Iekšķīgās slimības (Kardioloģija) (ISK_217)
Īsumā par studiju kursu
Mērķis
1. Apgūt praksē subjektīvās un objektīvās izmeklēšanas metodes – aptauju, apskati, palpāciju, perkusiju un auskultāciju, interpretēt iegūto informāciju kardioloģijas saslimšanu kontekstā. 2. Apmācīt interpretēt laboratoriskās un instrumentālās izmeklēšanas datus, ieskaitot modernās izmeklēšanas metodes kardioloģijā. 3. Apgūt kardioloģisko patoloģiju epidemioloģiju, patofizioloģiju, diagnostikas pamatprincipus un ārstēšanas metodes. 4. Veicināt studentu klīniskās domāšanas attīstību. 5. Veicināt analītisku un sintētisku pieeju moderno izmeklējumu (attēldiagnostika, invazīvie izmeklējumi, datorizētās izmeklējumu metodes) datu interpretācijai.
Priekšzināšanas
Normālā anatomija, histoloģija, normālā fizioloģija, bioķīmija, medicīnas fizikas pamati, bioloģija un ģenētikas pamati, iekšķīgo slimību pamati 4. semestra kursa apjomā.
Rezultāti
Demonstrēt orientāciju jaunākajās medicīnas tehnoloģijās, izmeklēšanas metodēs, zinātnes virzienos. • Savākt anamnēzi, secīgi sakārtot to, atpazīt iespējamos slimības riska faktorus. • Ņemot vērā iegūtos slimnieka izmeklēšanas datus (apskatot, palpējot, perkutējot, auskultējot slimnieku, vērtējot instrumentālo izmeklēšanas rezultātus), atpazīt iespējamo patoloģijas līmeni. • Analizējot iegūto informāciju, izvērtēt patoloģijas pakāpi un atbilstošos riskus. • Orientēties aplūkojamo patoloģiju procesos un spēt analizēt tos patofizioloģijas aspektiem.
• Prast komunicēt ar pacientiem, to radiniekiem kolēģiem, citām veselības aprūpē iesaistītām personām. • Veikt pacienta sūdzību un anamnēzes noskaidrošanu. • Veikt pacienta fizikālo izmeklēšanu ar palpācijas, perkusijas un auskultācijas metodi un no tām atvasinātām metodēm. • Noteikt perifērā pulsa, sirds darbības frekvences, elpošanas frekvences un arteriālā spiediena rādītājus, attiecināt tos uz konkrētu klīnisko situāciju un sasaistīt to ar kopējo izmeklēšanas procesu. • Orientēties elektrokardiogrāfijas izmeklējumu rezultātos. • Orientēties kardioloģijas praksē pielietojamo instrumentālo izmeklējumu rezultātos un to indikācijās (slodzes testi, attēldiagnostikas metodes, invazīvās diagnostikas metodes, kontrastizmeklējumi). • Orientēties sirdskaišu diagnostikā, prast interpretēt auskultatīvo atradi, attēldiagnostikas datus, orientēties mūsdienu sirdskaišu ārstēšanas iespējās (farmakoterapija, ķirurģija, mini invazīvās metodes). • Orientēties koronārās sirds slimības diagnostikā un dažādu akūti situāciju agrīnā atpazīšanā un ārstēšanas taktikā. • Prast izvērtēt elektrokardiogrāfijas atradi dažādu sirds ritma traucējumu gadījumos. Orientēties dažāda riska pakāpju aritmiju novērtēšanā. • Orientēties dažādu kardiomiopātiju diagnostikā, prast interpretēt auskultatīvo atradi, attēldiagnostikas datus, orientēties kardiomiopātiju mūsdienu diagnostikas iespējās (kodolmagnētiskā rezonanse, ģenētiskie izmeklējumi, implantējamās ritma reģistrācijas iekārtas). • Orientēties akūtas un hroniskas sirds mazspējas diagnostikā, prast interpretēt auskultatīvo atradi, attēldiagnostikas datus, orientēties mūsdienu diagnostikas iespējās un patofizioloģijas izpratnē. • Prast apkopot iegūtos simptomus un noformēt diagnozi un slimības vēstures fragmentus.
