Skrituļslidošana (LSPA_401)
Īsumā par studiju kursu
Mērķis
Dot studentiem iespēju apgūt skrituļslidošanu un tās organizēšanu profesionālā līmenī plānot, vadīt un vērtēt skrituļslidošanas mācīšanas procesu.
Priekšzināšanas
Zināšanas sporta teorijā, pedagoģijā, sporta didaktikā, psiholoģijā, anatomijā, fizioloģijā un biomehānikā. Zināšanas, prasmes un iemaņas dažādos sporta veidos, kas apgūti skolā, PPK kursos I, II studiju gados.
Rezultāti
1) mācību nodarbības konspekta rakstīšanā, pasākuma plāna sastādīšanā;
2) skrituļslidošanas pārvietošanās veidu tehnikas biomehāniskā struktūrā, tehnikas un taktikas mācīšanas metodikā;
3) mācību procesa drošības un sacensību noteikumos un to organizēšanā;
4) atbilstoša vecumposma audzēkņu attīstībā un mācīšanas īpatnībās;
5) profesionālo ētikā un drošības noteikumos, higiēnas prasībās, sanitāros normās un materiāli-tehniskā nodrošinājumā.
1) patstāvīgi pielietot zināšanas un prasmes skrituļslidošanas mācību procesa un nodarbību plānošanā, organizēšanā, vadīšanā, izvēloties un pielietojot atbilstošas mācību metodes, līdzekļus un ievērojot fizisko slodžu dozēšanas principus atbilstoši vecumam, dzimumam un fiziskais sagatavotībai;
2) pratīs plānot, organizēt un vadīt skrituļslidošanas mācību nodarbības un pasākumus ievērojot drošības noteikumus un āra vides faktorus;
3) patstāvīgi mācīt skrituļslidošanas pārvietošanās veidu tehniku, diagnosticēt un novērst audzēkņu tehnikas nepilnības;
4) patstāvīgi novērtēt audzēkņu fizisko, funkcionālo stāvokli, tehnisko sagatavotību, sasnieguma dinamiku un skrituļslidošanas mācību procesa efektivitāti, kā arī izvirzīt piemērotas izmaiņas mācību procesā;
5) pratīs izvēlēties sagatavot skrituļslidošanas inventāru mācību procesam un pasākumiem vadoties no āra vides apstākļiem un materiāli tehniskā nodrošinājuma;
6) pratīs motivēt audzēkņus mācību procesam, veidot atbildību un pozitīvu saskarsmi ar audzēkņiem;
7) pratīs ievērot toleranci pedagoģiskā procesa diferenciācijā un individualizācijā atbilstoši audzēkņu spējām, vajadzībām un interesēm, un novērtēt audzēkņu sasniegumu un personības izaugsmi;
8) patstāvīgi izmantot dažādas mācīšanas metodes, formas un tehnoloģijas mācību-treniņu darbā un īstenot atbilstību starp mācību nodarbības mērķiem, izmantotajiem līdzekļiem un sasniegtajiem rezultātiem;
9) izmantojot apgūtos skrituļslidošanas teorētiskos pamatus, veikt radošu un inovatīvu profesionālu, un pētniecisku darbību.
1) iegūtās zināšanas un prasmes pielietot skrituļslidošanas mācību procesā;
2) analizēt un izvērtēt mācībās pielietotos pedagoģiskos līdzekļus, metodes, paņēmienus;
3) analizēt izvēlēto mācību metožu, līdzekļu un formu atbilstību audzēkņu spējām un izglītības mērķiem;
4) uzņemties atbildību par mācību-treniņu nodarbības, sacensību un pasākumu drošumu;
5) vadīt mācību nodarbību dažādas sagatavotības audzēkņiem;
6) prognozēt audzēkņu talantus skrituļslidošanā;
7) veikt skrituļslidošanas nodarbību plānošanu un organizēšanu;
8) plānot mācību procesu, nodarbības galvenos un pakārtotos uzdevumus;
9) ieviest novitātes mācību procesā; sadarboties ar audzēkņiem.
Plānojums
Studiju programma | Studiju semestris | Programmas līmenis | Studiju kursa kategorija | Docētāji | Grafiks |
---|---|---|---|---|---|
Brīvās izvēles studiju kursi, C-kursi | 1 | Free choice | Kalvis Ciekurs |