Iekļaujošā un speciālā sporta izglītība (LSPA_201)
Īsumā par studiju kursu
Mērķis
Sekmēt topošo speciālistu tādas iekļaujošās sporta izglītības mācību pieredzes ieguvi, kura veicina iekļaujošas izglītības vides īstenošanu un sagatavo speciālistus audzēkņu ar speciālajām izglītības vajadzībām individuālo izglītības mērķu sasniegšanai.
Priekšzināšanas
Apgūti studiju kursi: Izglītības psiholoģija skolotājiem, Skolotāju profesionālās prasmes, Sociāli emocionālā mācīšanās, Pedagoģiskā procesa tiesiskie aspekti, Izglītības iestādes vadība, Sporta teorija, Inovatīvas informācijas komunikāciju tehnoloģijas un metodes sporta pedagoģijā, Biomehānika un ergonomika, Vispārīgā un fizisko aktivitāšu bioķīmija, Uzņēmējdarbība un grāmatvedība, Kvalitatīvā pētniecība sporta un veselības izglītībā, Kvantitatīvā pētniecība sporta un veselības izglītībā, Uzturs, Pirmsskolas sporta pedagoģija, Vispārīgā un vecumposmu fizioloģija, Fizisko aktivitāšu fizioloģija, Cilvēka anatomija un dinamiskā anatomija, Vides veselība, Veselību veicinošās fiziskās aktivitātes, Basketbola pamati un metodika, Volejbola pamati un metodika, Futbola pamati un metodika, Florbola pamati un metodika, Handbola pamati un metodika, Badmintona un frīsbija pamati un metodika, Slēpošanas pamati un metodika, Vieglatlētikas vingrinājumu pamati un metodika, Peldēšanas pamati un metodikas, Āra un piedzīvojumu aktivitātes I, II, III, Pašaizsardzības pamati un metodika, Ritmika un ritmiskās kombinācijas, Sporta vēsture, Sporta filosofija, Sports multikulturālā vidē un Olimpiskā izglītība, Projektu izstrāde, Veselības izglītība un veselības veicināšana, Fizisko aktivitāšu psiholoģija, Skolas sporta pedagoģija, Klases darba vadīšana, Kustību rotaļas un fizisko aktivitāšu vienspēles, Sporta medicīna, Profesionālā saziņa un terminoloģija I (angļu, vācu, krievu), Profesionālā saziņa un terminoloģija II (angļu vācu, krievu), Profesionālā ētika, skolotāju prakse I, II, III.
Rezultāti
Demonstrēt zināšanas par mācību programmas satura un mācību programmas pielāgošanas principiem un stratēģijām un sporta nozarei raksturīgās zināšanas par iekļaujošās sporta stundas plānošana, novērtēšanas, ieviešanas, starpnovērtēšanas un mācīšanas procesa modifikāciju nepieciešamības izvērtēšanu.
2. Izprot speciālās izglītības vajadzības (dažādas funkcionālās spējas, kustību, kognitīvās, sociālās, uzvedības, saziņas vajadzības). Skolēnu, pedagogu un citu starpdisciplinārās izglītības komandas darbinieku informētību un attieksmi attiecībā uz to skolēnu, kuriem ir SIV, iesaistīšanu sporta izglītībā. Demonstrē vispusīgas kritiskās domāšanas pieeju PFA izglītībā, par izmērāmu mērķu izvirzīšanu skolēniem ar SIV, par skolas sporta izglītības mācību programmas stiprajām un vājajām pusēm attiecībā uz pielāgoto sporta izglītību. Demonstrēt vispusīgas un sporta nozarei raksturīgās zināšanas par holistiskās pieejas izglītībā teorijām pielāgotās fiziskās aktivitātēs.
Demonstrēt zināšanas par sadarbību ar citiem speciālistiem, kuri īsteno SI/PSI.
4. Izprot sadarbību ar veselības aprūpes un rehabilitācijas speciālistiem (piemēram, fizioterapeitu, darba terapeitu, runas terapeitu, psihologu).
5. Demonstrē prasmes novērtēt piemērotību individuālajām vajadzībām un spējām. Prot izmantot piemērotas novērtēšanas metodes, lai noteiktu skolēnu funkcionālās spējas, kā arī spētu veikt skolēniem novērtējumu, kas atbilst to potenciālam un sekmēm. Prasmes izstrādāt SI individuālo izglītības plānu (IIP).
6. Plānot tādu pielāgotās sporta izglītības (PSI) mācību pieredzi, kura veicina individuālu attīstību. Sagatavot individuālu sporta izglītības plānu tiem skolēniem, kuriem ir speciālās izglītības vajadzības. Plānot vispiemērotākās komunikācijas stratēģijas attiecībā uz skolēniem ar speciālajām izglītības vajadzībām. Uzņemties atbildību un iniciatīvu, veicot mācību un praktiskos darbu individuāli vai komandā.
