Pārlekt uz galveno saturu

Īsumā par studiju kursu

Struktūrvienība: Latvijas Sporta pedagoģijas akadēmija
Kredītpunkti / ECTS:2 / 3
Kursa vadītājs:Gundega Ulme
Studiju tips:Nepilna laika, Pilna laika
Mērķauditorija:Pedagoģija; Sporta treneris
Valoda:Latviešu
Zinātnes nozare:Sporta zinātne

Mērķis

Sekmēt izpratnes veidošanos par sociāli emocionālās mācīšanās (turpmāk – SEM) nozīmi izglītībā. Caur personīgo pieredzi, pārbaudīt un mācīties pielietot piecas SEM kompetences: saprast sevi, pārvaldīt sevi, saprast citus, attiecību prasmes un prasmes pieņemt atbildīgi lēmumus. Kursa laikā studenti iegūs izpratni par savām spējām un to attīstību, uzzinās par katru no šīm kompetencēm un to pielietojumu izglītības kontekstā. Studenti attīstīs prasmes pielietot SEM veicinošanas mācīšanas metodes un veidot uz attiecībām orientētu Studiju vidi. Izpratne par šīm kompetencēm ļaus pielietot SEM standartam atbilstošas novērtēšanas pieejas: skrīningu, formatīvo un summatīvo novērtēšanu.

Priekšzināšanas

Apgūti studiju kursi: Pedagoga profesionālās prasmes, Mācīšana un mācīšanās dažādības kontekstā, Izglītības psiholoģija pedagogiem, Izglītības iestādes vadība, Uzņēmējdarbība un grāmatvedība, Civilā aizsardzība, valsts drošība un vides aizsardzība ilgtspējīgai attīstībai, Cilvēka anatomija un dinamiskā anatomija, Pedagoģiskie pamati pielāgotās fiziskās aktivitātēs, Studentcentrēta pieeja pielāgotās fiziskās aktivitātēs, Novērtēšanas metodes pielāgotās fiziskās aktivitātēs, Pielāgoto fizisko aktivitāšu programmu saturs, Ergonomiskie un drošības principi sporta stundā, Funkcionālie ierobežojumi un fiziskie vingrinājumi, Vispārīgā un fizisko aktivitāšu bioķīmija, Vispārīgā un vecumposmu fizioloģija un/vai Pielāgotās fiziskās aktivitātes audzēkņiem ar intelektuāliem attīstības traucējumiem, PFA audzēkņiem ar sensoriem attīstības traucējumiem, PFA audzēkņiem ar uzvedības, mācīšanās traucējumiem un autismu.

Rezultāti

Zināšanas

1. Pārzinās SEM modeli un piecas SEM (sociālās emocionālās mācīšanās) kompetences (turpmāk – SEMK), un to saistību ar sporta pedagoģiju.
2. Par piecām SEMK, iegūstot caur personīgo pieredzi un pašizpratni.
3. Par sevi un sevis saprašana kalpo kā pamats visām pārējām kompetencēm un būtiska prasme mācīt.
4. Par Studiju procesa plānošanu, īstenošanu un skolēnu snieguma vērtēšana fizisko spēju attīstībā un kustību apguvē, atbilstoši SEM modelim.

Prasmes

5. Apzināti attīstīt SEM kompetences, veidojot uz attiecībām orientētu Studiju vidi.
6. Pielietot SEM metodes Studiju procesā, lai veidotu uz savstarpēju uzticēšanos un sadarbību orientētu Studiju vidi auditorijā.
7. Pielietot dažādas SEM stratēģijas, lai veicinātu sociāli emocionālo attīstību, pilsonisko mācīšanos un pilsonisko iesaisti Studiju procesā.
8. Veidot sevis pārvaldīšanas plānus. Veidot info grafikas un dizaina shēmas un pielietot šos plānus Studiju procesā, ar mērķi bērniem attīstīt spējas pārvaldīt sevi.
9. Pielietot stratēģijas, lai izveidotu pozitīvu atmosfēru mūsdienīgi daudzveidīgā klasē.

Kompetences

10. Precīzi atpazīt savas emocijas, domas un vērtības un to, kā tās ietekmē indivīda uzvedību.
11. Efektīvi pārvaldīt savas emocijas, domas un izturēšanos dažādās situācijās.
12. Pārvarēt stresu, sevis motivēšanas un personīgo un akadēmisko mērķu izvirzīšanas kompetences, kas ir būtiskas skolotāja profesijas ilgmūžībai un vispārējai labsajūtai.
13. Izaugsmes domāšanas veida kompetence, kas ļauj pieaudzēt savus talantus, mācoties no kritikas. Izaugsmes domāšanas veida kompetence ir nepieciešama personīgiem un profesionāliem panākumiem izglītības jomā.
14. Kompetence radīt mācīšanas vidi iekļaujošu un cilvēcīgu, tādā veidā, ka iesaista “visu” izglītojamo (piemēram, intelektuāli, sociāli un emocionāli).

Plānojums

Plānošanas periods:2024. gada rudens semestris
Studiju programmaStudiju semestrisProgrammas līmenisStudiju kursa kategorijaDocētājiGrafiks
Sporta un izglītības speciālists (pielāgoto fizisko aktivitāšu speciālists izglītībā), PVAS 3Pirmais līmenisObligātsGundega Ulme
Sporta un izglītības speciālists (pirmsskolas sporta skolotājs), PSS 3Pirmais līmenisObligātsGundega Ulme
Sporta un izglītības speciālists (sporta veida treneris), SVT 3Pirmais līmenisObligātsGundega Ulme
Veselība, fiziskā aktivitāte un drošība (sporta un veselības skolotājs), VMS 1BakalaursObligātsGundega Ulme
Veselība, fiziskā aktivitāte un drošība (sporta un veselības skolotājs), VMSN 1BakalaursObligātsGundega Ulme
Veselība, fiziskā aktivitāte un drošība (sporta, veselības un valsts aizsardzības mācības skolotājs), VAS 1BakalaursObligātsGundega Ulme
Veselība, fiziskā aktivitāte un drošība (sporta, veselības un valsts aizsardzības mācības skolotājs), VASN 1BakalaursObligātsGundega Ulme
Plānošanas periods:2025. gada pavasara semestris
Studiju programmaStudiju semestrisProgrammas līmenisStudiju kursa kategorijaDocētājiGrafiks
Veselība, fiziskā aktivitāte un drošība (sporta un veselības skolotājs), VMSNz 1BakalaursObligātsGundega Ulme
Veselība, fiziskā aktivitāte un drošība (sporta, veselības un valsts aizsardzības mācības skolotājs), VASNz 1BakalaursObligātsGundega Ulme