izglītības teorija:
4. Izmantojot pedagoģiskos pamatos pielāgotās fiziskās aktivitātēs apgūtos teorētiskos pamatus, studējošie demonstrē prasmes novērtēt Studiju programmas piemērotību individuālajām vajadzībām un spējām.
5. Prot izmantot piemērotas novērtēšanas metodes, lai noteiktu audzēkņu funkcionālās spējas, kā arī spētu veikt audzēkņiem novērtējumu, kas atbilst to potenciālam un sekmēm. Prasmes izstrādāt SI individuālo izglītības plānu (IIP).
Pielāgoto fizisko aktivitāšu programmu saturs:
2. Plānot tādu pielāgotās sporta izglītības (PSI) Studiju pieredzi, kura veicina individuālu attīstību. Sagatavot individuālu sporta izglītības plānu tiem audzēkņiem, kuriem ir speciālās izglītības vajadzības.
3. Plānot vispiemērotākās komunikācijas stratēģijas attiecībā uz audzēkņiem ar speciālajām izglītības vajadzībām.
4. Uzņemties atbildību un iniciatīvu, veicot Studiju un praktiskos darbu individuāli vai komandā.
5. Novērtēt Studiju programmas piemērotību individuālajām vajadzībām un spējām audzēkņiem ar SIV.
Studentcentrēta pieeja pielāgotās fiziskās aktivitātēs:
3. Izmantot individuāli atbilstošu novērtējumu saskaņā ar IIP.
4. Novērtēt pielāgotās Studiju programmas piemērotību audzēkņiem ar SIV.
5. Pielietot Studiju programmas piemērotības izvērtējumu individuālajām vajadzībām un spējām.
6. Izmantoto mācīšanas un atbalsta stratēģiju efektivitāti.
Starpdisciplinārā sadarbība iekļaujošā izglītībā:
3. Sadarboties audzēkņu ar SIV IIP plānošanā un īstenošanā ar veselības aprūpes un rehabilitācijas speciālistiem (piemēram, fizioterapeitu, darba terapeitu, runas terapeitu, psihologu).
4. Sadarboties ar audzēkņu, kuriem ir SIV, vecākiem vai aizbildņiem.
5. Sazināties un sadarboties un ar attiecīgām invalīdu organizācijām tuvējā apkaimē, lai noskaidrotu sadarbības iespējas (piemēram, ar Speciālo olimpiādi, vietējiem sporta klubiem ar nevalstiskajām organizācijām).
Iekļaujošās sporta izglītības teorija:
6. Studējošie spēj prasmīgi analizēt iegūtos rezultātus: plānot iekļaujošas sporta Studiju stundas, lai nodrošinātu piemērotas un drošas Studiju metodes visiem audzēkņiem. Plānot piemērotas uzvedības vadības stratēģijas, plānot motivējošas stratēģijas audzēkņu motivēšanas piedalīties fiziskās aktivitātēs, pielietot piemērotas komunikācijas stratēģijas.
Pielāgoto fizisko aktivitāšu programmu saturs:
6. Pielietot individuāli atbilstošu novērtējumu saskaņā ar IIP.
7. Pielietot pielāgotās Studiju programmas piemērotību audzēkņiem ar SIV.
8. Izmantoto mācīšanas un atbalsta stratēģiju efektivitāti.
9. Izmantot mācīšanas stratēģiju piemērotības principus atbilstoši individuālām SIV.
10. Izmantot atbalsta stratēģiju piemērotību.
Studentcentrēta pieeja pielāgotās fiziskās aktivitātēs:
7. Novērtēt un izmantot mācīšanas stratēģiju individuālās piemērotības principus PFA.
8. Novērtēt izmantoto atbalsta stratēģiju piemērotību.
9. Izmantot PFA satura zināšanas praktiskajā darbībā – sastādot PFA nodarbības konspektus skolas sporta stundām.
Starpdisciplinārā sadarbība iekļaujošā izglītībā:
6. Veidot profesionālu sadarbību, lai uzlabotu mācīšanas stratēģiju kvalitāti, kuras tiek izmantotas audzēņiem ar SIV sporta stundā.
Plānojums
Studiju programma | Studiju semestris | Programmas līmenis | Studiju kursa kategorija | Docētāji | Grafiks |
---|---|---|---|---|---|
Sporta un izglītības speciālists (pirmsskolas sporta skolotājs), PSS | 2 | Pirmais līmenis | Ierobežota izvēle | ||
Sporta un izglītības speciālists (sporta veida treneris), SVT | 2 | Pirmais līmenis | Ierobežota izvēle |