Pārlekt uz galveno saturu

Īsumā par studiju kursu

ECTS:3
Kursa vadītājs:Anna Žabicka
Studiju tips:Pilna laika
Līmenis:2. cikla (Maģistra)
Mērķauditorija:Ārstniecība; Komunikācijas zinātne; Māszinības; Sabiedrības veselība; Sociālā antropoloģija; Sociālā labklājība un sociālais darbs; Veselības vadība
Valoda:Latviešu
Studiju kursa apraksts Pilns apraksts, Pilna laika
Zinātnes nozare:Sociālā antropoloģija; Socioloģija un sociālais darbs

Mērķis

Studiju kursa mērķis ir sniegt zināšanas un radīt izpratni par rūpēm un aprūpi no antropoloģiskā skatu punkta, skatot un analizējot rūpes un aprūpi radniecības, politiskās ekonomikas, sociālās drošības un sabiedrības veselības kontekstā.

Priekšzināšanas

Spēja lasīt akadēmiskus tekstus angļu valodā. Vēlamas priekšzināšanas medicīnas antropoloģijā, medicīnas socioloģijā vai sabiedrības veselībā.

Rezultāti

Zināšanas

1.Studenti izprot rūpju un aprūpes daudzpusību, kā arī to iespējamo morālo neviennozīmību gan valsts nodrošinātās sociālās un veselības aprūpes kontekstā, gan rūpēs vienam par otru ģimenes vai kopienas ietvaros. Studenti izprot, kāda ir rūpju un aprūpes saistība un nozīme sabiedrības veidošanā un kā rūpes/aprūpi ietekmē un veido globālā un lokālā politika un ekonomika, politiskie režīmi, sabiedrības vērtības, izpratne par radniecību, globālā migrācija un (globālās) sabiedrības veselības tendences un politika.

Prasmes

1.Studenti prot analizēt rūpju/aprūpes veidojošos sociālos, emocionālos, morālos un politiskos elementus, kā arī paraudzīties uz un vērtēt rūpes/aprūpi ārpus tādiem ierastiem pretmetiem kā “labs/slikts”, “publisks/privāts” u.c. Studenti spēj analītiski lasīt augstas kvalitātes akadēmisku sociālo zinātņu literatūru, kas kompleksi aptver tādas tēmas kā veselība, medicīna, labklājība, radniecība un politiskā ekonomika. Studenti spēj verbāli un rakstiski izteikt argumentētu, piemēros balstītu skatījumu ar rūpju/aprūpes saistītiem jautājumiem.

Kompetences

1.Studenti spēj kompetenti spriest un diskutēt par rūpju/aprūpes ietekmējošiem un veidojošiem sociāliem, kulturāliem, globāliem un lokāliem politiski ekonomiskiem procesiem un rūpju/aprūpes nozīmi sabiedrībā. Studenti ir kompetenti diskutēt par rūpju/aprūpes nozīmi sabiedrības veselībā un plašāk – sabiedrības organizācijā.