Peldēšana pamati un metodika (LSPA_226)
Īsumā par studiju kursu
Mērķis
Sekmēt studējošo profesionālās kompetences attīstību peldēšanas mācīšanas un mācīšanās organizācijā un vadībā, ievērojot izglītojamo individuālās iespējas un atbilstību sasniedzamajam mācīšanās rezultātam, kā arī dot iespēju studējošiem apgūt teorētiskās zināšanas un praktiskās prasmes peldēšanā un izglītojamo sacensību organizēšanā ar atvieglotiem vai mainītiem noteikumiem. Izprast un lietot drošības noteikumus pie un uz ūdens.
Priekšzināšanas
Prasme peldēt. Apgūti studiju kursi: Skolotāja profesionālās prasmes, Sociāli emocionālā mācīšanās, Mācīšana un mācīšanās dažādības kontekstā, Vispārīgā un fizisko aktivitāšu bioķīmija, Volejbola pamati un metodika, Vingrošanas pamati un metodika, Sporta vēsture vai sporta filosofija.
Rezultāti
1. Peldēšanas vēsture un attīstība Latvijā un pasaulē.
2. Peldēšanas veidu tehnikas un taktikas paņēmienu mācīšanas metodika (mācīšanas metodes, mācīšanas līdzekļi, sporta stundas organizēšanas formas).
3. Formatīvā, summatīvā vērtēšana un pašvērtējums peldēšanas vingrinājumu apguvē.
4. Demonstrēt dažādus peldēšanas veidus (krauls uz muguras, krauls uz krūtīm, brass, delfīns) un lietišķās peldēšanas elementus (niršana, peldēšana uz sāniem, slīcēja transportēšana ūdenī), peldēšanas starts un apgriezieni visās izglītības pakāpēs.
5. Praktiski plānot, vadīt peldēšanas vingrinājumus un novērtēt to apguvi visās izglītības pakāpēs.
6. Demonstrēt apgūtās iemaņas modificētās peldēšanas sacensībās.
7. Spēja plānot, vadīt starpdisciplināru un individualizētu mācību procesu daudzveidīgos peldēšanas vingrinājumos un rotaļās atbilstoši visām izglītības pakāpēm.
8. Spēja kritiski analizēt un izvērtēt pielietotos pedagoģiskos līdzekļus, metodes, paņēmienus un peldēšanas līdzekļus un to atbilstību izglītojamo spējām un izglītības mērķiem veselību veicinošos daudzveidīgos peldēšanas vingrinājumos un rotaļās.
9. Spēja uzņemties atbildību par mācību stundas procesu un drošību peldbaseinā.
10. Spēja veidot skaidrus snieguma un izglītojamo izaugsmes vērtēšanas kritērijus un pārbaudes veidus peldēšanas vingrinājumu apguvē visās izglītības pakāpēs.
11. Spēja analizēt mācīšanās rezultātus peldēšanas vingrinājumu apguvē un sekot skolēna izaugsmei, identificēt mācīšanās snieguma uzlabošanai nepieciešamos atbalsta pasākumus.
12. Spēja sniegt atgriezenisko saiti gan izglītojamo, gan savas darbības novērtējumā peldēšanas vingrinājumu mācību aktivitātēs.
13. Spēj radoši izvēlēties mācību līdzekļus peldēšanas vingrinājumu apguvē, integrējot veselības un drošības saturu, citu priekšmetu jomas, caurviju prasmes un vērtības.
14. Spēj identificēt drošības apdraudējumus un riskus dažādās vidēs un situācijās peldēšanā, veic preventīvus drošības pasākumus, izvēloties piemērotākās problēmrisināšanas stratēģijas.
Plānojums
Studiju programma | Studiju semestris | Programmas līmenis | Studiju kursa kategorija | Docētāji | Grafiks |
---|---|---|---|---|---|
Veselība, fiziskā aktivitāte un drošība (sporta un veselības skolotājs), VMS | 1 | Bakalaurs | Ierobežota izvēle | ||
Veselība, fiziskā aktivitāte un drošība (sporta un veselības skolotājs), VMSNz | 8 | Bakalaurs | Ierobežota izvēle | ||
Veselība, fiziskā aktivitāte un drošība (sporta, veselības un valsts aizsardzības mācības skolotājs), VAS | 1 | Bakalaurs | Ierobežota izvēle | ||
Veselība, fiziskā aktivitāte un drošība (sporta, veselības un valsts aizsardzības mācības skolotājs), VASNz | 8 | Bakalaurs | Ierobežota izvēle |
Studiju programma | Studiju semestris | Programmas līmenis | Studiju kursa kategorija | Docētāji | Grafiks |
---|---|---|---|---|---|
Veselība, fiziskā aktivitāte un drošība (sporta un veselības skolotājs), VMSN | 8 | Bakalaurs | Ierobežota izvēle | ||
Veselība, fiziskā aktivitāte un drošība (sporta, veselības un valsts aizsardzības mācības skolotājs), VASN | 8 | Bakalaurs | Ierobežota izvēle |