Locītavu radioloģija (RBR_004)
Īsumā par studiju kursu
Mērķis
1. Nodrošināt teorētisko zināšanu un praktisko iemaņu apguvi un pilnveidošanu atbilstoši Latvijā pieņemtajām Bērnu reimatologa specialitātes nolikuma prasībām un Eiropas Savienības prasībām šai specialitātei (programma atbilst prasībām Eiropas izglītībai bērnu reimatoloģijas nozarē, kuras izstrādājusi Eiropas pediatru reimatologu asociācija (PRES) un apstiprinājusi Eiropas Savienības medicīnas speciālistu (UEMS) pediatrijas sekcija), lai ārstu sagatavotu sertifikācijai pediatra reimatologa specialitātē, atbilstīgi Latvijas Republikas normatīvajiem dokumentiem.
2. Nodrošināt teorētisko zināšanu un praktisko iemaņu apguvi radioloģijā.
Rezultāti
1.1. Demonstrē padziļinātas un paplašinātas zināšanas par bērnu balsta un kustību (saistaudu) sistēmas un autoimūno saistaudu sistēmas slimību etioloģiju, patoģenēzi, diagnostiku, ārstēšanu un rehabilitāciju, kas nodrošina pamatu radošai domāšanai klīniskajā praksē un arī pētniecībā, kā arī spēju darboties starpdisciplinārā saskarē.
2. Orientēties radioloģiskās diagnostikas pamatprincipos.
1.1. Ārsts izprot konkrētās problēmas būtību, diagnostikas algoritmus un spēj sniegt profesionālu specializētu neatliekamu palīdzību, kā arī praktiski realizē diagnostikas, ārstēšanas un profilakses pasākumus, spēj veikt tālāku darbu, mācīšanos vai pētniecību sarežģītos un neprognozējamos apstākļos un, ja nepieciešams, tos pārveidot, lietojot jaunas pieejas. Ārstam ir spējas patstāvīgai attīstībai, prot labi komunicēt ar dažādiem pacientiem, viņu vecākiem, kolēģiem, ir prasmes pedagoģiskā un pētniecības darbā, ir darba organizācijas iemaņas.
2. Mācēt izvēlēties optimālo vizuālās diagnostikas metodi konkrētai pataloģijai, prast izvērtēt radioloģisko un US atradi, patstāvīgi izdarīt locītavu US.
1.Ārsts strādā atbilstoši savam pilnvaru lokam augstākajā zināšanu, prasmju, attieksmju apguves un lietošanas līmenī, veicot bērnu balsta un kustību (saistaudu) sistēmas un autoimūno saistaudu sistēmas slimību diagnostiku, ārstēšanu, rehabilitāciju un profilaksi, patstāvīgi plāno un organizē savu ārsta speciālista profesionālās kompetences pilnveidi un attīstību, uzņemas atbildību par personāla grupu darbu un spēj veikt inovācijas un uzņēmējdarbību.