Ievads klīniskajā medicīnā (ISK_199)
Īsumā par studiju kursu
Mērķis
Ievads klīniskajā medicīnā:
1. Iepazīstināt studentus ar slimības vēstures dokumentācijas pamatprincipiem – pamata sūdzība, pašreizējās saslimšanas vēsture, iepriekšējo saslimšanu vēsture.
2. Attīstīt fizikālās izmeklēšanas prasmes atbilstoši klīniskajam gadījumam – interviju, apskati, palpāciju, perkusiju, auskultāciju.
3. Iemācīt apvienot pacienta subjektīvu pārdzīvojumu par saslimšanu ar fizikālās izmeklēšanas datiem un nonākt pie secinājuma par diagnozi.
Hematoloģija:
1. Apgūt hematoloģisko slimnieku izmeklēšanas metodes. Iemācīties noteikt un definēt izmaiņas asins analīzēs: sarkano šūnu, trombocītu, leikocītu un to veidojošo šūnu izmaiņas.
2. Iemācīties definēt anēmiju, prast noteikt anēmiju simptomus un pazīmes. Iemācīties laboratoriskos rādītājus anēmiju diagnostikai, anēmiju laboratorisko klasifikāciju.
3. Iemācīties hemorāģisko diatēžu veidus, to simptomus un pazīmes, laboratoriskās diagnostikas metodes.
Rezultāti
1.Pēc kursa apgūšanas, students zinās:
• kā strukturēti intervēt un pierakstīt pacienta slimības vēsturi – galveno sūdzību, pašreizējās saslimšanas vēsturi, iepriekšējo saslimšanu vēsturi;
• kā veikt fizikālu izmeklēšanu, atbilstoši klīniskajam gadījumam un pacienta sūdzībām;
• kā objektivizēt pacienta subjektīvo stāstījumu;
• kā paskaidrot klīniskajā darbā lietotu terminoloģiju.
1.Pēc kursa apgūšanas, students:
• pratīs komunicēt ar pacientiem, to radiniekiem kolēģiem, citām veselības aprūpē iesaistītām personām;
• veiks strukturētu slimības vēstures interviju un tās pierakstu;
• veiks pacienta fizikālo izmeklēšanu ar palpācijas, perkusijas un auskultācijas metodi un no tām atvasinātām metodēm;
• interpretēs plaušu funkcionālos testos – spirometriju.
1.1. Novērtēt iegūtos simptomus, sasaistīt tos ar patoloģiskiem procesiem slimnieka organismā.
2. Spēt analizēt situācijas, argumentēt, loģiski noformulēt un izskaidrot savu viedokli.
3. Interpretēt plaušu funkcionālās izmeklēšanas rezultātus, attiecināt to uz konkrētu klīnisko situāciju un sasaistīt to ar kopējo izmeklēšanas procesu.
4. Interpretēt klīnisko asins analīzi, attiecināt to uz konkrētu klīnisko situāciju un sasaistīt to ar kopējo izmeklēšanas procesu.
Plānojums
Studiju programma | Studiju semestris | Programmas līmenis | Studiju kursa kategorija | Docētāji | Grafiks |
---|---|---|---|---|---|
Medicīna | 4 | 2. cikla (Maģistra) | Obligāts | Valdis Ģībietis, Daria Chub, Arturs Uzars, Anhelina Herasymova, Aļona Vikentjeva, Dita Šteinfelde, Ervīns Vagalis, Lilija Ķēniņa, Inita Buliņa, Eva Moreino, Mihails Tarasovs, Anda Kadiša, Ivars Veckalns, Marika Daila Birzniece, Daiga Auziņa, Alla Rivkina, Elīza Marija Kuzmina, Jūlija Voicehovska, Svetlana Polnova, Edijs Šmagris, Liene Roziņa, Kārlis Klētnieks, Anastasija Zaičenko | |
Medicīna | 4 | 2. cikla (Maģistra) | Obligāts | Valdis Ģībietis, Daria Chub, Arturs Uzars, Anhelina Herasymova, Aļona Vikentjeva, Dita Šteinfelde, Ervīns Vagalis, Lilija Ķēniņa, Inita Buliņa, Eva Moreino, Mihails Tarasovs, Anda Kadiša, Ivars Veckalns, Marika Daila Birzniece, Daiga Auziņa, Alla Rivkina, Elīza Marija Kuzmina, Jūlija Voicehovska, Svetlana Polnova, Edijs Šmagris, Liene Roziņa, Kārlis Klētnieks, Anastasija Zaičenko |