Slidošanas pamati un metodika (LSPA_228)
Īsumā par studiju kursu
Mērķis
Sekmēt studējošo profesionālās kompetences attīstību slidošanas mācīšanas un mācīšanās organizācijā un vadībā, ievērojot izglītojamo individuālās iespējas un atbilstību sasniedzamajam mācīšanās rezultātam, kā arī dot iespēju studējošiem apgūt teorētiskās zināšanas un praktiskās prasmes slidošanas rotaļu un spēļu organizēšanā ar atvieglotiem vai mainītiem noteikumiem.
Priekšzināšanas
Apgūti studiju kursi: Izglītības psiholoģija skolotājiem, Skolotāju profesionālās prasmes, Sociāli emocionālā mācīšanās, Pedagoģiskā procesa tiesiskie aspekti, Izglītības iestādes vadība, Sporta teorija, Inovatīvas informācijas komunikāciju tehnoloģijas un metodes sporta pedagoģijā, Biomehānika un ergonomika, Vispārīgā un fizisko aktivitāšu bioķīmija, Kvalitatīvā pētniecība sporta un veselības izglītībā, Kvantitatīvā pētniecība sporta un veselības izglītībā, Vispārīgā un vecumposmu fizioloģija, Fizisko aktivitāšu fizioloģija, Cilvēka anatomija un dinamiskā anatomija, Vides veselība, Veselību veicinošās fiziskās aktivitātes, Basketbola pamati un metodika, Volejbola pamati un metodika, Futbola pamati un metodika, Florbola pamati un metodika, Handbola pamati un metodika, Badmintona un frīsbija pamati un metodika, Slēpošanas pamati un metodika, Vieglatlētikas vingrinājumu pamati un metodika, Peldēšanas pamati un metodika, Āra un piedzīvojumu aktivitātes I, II, III, Pašaizsardzības pamati un metodika, Ritmika un ritmiskās kombinācijas, Sporta vēsture, Sporta filosofija, Sports multikulturālā vidē un Olimpiskā izglītība, Projektu izstrāde, Veselības izglītība un veselības veicināšana, Fizisko aktivitāšu psiholoģija, Skolas sporta pedagoģija, Klases darba vadīšana, Kustību rotaļas un fizisko aktivitāšu vienspēles, Sporta medicīna, Profesionālā saziņa un terminoloģija I (angļu, vācu, krievu), Profesionālā saziņa un terminoloģija II (angļu vācu, krievu), Profesionālā ētika, Skolotāju prakse I, II, III.
Rezultāti
1. Slidošanas (ledus un skrituļslidošana) vēsture un attīstību Latvijā un pasaulē.
2. Slidošanas tehnikas un taktikas paņēmienu mācīšanas metodika (mācīšanas metodes, mācīšanas līdzekļi, sporta stundas organizēšanas formas).
3. Formatīvā, summatīvā vērtēšana un pašvērtējums slidošanas vingrinājumu apguvē.
4. Praktiski plānot, vadīt slidošanas vingrinājumus un novērtēt to apguvi visāsizglītības pakāpēs.
5. Demonstrēt apgūtās iemaņas slidošanā modificētās mācību spēļu sacensībās.
6. Spēja plānot, vadīt starpdisciplināru un individualizētu mācību procesu daudzveidīgās slidošanas vingrinājumu aktivitātēs visās izglītības pakāpēs.
7. Spēja kritiski analizēt un izvērtēt pielietotos pedagoģiskos līdzekļus, metodes, paņēmienus un slidošanas līdzekļus, to atbilstību izglītojamo spējām un izglītības mērķiem veselību veicinošās daudzveidīgās slidošanas vingrinājumu aktivitātēs.
8. Spēja uzņemties atbildību par mācību stundas ar slidošanas vingrinājumiem un slidošanas pasākuma drošumu skolā.
9. Spēja veidot skaidrus snieguma un izglītojamo izaugsmes vērtēšanas kritērijus un pārbaudes veidus hokeja apguvē.
10. Spēja analizēt mācīšanās rezultātus slidošanas apguvē un sekot skolēna izaugsmei, identificēt mācīšanās snieguma uzlabošanai nepieciešamos atbalsta pasākumus.
11. Spēja sniegt atgriezenisko saiti gan izglītojamo, gan savas darbības novērtējumā slidošanas mācību aktivitātēs.
12. Spēj radoši izvēlēties mācību līdzekļus slidošanas apguvē, integrējot veselības un drošības saturu, citu priekšmetu jomas, caurviju prasmes un vērtības.
13. Spēj identificēt drošības apdraudējumus un riskus dažādās vidēs un situācijās slidošanā (ledus un asfalta), veic preventīvus drošības pasākumus, izvēloties piemērotākās problēmrisināšanas stratēģijas.
Plānojums
Studiju programma | Studiju semestris | Programmas līmenis | Studiju kursa kategorija | Docētāji | Grafiks |
---|---|---|---|---|---|
Veselība, fiziskā aktivitāte un drošība (sporta un veselības skolotājs), VMSNz | 8 | Bakalaurs | Ierobežota izvēle | ||
Veselība, fiziskā aktivitāte un drošība (sporta, veselības un valsts aizsardzības mācības skolotājs), VASNz | 8 | Bakalaurs | Ierobežota izvēle |
Studiju programma | Studiju semestris | Programmas līmenis | Studiju kursa kategorija | Docētāji | Grafiks |
---|---|---|---|---|---|
Veselība, fiziskā aktivitāte un drošība (sporta un veselības skolotājs), VMSN | 8 | Bakalaurs | Ierobežota izvēle | ||
Veselība, fiziskā aktivitāte un drošība (sporta un veselības skolotājs), VMS | 4 | Bakalaurs | Ierobežota izvēle | ||
Veselība, fiziskā aktivitāte un drošība (sporta, veselības un valsts aizsardzības mācības skolotājs), VAS | 4 | Bakalaurs | Ierobežota izvēle | ||
Veselība, fiziskā aktivitāte un drošība (sporta, veselības un valsts aizsardzības mācības skolotājs), VASN | 8 | Bakalaurs | Ierobežota izvēle |