7.Pielietot piemērotības izvērtējumu individuālajām vajadzībām un spējām. Izmanto to mācīšanas un atbalsta stratēģiju efektivitātei. Sadarboties skolēniem ar SIV IIP plānošanā un īstenošanā ar veselības aprūpes un rehabilitācijas speciālistiem (piemēram, fizioterapeitu, darba terapeitu, runas terapeitu, psihologu).
8. Sadarboties ar skolēnu, kuriem ir SIV, vecākiem vai aizbildņiem. Sazināties un sadarboties un ar attiecīgām invalīdu organizācijām tuvējā apkaimē, lai noskaidrotu sadarbības iespējas (piemēram, ar Speciālo olimpiādi, vietējiem sporta klubiem ar nevalstiskajām organizācijām.
9. Prasmīgi analizē iegūtos rezultātus: plāno iekļaujošas sporta mācību stundas, lai nodrošinātu piemērotas un drošas mācību metodes visiem skolēniem. Plāno piemērotas uzvedības vadības stratēģijas. Plāno mācīšanās stratēģiju audzēkņu motivēšanai piedalīties fiziskās aktivitātēs, pielietojot piemērotas komunikācijas prasmes.
10. Izmanto mācīšanas stratēģiju piemērotības principus atbilstoši indviduālām SIV. Izmanto atbalsta piemērotības stratēģiju. Veido profesionālu sadarbību, lai uzlabotu mācīšanas stratēģiju kvalitāti, kuras tiek izmantotas audzēņiem ar SIV sporta stundā.
Plānojums
Studiju programma | Studiju semestris | Programmas līmenis | Studiju kursa kategorija | Docētāji | Grafiks |
---|---|---|---|---|---|
Veselība, fiziskā aktivitāte un drošība (sporta un veselības skolotājs), VMSN | 9 | Bakalaurs | Ierobežota izvēle | ||
Veselība, fiziskā aktivitāte un drošība (sporta un veselības skolotājs), VMS | 7 | Bakalaurs | Obligāts | ||
Veselība, fiziskā aktivitāte un drošība (sporta un veselības skolotājs), VMSN | 7 | Bakalaurs | Ierobežota izvēle | ||
Veselība, fiziskā aktivitāte un drošība (sporta un veselības skolotājs), VMSNz | 8 | Bakalaurs | Ierobežota izvēle | ||
Veselība, fiziskā aktivitāte un drošība (sporta, veselības un valsts aizsardzības mācības skolotājs), VAS | 7 | Bakalaurs | Obligāts | ||
Veselība, fiziskā aktivitāte un drošība (sporta, veselības un valsts aizsardzības mācības skolotājs), VASN | 7 | Bakalaurs | Obligāts | ||
Veselība, fiziskā aktivitāte un drošība (sporta, veselības un valsts aizsardzības mācības skolotājs), VASN | 9 | Bakalaurs | Obligāts | ||
Veselība, fiziskā aktivitāte un drošība (sporta, veselības un valsts aizsardzības mācības skolotājs), VASNz | 8 | Bakalaurs | Obligāts |
Studiju programma | Studiju semestris | Programmas līmenis | Studiju kursa kategorija | Docētāji | Grafiks |
---|---|---|---|---|---|
Veselība, fiziskā aktivitāte un drošība (sporta un veselības skolotājs), VMS | 8 | Bakalaurs | Obligāts | ||
Veselība, fiziskā aktivitāte un drošība (sporta un veselības skolotājs), VMSN | 8 | Bakalaurs | Ierobežota izvēle | ||
Veselība, fiziskā aktivitāte un drošība (sporta un veselības skolotājs), VMSNz | 9 | Bakalaurs | Ierobežota izvēle | ||
Veselība, fiziskā aktivitāte un drošība (sporta un veselības skolotājs), VMSNz | 7 | Bakalaurs | Ierobežota izvēle | ||
Veselība, fiziskā aktivitāte un drošība (sporta, veselības un valsts aizsardzības mācības skolotājs), VAS | 8 | Bakalaurs | Obligāts | ||
Veselība, fiziskā aktivitāte un drošība (sporta, veselības un valsts aizsardzības mācības skolotājs), VASN | 8 | Bakalaurs | Obligāts | ||
Veselība, fiziskā aktivitāte un drošība (sporta, veselības un valsts aizsardzības mācības skolotājs), VASNz | 9 | Bakalaurs | Obligāts | ||
Veselība, fiziskā aktivitāte un drošība (sporta, veselības un valsts aizsardzības mācības skolotājs), VASNz | 7 | Bakalaurs | Obligāts |