Novērtēšanas metodes pielāgotās fiziskās aktivitātēs (LSPA_150)
Īsumā par studiju kursu
Mērķis
Sniegt zināšanas par novērtēšanas mērķiem PFA. Iemācīt novērtēšanas metodes, kas balstītas uz hronoloģiskā vecuma normām, uz kritērijiem un izpildījuma sniegumu. Sniegt zināšanas par starpdisciplināro pieeja novērtēšanā.
Priekšzināšanas
Vispārējā vidējā izglītība.
Rezultāti
1. Demonstrēt vispusīgas un sporta nozarei raksturīgās zināšanas par pamata un specializētas faktu, teoriju, likumsakarību zināšanas par audzēkņu speciālām izglītības vajadzībām attiecībā uz pielāgoto sporta izglītību (PSI) (piemēram, iegūt informāciju no ģimenes locekļiem, izmantojot piemērotus novērtēšanas instrumentus), kustību potenciālu, fizisko spēju kapacitāti, fiziskās slodzes intensitātes novērtēšanas metodēm; fizisko īpašību attīstīšanas un kustību iemaņu dinamikas novērtēšanas principiem; organisma fizisko darbaspēju īpatnībām audzēkņiem ar SIV dažādos ārējās vides apstākļos.
2. Dažādu novērtēšanas pieeju (holistiskās, normatīvās, kritēriji u.c. vērtēšanas pieejas) pielietošana, šo prasmju izmantošana sporta un veselības nodarbībās; uzņemties atbildību un iniciatīvu, veicot Studiju un praktisko darbu individuāli, komandā vai kolektīvi, izstrādājot praktiskos darbus. Noteikt patreizējo spēju līmeni studējošiem ar SIV; novērtēt pielāgojumu līmeni PFA; novērtēt atbalsta līmeni PFA; novērtēt individuālo sasniegumu mērķus ilgtermiņā un īstermiņā.
3. Noteikt kustību spēju un fizisko īpašību rādītājus un salīdzināt ar kritērijiem, normām; novērtēt audzēkņa ar SIV funkcionālo ierobežojumu smaguma pakāpes līmeni; izmantot anatomijas un fizioloģijas zināšanas praktiskajā darbībā – sastādot PFA nodarbības konspektus skolas sporta un veselības stundām u.c.
Plānojums
Studiju programma | Studiju semestris | Programmas līmenis | Studiju kursa kategorija | Docētāji | Grafiks |
---|---|---|---|---|---|
Sporta un izglītības speciālists (pielāgoto fizisko aktivitāšu speciālists izglītībā), PVAS | 1 | Pirmais līmenis | Ierobežota izvēle |