Starptautiskais bizness un mārketings (SBUEK_181)
Īsumā par studiju kursu
Mērķis
Sniegt studentiem zināšanas par starptautiskā biznesa un mārketinga jēdzienu būtību, apskatot to kā aktivitāšu un procesu kopumu mūsdienu starptautiskā biznesa vidē, analizējot pasaules ekonomikas mainīgo raksturu un galvenos globalizācijas virzītājus. Izpētīt starptautiskā biznesa un mārketinga nozīmi patērētāju, klientu, partneru un sabiedrības kontekstā, paskaidrojot, kā atšķiras valstu politiskā, ekonomiskā, tiesiskā sistēmas. Kursa ietvaros tiek analizēti starptautiskā biznesa uzsākšanas faktori, pētīta produktu adaptācija dažādiem tirgiem, ņemot vērā starpkultūru atšķirības, un mārketinga stratēģiju veidošana starptautiskajos tirgos, izmantojot radošās domāšanas paņēmienus un instrumentus, jaunu biznesa ideju attīstīšanai.
Priekšzināšanas
Mikroekonomika, makroekonomika.
Rezultāti
Studējošie ir ieguvuši zināšanas par sekojošiem jēdzieniem: starptautiskais bizness, globalizācija, politiskā sistēma, ekonomiskā sistēma, tiesību sistēma, inovācijas, daudznacionāli uzņēmumi, organizācijas arhitektūra, starpkultūru pārvaldība, starptautiskā tirdzniecība un starptautiskās uzņēmējdarbības stratēģijas.
Studējošie izprot, kā atšķiras valstu politiskā, ekonomiskā, tiesiskā sistēma; izprot, kā sociālās kultūras atšķirības ietekmē uzņēmējdarbību; novērtē, kā uzņēmums var gūt peļņu, paplašinoties visā pasaulē; nosaka dažādas globālās konkurences stratēģijas un to plusus un mīnusus; izprot, kā organizāciju var pielāgot stratēģijai, lai uzlabotu starptautiskā biznesa sniegumu; apraksta starptautiskā mārketinga koncepcijas attīstību un novērtē tās nozīmi biznesā; novērtē starpkultūru atšķirību nozīmi starptautiskajā mārketingā un to ietekmi uz uzņēmuma darbību starptautiskajā vidē.
Studējošie izmanto radošās domāšanas paņēmienus un instrumentus jaunu biznesa ideju izstrādei. Izstrādā starptautisku biznesa stratēģiju.
Analizē un salīdzina dažādus risinājumus, lai uzlabotu uzņēmuma darbību starptautiskā biznesā. Demonstrē un aizstāv izstrādāto biznesa stratēģiju. Spēj analizēt jaunākās mārketinga tendences un integrēt tās uzņēmuma mārketinga aktivitātēs; novērtēt starptautiskā mārketinga un biznesa faktorus; spēj internacionalizēt preces un pakalpojumus.
Radoša un analītiska domāšana;
lēmumu pieņemšana;
ideju demonstrēšana un aizstāvēšana;
spēj organizēt starptautiskā mārketinga pētījumus;
spēj novērtēt starptautiskā mārketinga ārējos faktorus un to ietekmi uz uzņēmējdarbību;
spēj novērtēt faktorus, kas ietekmē starptautiskā biznesa sākšanu.
Plānojums
Studiju programma | Studiju semestris | Programmas līmenis | Studiju kursa kategorija | Docētāji | Grafiks |
---|---|---|---|---|---|
Starptautiskais bizness un jaunuzņēmumu darbība, IBSEeng | 4 | Bakalaurs | Ierobežota izvēle | Laura Martinsone-Ozoliņa |