Otorinolaringoloģija (ORLK_007)
Īsumā par studiju kursu
Mērķis
Izglītot studentus par otorinolaringoloģijas nozīmi kopējā patoloģijā, iepazīstināt studentus ar ausu, deguna un kakla saslimšanām (to klīniskām izpausmēm, diagnostiku, profilaksi un ārstēšanu), kā arī sniegt prasmes un iemaņas ausu, deguna un kakla izmeklēšanā.
Priekšzināšanas
Anatomijā, fizioloģijā, t.sk. patoloģiskajā fizioloģijā, akustikā, vispārējā ķirurģijā un farmakoloģijā. Vēlamas zināšanas radioloģijā, onkoloģijā, infekcijas slimībās un neiroloģijā.
Rezultāti
Studiju kursa apguves rezultātā studenti iegūst zināšanas un spēs: • raksturot deguna, deguna blakusdobumu, rīkles, balsenes un auss klīnisko anatomiju, izklāstīt to fizioloģiju un galvenās funkcijas; • aprakstīt dzirdes un līdzsvara aparāta uzbūvi, darbības principus, iespējamos traucējumus; • izskaidrot runas, valodas un balss veidošanos; • identificēt ausu, kakla un deguna slimības; • klasificēt ārstēšanas metodes un organizēt ārstēšanas plānu; • savlaicīgi atpazīt slimību komplikācijas, sarežģītu un grūti ārstējamu slimību gadījumā organizēt starpdisciplināru sadarbību; • izskaidrot LOR orgānu anatomisko īpatnību nozīmi dažādās vecuma grupās.
Studiju kursa apguves rezultātā studenti: • demonstrē prasmes un iemaņas LOR orgānu endoskopiskā izmeklēšanā; • prot interpretēt papildus izmeklējumu – rinomanometrijas, dzirdes pārbaužu un radioloģisko izmeklējumu rezultātus; • spēj izskaidrot un ieteikt pacientiem un/ vai viņu vecākiem nepieciešamās ausu, kakla un deguna slimību profilakses metodes, dzirdes higiēnas metodes; • orientējas ausu, kakla un degunu slimību medikamentozās un ķirurģiskās ārstēšanas metodēs.
• Spēj plānot savu zinātnisko darbu, izmantojot literatūras pārskatos atrastos uz zinātniskiem pierādījumiem balstītos medicīnas pētījumu rezultātus; • pamato savu viedokli slimību ārstēšanas plāna izstrādāšanā; • novērtē un prognozē slimību rezultātu; • pārzina LOR orgānu onkoloģisko slimību riska faktorus, ārstēšanas metodes un prognozi ietekmējošos faktorus.
Plānojums
Studiju programma | Studiju semestris | Programmas līmenis | Studiju kursa kategorija | Docētāji | Grafiks |
---|---|---|---|---|---|
Medicīna, SSNMF | 7 | Maģistrs | Obligāts | Katrīna Tomiņa, Diāna Raumane, Alise Adoviča, Kristina Karganova, Linda Muldere, Gunta Segliņa, Ilze Dobele, Ingus Vilks, Kristaps Dambergs, Romāns Dzalbs, Oļegs Sokolovs-Karijs, Ligita Kupica, Renāta Vīksne, Reinis Jansons, Vita Konopecka, Anda Pūķe, Randolf Riemann, Olga Hoffmann, Ozan Gökler | |
Medicīna, MF | 7 | Maģistrs | Obligāts | Katrīna Tomiņa, Arturs Barščevskis, Vita Konopecka, Elza Rāte, Kitija Daina, Reinis Jansons, Anda Pūķe, Diāna Katoviča, Estere Jansone, Linda Nimroda, Diāna Raumane, Alise Adoviča, Kristina Karganova, Jegors Safronovs, Gunta Segliņa, Ilze Dobele, Ingus Vilks, Kristaps Dambergs, Romāns Dzalbs, Oļegs Sokolovs-Karijs, Ligita Kupica, Jānis Sokolovs, Nadežda Starinska, Renāta Vīksne, Valērija Serga |
Studiju programma | Studiju semestris | Programmas līmenis | Studiju kursa kategorija | Docētāji | Grafiks |
---|---|---|---|---|---|
Medicīna, SSNMFz | 7 | Maģistrs | Obligāts | ||
Medicīna, MF | 8 | Maģistrs | Obligāts |