• Izvērtēt iegūtos simptomus, sasaistīt tos ar patoloģiskiem procesiem slimnieka organismā. • Interpretēt elektrokardiogrāfijas datus. • Izskaidrot instrumentālo izmeklējumu nepieciešamību. • Interpretēt instrumentālo izmeklējumu atradi pamatu līmenī. • Prast interpretēt auskultatīvo atradi, attēldiagnostikas datus, orientēties mūsdienu sirdskaišu ārstēšanas iespējās. • Prast interpretēt auskultatīvo atradi, attēldiagnostikas datus, orientēties kardiomiopātiju mūsdienu diagnostikas iespējās (kodolmagnētiskā rezonanse, ģenētiskie izmeklējumi, implantējamās ritma reģistrācijas iekārtas). • Orientēties akūtas un hroniskas sirds mazspējas diagnostikā, prast interpretēt auskultatīvo atradi, attēldiagnostikas datus, orientēties mūsdienu diagnostikas iespējās un patofizioloģijas izpratnē. • Spēt analizēt situācijas, argumentēt, loģiski noformulēt un izskaidrot savu viedokli.
Plānojums
Studiju programma | Studiju semestris | Programmas līmenis | Studiju kursa kategorija | Docētāji | Grafiks |
---|---|---|---|---|---|
Medicīna, SSNMFz | 6 | Maģistrs | Obligāts | Kristīne Jubele, Matīss Šablinskis, Oskars Kalējs, Evija Kanašniece, Matīss Karantajers, Aleksandrs Vasiļjevs, Aija Mača-Kalēja, Emma Sokolova, Māris Lapšovs, Ketija Apsīte, Valdis Ģībietis, Irēna Kurcalte, Matīss Linde | |
Medicīna, SSNMF | 5 | Maģistrs | Obligāts | Larisa Umnova, Oskars Kalējs, Matīss Karantajers, Matīss Šablinskis, Matīss Linde, Māris Lapšovs, Ričards Kauliņš, Loreta Briuka, Lelde Loreta Freidenberga, Viktorija Verhovceva, Baiba Kokina, Irina Griķe, Veronika Anufrijeva, Vitolds Mackēvičs, Jūlija Voicehovska | |
Medicīna, MF | 5 | Maģistrs | Obligāts | Oskars Kalējs, Aija Mača-Kalēja, Nikolajs Ņesterovičs, Maija Vikmane, Irina Pupkeviča, Dace Freidenberga, Andris Skride, Vitālijs Ankudovičs, Dinija Kalēja, Aldis Strēlnieks, Guntis Bahs, Santa Strazdiņa, Svetlana Putne |
Studiju programma | Studiju semestris | Programmas līmenis | Studiju kursa kategorija | Docētāji | Grafiks |
---|---|---|---|---|---|
Medicīna, SSNMFz | 5 | Maģistrs | Obligāts | Larisa Umnova, Viktorija Verhovceva | |
Medicīna, SSNMF | 6 | Maģistrs | Obligāts | Evija Kanašniece, Valdis Ģībietis, Aija Mača-Kalēja, Kristīne Jubele, Oskars Kalējs, Ketija Apsīte, Aleksandrs Vasiļjevs, Irēna Kurcalte, Veronika Anufrijeva, Jūlija Voicehovska | |
Medicīna, MF | 6 | Maģistrs | Obligāts | Aija Mača-Kalēja, Oskars Kalējs, Dace Freidenberga, Vitālijs Ankudovičs, Irina Pupkeviča, Nikolajs Ņesterovičs, Guntis Bahs, Maija Vikmane, Dinija Kalēja, Santa Strazdiņa, Aldis Strēlnieks, Svetlana Putne |