Pētniecības metodoloģija un epidemioloģija (SVUEK_121)
Īsumā par studiju kursu
Rezultāti
1.• Izskaidrot atšķirību starp kvantitatīvām un kvalitatīvām pētniecības metodēm.
• Nosaukt pētniecības procesa etapus.
• Identificēt pētniecības ētikas problēmas.
• Nosaukt dažādus zinātniskās literatūras veidus.
• Izskaidrot atšķirību starp literatūras apskatu un sistemātisku literatūras pārskatu.
• Paskaidrot jēdzienus "riska faktors, cēlonis un jaucējs" slimību daudzcēloņu teorijas ietvarā.
• Atrast piemērotus datu avotus un datu ieguves metodes.
• Aprakstīt reprezentatīvas izlases jēdzienu.
• Atšķirt prevalences un incidences rādītājus.
• Izskaidrot vecuma standartizācijas jēgu un interpretēt vecumstandartizētos rādītājus.
• Nosaukt un aprakstīt pētījumu plānojuma veidus, to priekšrocības un trūkumus.
• Interpretēt saistību rādītājus.
• Izskaidrot atšķirību starp nejaušām un sistēmiskām kļūdām.
• Nosaukt atlases un informācijas kļūdu piemērus.
• Interpretēt testu jutības un specifiskuma rādītājus, kā arī paredzes vērtības.
• Izskaidrot saistību starp testa jutību un specifiskumu, ko parāda ROC līkne.
• Aprakstīt veselības zinātnēs pieņemto konferenču tēžu un rakstu struktūru.
• Formulēt mutiskās prezentācijas un stenda referāta veidošanas pamatprincipus.
1.• Parādīt sasaisti starp zinātnisku problēmu, pētniecības jautājumu un hipotēzi.
• Radīt piemērotu gadījuma definīciju.
• Veikt literatūras meklēšanu datu bāzēs, piem., PubMed.
• Uzzīmēt vienkāršas kauzālās diagrammas un nosaukt mainīgos.
• Aprēķināt epidemioloģijas pamatrādītājus: prevalenci, kumulatīvo incidenci un incidences biežumu.
• Novērtēt, kādi pētījumu uzbūves veidi ir izmantoti piemēros no publikācijām.
• Aprēķināt saistību rādītājus: riska attiecību, incidences biežuma attiecību, izredžu attiecību, atributējamo risku un atributējamo frakciju.
• Aprēķināt testa jutību, specifiskumu un paredzes vērtības.
• Prezentēt hipotētiska pētījuma pieteikumu.
1.• Formulēt literatūrā balstītu zinātnisku problēmu.
• Izstrādāt tai atbilstošu pētniecības jautājumu, mērķi un uzdevumus.
• Izvēlēties piemērotu pētījuma plānojumu un datu ieguves metodes.
• Paredzēt pētījuma rezultātu pareizību apdraudošos faktorus.
Plānojums
Studiju programma | Studiju semestris | Programmas līmenis | Studiju kursa kategorija | Docētāji | Grafiks |
---|---|---|---|---|---|
Medicīna | 5 | 2. cikla (Maģistra) | Obligāts | Jekaterina Kozačenko, Kristīne Ozoliņa, Mārtiņš Zvackis, Toni Anželo Fernandes, Mirdza Kursīte, Karīna Zavorina, Laura Maļina, Ļubova Tihomirova, Larisa Savrasova, Katrīne Kūkoja, Ričards Kristers Šēbergs, Lauma Spriņģe, Darja Ņesteroviča, Solvita Kļaviņa-Makrecka, Laura Isajeva, Paula Jumīte | |
Medicīna | 5 | 2. cikla (Maģistra) | Obligāts | Jekaterina Kozačenko, Kristīne Ozoliņa, Mārtiņš Zvackis, Toni Anželo Fernandes, Mirdza Kursīte, Karīna Zavorina, Laura Maļina, Ļubova Tihomirova, Larisa Savrasova, Katrīne Kūkoja, Ričards Kristers Šēbergs, Lauma Spriņģe, Darja Ņesteroviča, Solvita Kļaviņa-Makrecka, Laura Isajeva, Paula Jumīte |