Pārlekt uz galveno saturu

Īsumā par studiju kursu

Struktūrvienība: Latvijas Sporta pedagoģijas akadēmija
ECTS:10
Kursa vadītājs:Inta Bula-Biteniece
Studiju tips:Nepilna laika, Pilna laika
Līmenis:1. cikla (Bakalaura)
Mērķauditorija:Pedagoģija; Sporta treneris
Valoda:Latviešu, Angļu
Studiju kursa apraksts Pilns apraksts, Nepilna laika, Pilna laika
Zinātnes nozare:Veselības un sporta zinātnes

Mērķis

Mērķtiecīgi, kritiski izvērtējot un pielāgojot konkrētās vides prasībām lietot zināšanas, prasmes, attieksmes un vērtības pamatizglītības standartā iekļauto fizisko vingrinājumu, veselības veicinošo vingrinājumu un drošību sekmējošo vingrinājumu mērķus, uzdevumus jomā Veselība un fiziskās aktivitātes. Sekmējot caurviju prasmju lietošanu dažādu didaktisko pieeju īstenošanā sporta stundās.

Priekšzināšanas

Apgūti studiju kursi: Izglītības psiholoģija skolotājiem, Skolotāju profesionālās prasmes, Sociāli emocionālā mācīšanās, Pedagoģiskā procesa tiesiskie aspekti, Sporta teorija, Inovatīvas informācijas komunikāciju tehnoloģijas un metodes sporta pedagoģijā, Biomehānika un ergonomika, Vispārīgā unfizisko aktivitāšu bioķīmija, Vispārīgā un vecumposmu fizioloģija, Fizisko aktivitāšu fizioloģija, Cilvēka anatomija un dinamiskā anatomija, Vides veselība, Veselību veicinošās fiziskās aktivitātes, Basketbola pamati un metodika, Volejbola pamati un metodika, Futbola pamati un metodika, Florbola pamati un metodika, Handbola pamati un metodika, Vieglatlētikas vingrinājumu pamati un metodika, Peldēšanas pamati un metodika, Āra un piedzīvojumu aktivitātes I, II, III, Vingrošanas pamati un metodika, Ritmika un ritmiskās kombinācijas, Sporta vēsture, Sporta filosofija, Sports multikulturālā vidē un Olimpiskā izglītība, Projektu izstrāde, Sporta medicīna, Profesionālā saziņa un terminoloģija I (angļu, vācu, krievu), Profesionālā saziņa un terminoloģija II (angļu, vācu, krievu), Profesionālā ētika, Skolotāju prakses I, II.

Rezultāti

Zināšanas

1.1. Atpazīst un formulē aktualitāti, izaicinājumus jomā Veselība un fiziskā aktivitātes ar personisko pieredzi saistītā kontekstā. Izvirza sev saistošu katras nodarbības mērķi un izvēlas optimālos risinājumu.

Prasmes

1.2. Formulē atvērtus, uz izziņu vērstus jautājumus situācijās par pamatskolas un vidusskolas sporta izglītības procesu.
3. Salīdzina, interpretē, novērtē un grupē par skolotāja darbību reglamentējošos dokumentus pēc dotajiem kritērijiem. Savstarpēji sadarbojoties, pārliecinās vai izstrādāts pietiekami vispusīgs un precīzs apraksts.
4. Veido un izstrādā, individuāli vai grupā, stundas plānojumu pēc esošajiem paraugiem. Individuāli izstrādā katru dokumentu, plāno darbu un apzina resursus, lai īstenotu radīto ideju par sporta stundu visās izglītības pakāpēs.
5. Izmanto digitālās tehnoloģijas zināšanu ieguvei, apstrādei, prezentēšanai, pārraidei un pamato digitālo tehnoloģiju lietojuma nepieciešamību sporta stundas īstenošanā.
6. Veido un analizē vērtēšanas parametrus un kritērijus atbilstoši standarta prasībām un katra skolēna individuālajām spējām un prasmēm.

Kompetences

1.7. Patstāvīgi analizē ar skolu saistīto uzdevumus. Atpazīst savas darbības stiprās un pilnveidojamās puses, rod dažādus veidus, kā attīstīt savu domāšanu un profesionālā kompetencē pilnveidojamās prasmes.
8. Strādā komandā, orientējas uz līdzvērtīgu ieguldījumu dokumentu izstrādē, pieņem un sadarbojas ar kursabiedriem, lai sasniegtu konkrēto mērķi, veidojot klases un skolas pasākumus.
9. Virza savu rīcību saskaņā ar zināšanām, prasmēm, attieksmēm un vērtībām, pamatojot savas izvēles.
10. Spēj identificēt drošības apdraudējumus un riskus dažādās vidēs un situācijās sporta stundā, veic preventīvus drošības pasākumus, izvēloties piemērotākās problēmrisināšanas stratēģijas.

Plānojums

Plānošanas periods:2025. gada pavasara semestris
Studiju programmaStudiju semestrisProgrammas līmenisStudiju kursa kategorijaDocētājiGrafiks
Veselība, fiziskā aktivitāte un drošība (sporta, veselības un valsts aizsardzības mācības skolotājs) 71. cikla (Bakalaura)Ierobežota izvēle
Veselība, fiziskā aktivitāte un drošība (sporta, veselības un valsts aizsardzības mācības skolotājs) 81. cikla (Bakalaura)Ierobežota izvēle
Veselība, fiziskā aktivitāte un drošība (sporta un veselības skolotājs) 81. cikla (Bakalaura)Ierobežota izvēle
Veselība, fiziskā aktivitāte un drošība (sporta un veselības skolotājs) 71. cikla (Bakalaura)Ierobežota izvēle
Veselība, fiziskā aktivitāte un drošība (sporta un veselības skolotājs) 81. cikla (Bakalaura)Ierobežota izvēle
Veselība, fiziskā aktivitāte un drošība (sporta, veselības un valsts aizsardzības mācības skolotājs)81. cikla (Bakalaura)Ierobežota izvēle