Pārlekt uz galveno saturu

Īsumā par studiju kursu

Struktūrvienība: Latvijas Sporta pedagoģijas akadēmija
Kredītpunkti / ECTS:2 / 3
Kursa vadītājs:Jeļena Solovjova
Studiju tips:Nepilna laika, Pilna laika
Līmenis:1. cikla (Bakalaura)
Mērķauditorija:Sporta treneris
Valoda:Latviešu
Zinātnes nozare:Sporta zinātne

Mērķis

Sekmēt studējošo profesionālās kompetences attīstību peldēšanas mācīšanas un mācīšanās organizācijā un vadībā, ievērojot izglītojamo individuālās iespējas un atbilstību sasniedzamajam mācīšanās rezultātam, kā arī dot iespēju studējošiem apgūt teorētiskās zināšanas un praktiskās prasmes peldēšanā un izglītojamo sacensību organizēšanā ar atvieglotiem vai mainītiem noteikumiem. Izprast un lietot drošības noteikumus pie un uz ūdens.

Priekšzināšanas

Prast peldēt.

Rezultāti

Zināšanas

1. Pārzinās peldēšanas vēsturi un attīstību Latvijā un pasaulē.
2. Zinās peldēšanas veidu tehnikas mācīšanas metodiku (mācīšanas metodes, mācīšanas līdzekļi).
3. Pārzinās un spēs pielietot formatīvo, summatīvo vērtēšanu un pašvērtējumu peldēšanas vingrinājumu apguvē.

Prasmes

4. Demonstrēt dažādus peldēšanas veidus (krauls uz muguras, krauls uz krūtīm, brass, delfīns) un lietišķās peldēšanas elementus (niršana, peldēšana uz sāniem, slīcēja transportēšana ūdenī), starts un apgriezieni.
5. Praktiski plānot, vadīt peldēšanas vingrinājumus un novērtēt to apguvi visās izglītības pakāpēs.

Kompetences

6. Spēja plānot, vadīt starpdisciplināru un individualizētu mācību procesu daudzveidīgos peldēšanas vingrinājumos un rotaļās atbilstoši visām izglītības pakāpēm.
7. Spēja kritiski analizēt un izvērtēt pielietotos pedagoģiskos līdzekļus, metodes, paņēmienus un peldēšanas līdzekļus un to atbilstību izglītojamo spējām un izglītības mērķiem veselību veicinošos daudzveidīgos peldēšanas vingrinājumos un rotaļās.
8. Spēja uzņemties atbildību par mācību stundas procesu un drošību peldbaseinā.
9. Spēja veidot skaidrus snieguma un izglītojamo izaugsmes vērtēšanas kritērijus un pārbaudes veidus peldēšanas vingrinājumu apguvē visās izglītības pakāpēs.
10. Spēja sniegt atgriezenisko saiti gan izglītojamo, gan savas darbības novērtējumā peldēšanas vingrinājumu mācību aktivitātēs.
11. Spēj radoši izvēlēties mācību līdzekļus peldēšanas vingrinājumu apguvē, integrējot veselības un drošības saturu, citu priekšmetu jomas, caurviju prasmes un vērtības.
12. Spēj identificēt drošības apdraudējumus un riskus dažādās vidēs un situācijās peldēšanā, veic preventīvus drošības pasākumus, izvēloties piemērotākās problēmrisināšanas stratēģijas.

Plānojums

Plānošanas periods:2024. gada rudens semestris
Studiju programmaStudiju semestrisProgrammas līmenisStudiju kursa kategorijaDocētājiGrafiks
Sporta zinātne, SpZ 1BakalaursObligātsImants Upītis
Plānošanas periods:2025. gada pavasara semestris
Studiju programmaStudiju semestrisProgrammas līmenisStudiju kursa kategorijaDocētājiGrafiks
Sporta zinātne, SpZ 2BakalaursObligātsImants Upītis
Sporta zinātne, SpZNn 2BakalaursObligātsImants Upītis