Pārlekt uz galveno saturu

Īsumā par studiju kursu

Struktūrvienība: Latvijas Sporta pedagoģijas akadēmija
Kredītpunkti / ECTS:2 / 3
Kursa vadītājs:Inta Bula-Biteniece
Studiju tips:Nepilna laika, Pilna laika
Līmenis:1. cikla (Bakalaura)
Mērķauditorija:Sporta treneris; Pedagoģija
Valoda:Latviešu
Zinātnes nozare:Sporta zinātne

Mērķis

Mērķtiecīgi, kritiski izvērtējot un pielāgojot konkrētās vides prasībām lietot zināšanas, prasmes, attieksmes klases audzinātāja darba plānošanā un organizēšanā.

Priekšzināšanas

Apgūti studiju kursi: Izglītības psiholoģija skolotājiem, Skolotāju profesionālās prasmes, Sociāli emocionālā mācīšanās, Pedagoģiskā procesa tiesiskie aspekti, Inovatīvas informācijas komunikāciju tehnoloģijas un metodes sporta pedagoģijā, Vides veselība, Veselību veicinošās fiziskās aktivitātes, Sporta filosofija, Sports multikulturālā vidē un Olimpiskā izglītība, Projektu izstrāde, Profesionālā saziņa un terminoloģija I (angļu, vācu, krievu), Profesionālā saziņa un terminoloģija II (angļu vācu, krievu), Profesionālā ētika, Skolotāju prakses I, II.

Rezultāti

Zināšanas

1. Klases audzinātaja dokumentācijas plānošana.
2. Klases un skolas sporta pasākumu plānošana.

Prasmes

3. Plānot un prakstiski vadīt klases un skolas pasākumus.
4. Veidot pozitīvu saskarsmi un komunikāciju ar izglītojamo un izglītojamā vecākiem.
5. Veidot iekļaujošu, intelektuāli rosinošu un emocionāli drošu mācību vidi. Strādāt daudzvalodīgā un daudzkultūru klasē.
6. Veidot fiziski drošu mācību vidi saskaņā ar darba drošības noteikumiem un ergonomikas principiem.
7. Pielāgot mācību vidi atbilstoši mācīšanās mērķiem. Atpazīt neadekvātu un vardarbīgu uzvedību.
8. Prognozēt, preventīvi atpazīt un risināt konfliktsituācijas.

Kompetences

9. Spēja veidot iekļaujošu, intelektuāli rosinošu un emocionāli drošu izglītojamā mācīšanās un attīstības vajadzībām atbilstošu, uz sadarbību vērstu mācību vidi.
10. Spēja attīstīt izglītojamā un savas sociālās un emocionālās kompetences.
11. Spēja atbilstoši risināt konfliktsituācijas, identificējot izglītojamo uzvedības, saskarsmes un vardarbības riskus.
12. Spēja rīkoties ārkārtas situācijās.
13. Spēja atpazīt dažādas mācīšanās vajadzības un sniegt atbalstu gan talantīgajiem, gan izglītojamajiem ar mācīšanās grūtībām.

Plānojums

Plānošanas periods:2024. gada rudens semestris
Studiju programmaStudiju semestrisProgrammas līmenisStudiju kursa kategorijaDocētājiGrafiks
Veselība, fiziskā aktivitāte un drošība (sporta un veselības skolotājs), VMSN 9BakalaursObligāts
Veselība, fiziskā aktivitāte un drošība (sporta un veselības skolotājs), VMS 3BakalaursIerobežota izvēle
Veselība, fiziskā aktivitāte un drošība (sporta, veselības un valsts aizsardzības mācības skolotājs), VASN 9BakalaursIerobežota izvēle
Veselība, fiziskā aktivitāte un drošība (sporta, veselības un valsts aizsardzības mācības skolotājs), VAS 3BakalaursIerobežota izvēle
Plānošanas periods:2025. gada pavasara semestris
Studiju programmaStudiju semestrisProgrammas līmenisStudiju kursa kategorijaDocētājiGrafiks
Veselība, fiziskā aktivitāte un drošība (sporta un veselības skolotājs), VMSNz 9BakalaursObligāts
Veselība, fiziskā aktivitāte un drošība (sporta, veselības un valsts aizsardzības mācības skolotājs), VASNz 9BakalaursIerobežota izvēle