Rotaļas un koriģējošā vingrošana pirmsskolā, skolā (LSPA_046)
Īsumā par studiju kursu
Mērķis
Sekmēt studējošo profesionālās kompetences attīstību kustību rotaļu mācīšanas un mācīšanās organizācijā un vadībā, ievērojot izglītojamo individuālās iespējas un atbilstību sasniedzamajam mācīšanās rezultātam, kā arī dot iespēju studējošiem apgūt teorētiskās zināšanas un praktiskās prasmes kustību rotaļu variantu modelēšanā un slodzes regulēšanā ar mainītiem noteikumiem, izglītojamo pasākumu organizēšanā
Priekšzināšanas
Bakalaura programmas 1.un 2.studiju gada studiju priekšmetu apguve 4 – 10 ballu līmenī.
Apgūti studiju kursi: Izglītības psiholoģija skolotājiem, Skolotāju profesionālās prasmes, Sociāli emocionālā mācīšanās, Pedagoģiskā procesa tiesiskie aspekti, Sporta teorija, Inovatīvas informācijas komunikāciju tehnoloģijas un metodes sporta pedagoģijā, Biomehānika un ergonomika, Vispārīgā un fizisko aktivitāšu bioķīmija, Vispārīgā un vecumposmu fizioloģija, Fizisko aktivitāšu fizioloģija, Cilvēka anatomija un dinamiskā anatomija, Vides veselība, Veselību veicinošās fiziskās aktivitātes, Basketbola pamati un metodika, Volejbola pamati un metodika, Futbola pamati un metodika, Florbola pamati un metodika, Handbola pamati un metodika, Vieglatlētikas vingrinājumu pamati un metodika, Peldēšanas pamati un metodika, Āra un piedzīvojumu aktivitātes I, II, III, Vingrošanas pamati un metodika, Ritmika un ritmiskās kombinācijas, Sporta vēsture, Sporta filozofija, Sports multikulturālā vidē un Olimpiskā izglītība, Projektu izstrāde, Sporta medicīna, Profesionālā saziņa un terminoloģija I (angļu, vācu, krievu), Profesionālā saziņa un terminoloģija II (angļu vācu, krievu), Profesionālā ētika, Skolotāju prakses I, II
Rezultāti
Izpratnes līmenī:
1. Rotaļu un spēļu daudzveidība, klasifikācijas veidi, vēsture un attīstība Latvijā un pasaulē.
Lietošanas līmenī:
2. Kustību rotaļu un spēļu mācīšanas metodika (mācīšanas metodes, mācīšanas līdzekļi, sporta stundas organizēšanas formas).
Lietošanas līmenī:
3. Praktiski plānot, vadīt kustību rotaļas un spēles, un novērtēt to apguvi atbilstoši valsts pirmsskolas izglītības vadlīnijām, valsts pamatizglītības standartu un valsts vidējās izglītības standartam prasībām mācību jomā.
4. Pielietot rotaļu variantu modelēšanu un slodzes regulēšanu praktiskā rotaļu vadīšanā.
5. Demonstrēt apgūtās iemaņas kustību rotaļu organizēšanā un vadīšanā mācību pasākumā.
6. Spēja plānot, vadīt starpdisciplināru un individualizētu mācību procesu daudzveidīgās kustību rotaļās un spēlēs, atbilstoši valsts pirmsskolas izglītības vadlīnijām, valsts pamatizglītības standartam un valsts vidējās izglītības standartam prasībām mācību jomā.
7. Spēja kritiski analizēt un izvērtēt pielietotos pedagoģiskos līdzekļus, metodes, paņēmienus kustību rotaļās un spēlēs, to atbilstību izglītojamo spējām un izglītības mērķiem veselību veicinošās daudzveidīgās kustību rotaļās un fiziskās aktivitātēs.
8. Spēja uzņemties atbildību par mācību stundas ar kustību rotaļām un spēlēm drošumu un pasākuma skolā ar kustību rotaļām drošumu.
9. Spēja veidot skaidrus snieguma un izglītojamo izaugsmes vērtēšanas kritērijus un pārbaudes veidus kustību rotaļu apguvē.
10. Spēja analizēt mācīšanās rezultātus kustību rotaļu apguvē un sekot skolēna izaugsmei, identificēt mācīšanās snieguma uzlabošanai nepieciešamos atbalsta pasākumus.
11. Spēja sniegt atgriezenisko saiti gan izglītojamo, gan savas darbības novērtējumā kustību rotaļu mācību aktivitātēs.
12. Spēja radoši izvēlēties mācību līdzekļus kustību rotaļās un spēlēs, integrējot veselību un drošības saturu, kā arī citu priekšmetu jomas, caurviju prasmes un vērtības.
13. Spēja identificēt drošības apdraudējumus un riskus dažādās vidēs un situācijās kustību rotaļās un spēlēs, un veikt preventīvus drošības pasākumus, izvēloties piemērotākās problēmrisināšanas stratēģijas.