Priekšmetu pārvietošanas pamati un metodika (LSPA_171)
Īsumā par studiju kursu
Mērķis
Sekmēt studējošo profesionālās kompetences attīstību priekšmetu pārvietošanas mācīšanas un mācīšanās organizācijā un vadībā, ievērojot izglītojamo individuālās iespējas un atbilstību sasniedzamajam mācīšanās rezultātam, kā arī dot iespēju studējošiem apgūt teorētiskās zināšanas un praktiskās prasmes, organizēt kustību rotaļas un spēles ar priekšmetu pārvietošanu.
Priekšzināšanas
Vispārējā vidējā izglītība.
Rezultāti
1. Par priekšmetu pārvietošanas tehnikas un stratēģijas paņēmienu mācīšanas metodiku (mācīšanas metodes, mācīšanas līdzekļi, sporta un veselības nodarbības organizēšanas formas).
2. Bērnu snieguma vērtēšana un pašvērtējums priekšmetu pārvietošanas vingrinājumu apguvē.
3. Vingrinājumu nozīme bērna veselības un drošības sekmēšanai ilgtermiņā.
4. Praktiski plānot, vadīt priekšmetu pārvietošanas vingrinājumus un novērtēt to apguvi atbilstoši valsts pirmsskolas izglītības vadlīniju prasībām.
5. Pielietot vecumposmam atbilstošus, individuāli modificētus basketbola, futbola, volejbola, florbola un handbola vingrinājumus bērnu priekšmetu pārvietošanas prasmju sekmēšanai.
6. Demonstrēt apgūtās iemaņas modificētās kustību rotaļās un spēlēs ar priekšmetu pārvietošanu.
7. Spēja plānot, vadīt starpdisciplināru un individualizētu Studiju procesu daudzveidīgās priekšmetu pārvietošanas vingrinājumu aktivitātēs atbilstoši valsts pirmsskolas izglītības vadlīnijām.
8. Spēja kritiski analizēt un izvērtēt pielietotos pedagoģiskos līdzekļus, metodes, paņēmienus un priekšmetu pārvietošanas līdzekļus un to atbilstību bērna spējām un izglītības mērķiem veselību veicinošās daudzveidīgās aktivitātēs.
9. Spēja uzņemties atbildību par Studiju nodarbības ar priekšmetu pārvietošanas vingrinājumiem un drošumu pirmsskolas izglītības iestādē.
10. Spēja veidot skaidrus snieguma un izglītojamo izaugsmes vērtēšanas kritērijus priekšmetu pārvietošanas apguvē.11. Spēja analizēt mācīšanās rezultātus priekšmetu pārvietošanas apguvē un sekot bērna izaugsmei, identificēt mācīšanās snieguma uzlabošanai nepieciešamos atbalsta pasākumus.
12. Spēja sniegt atgriezenisko saiti gan bērna, gan savas darbības novērtējumā priekšmetu pārvietošanas aktivitātēs.
13. Spēj radoši izvēlēties Studiju līdzekļus priekšmetu pārvietošanas apguvē, integrējot veselības un drošības saturu, citu priekšmetu jomas, caurviju prasmes un vērtības.
14. Spēj identificēt drošības apdraudējumus un riskus dažādās vidēs un situācijās priekšmetu pārvietošanā, veic preventīvus drošības pasākumus, izvēloties piemērotākās problēmrisināšanas stratēģijas.
Plānojums
Studiju programma | Studiju semestris | Programmas līmenis | Studiju kursa kategorija | Docētāji | Grafiks |
---|---|---|---|---|---|
Sporta un izglītības speciālists (pirmsskolas sporta skolotājs), PSS | 3 | Pirmais līmenis | Ierobežota izvēle |