Sporta psiholoģija (LSPA_337)
Īsumā par studiju kursu
Mērķis
Sekmēt Sporta un veselīgā dzīvesveida psiholoģijas teorētisko un praktisko jautājumu apguvi sporta skolotāja profesionālo kompetenču veicināšanai, attīstīt prasmi analizēt un novērtēt mūsdienu izglītības tehnoloģijas; spēja analizēt un izvērtēt izglītības zinātniski praktisku Sporta psiholoģijas problemātiku.
Priekšzināšanas
Apgūti Mācību kursi: Izglītības psiholoģija skolotājiem; Skolotāju profesionālās prasmes; Sociāli emocionālā mācīšanās; Pedagoģiskā procesa tiesiskie aspekti; Inovatīvas informācijas komunikāciju tehnoloģijas un metodes sporta pedagoģijā; Kvalitatīvā pētniecība sporta un veselības izglītībā; Kvantitatīvā pētniecība sporta un veselības izglītībā; Pirmsskolas sporta pedagoģija; Vispārīgā un vecumposmu fizioloģija; Sporta fizioloģija; Cilvēka anatomija un dinamiskā anatomija; Vides veselība; Veselību veicinošās fiziskās aktivitātes; Basketbola, Volejbola, Futbola, Florbola, Handbola, Badmintona un frīsbija, Slēpošnas, Vieglatlētikas vingrinājumu, Peldēšana, Āra un piedzīvojumu aktivitātes I, II, III, Pašaizsardzības, Vingrošanas pamati un metodikas; Ritmika un ritmiskās kombinācijas, kā arī Sporta vēsture, Sporta filosofija, Sports multikulturālā vidē un Olimpiskā izglītība, Projektu izstrāde, Veselības izglītība un veselības veicināšana; Skolas sporta pedagoģija, klases darba vadīšana; Kustību rotaļas un Sporta vienspēles; Sporta medicīna, Profesionālā saziņa un terminoloģija I (angļu, vācu, krievu), Profesionālā saziņa un terminoloģija II (angļu vācu, krievu), Profesionālā ētika, skolotāju prakse I, II, III
Rezultāti
Pārzinās:
1. Bērnu, pusaudžu, jauniešu FA rādītājus un dzīves kvalitātes rādītājus, sporta un veselīgā dzīves veida pedagoģiski psiholoģisko teoriju saistību ar FA, analizējot jaunākos pētījumus FA psiholoģijas jomā.
2. FA bērnu un jauniešu vecumposma Sporta psiholoģijas, kā izglītības jomas aktuālu jautājumu.
3. FA pieaugušo vecumposma Sporta psiholoģija, kā izglītības jomas aktuāls jautājums.
4. Gerantoloģijas psiholoģiskos aspektus, kā izglītības jomas aktuālu jautājumu.
5. Kategorizē motivāciju un motīvus FA iesaistei ilgtermiņā un to pastiprināšanas metodes multikulturālās vides kontekstā, FA un uzvedības modeļus.
6. Refleksīvi un kritiski novērtē savas zināšanas, prasmes un motivāciju par FA motivāciju un motīviem, to pastiprināšanas metodēm multikulturālās vides kontekstā un uzvedības modeļiem.
7. Spēj attīstīt izglītojamā un savas sociālās un emocionālās kompetences, izprotot to rādītāju saturu FA psiholoģijas kontekstā.
8. Plāno, izvēlas FA psiholoģijas mācību metodes atbilstoši izglītojamā individuālās attīstības vajadzībām un sasniedzamajiem mācīšanās rezultātiem.
9. Pielāgo FA psiholoģijas mācību saturu un līdzekļus izglītojamā individuālajām mācīšanās vajadzībām un mērķiem.
10. Spēs pielietot prasmes (spēja lietot zināšanas) laika plānošanas uzdevumu lietošanā un stresa menedžmentā.
11. Salīdzina un kritiski izvērtē stresa menedžmenta pamatatziņas mūsdienu multikulturālajā vidē.
14. Demonstrē prasmi analizēt FA izpratni par FA kopveseluma jēdzienu un faktorus, kas ietekmē veselību (psiholoģiskā triāde: pašizjūta; ķermeņa uztvere; ēšanas traucējumi un to pārvarēšana).
15. Prot analizēt atsevišķus riska faktorus un ergonomikas pamatus (Atkarības no fiziskajām aktivitātēm).
16. Prot lietot klases vai grupas mijiedarbību diagnosticējošo instrumentāriju.
17. Prot prognozēt un preventīvi atpazīt un piedāvāt risinājumus konfliktsituāciju vai nelabvēlīgo grupējumus.
18. Spēj atbilstoši risināt konfliktsituācijas, identificējot izglītojamo uzvedības, saskarsmes un vardarbības riskus.
19. Novērtē un prot identificēt profesionālās izdegšanas sindroma pamatus (identificē, klasificē, interpretē profesionālās izdegšanas skalu saturu) skolotāju profesionālajā darbā.
20. Nosaka skolotāja darba psihiskās spriedzes, ka profesionālās darba vides apstākļu kaitīgo ietekmi uz psihisko veselību.
21. Novērtē bērnu iekļaušanos FA grūtības biheiviorālo, kognitīvo un sociāli kognitīvo aspektu kontekstā un sniedz priekšlikumus to risināšanai.