Uz pierādījumiem balstīta atkarību izraisošo vielu lietošanas profilakse (SVUEK_138)
Īsumā par studiju kursu
Rezultāti
1.•Zina Eiropas profilakses programmas un vielu lietošanas profilakses zinātnes pamatprincipus; •Definē atkarību izraisošo vielu lietošanas profilakses jēdzienu; •Nosauc atkarību izraisošo vielu lietošanas veicinošos faktorus; •Zina jaunākās tendences vielu lietošanas epidemioloģijā un to izplatības rādītājus; •Definē atkarību izraisošo vielu lietošanas profilakses līmeņus; •Zina kvalitātes standartu principu kopumu profilakses intervenču stipro un vājo pušu noteikšanā; •Identificē atkarību izraisošo vielu lietošanas profilakses pieejas dažādos apstākļos un vidēs; •Zina pārliecināšanas kampaņu pierādījumus un nozīmi vielu lietošanas profilaksē; •Zina advokācijas un starpsektoru sadarbības nozīmi profilakses programmu ieviešanā; •Zina atkarību izraisošo vielu lietošanas profilakses pasākumu uzraudzības un izvērtēšanas pamatprincipus.
1.•Prot atrast informāciju par uz pierādījumiem balstītām vielu lietošanas profilakses programmām un politikām; •Prot atpazīt iedarbīgu profilakses programmu no neiedarbīgas; •Prot atrast un interpretēt jaunākās tendences vielu lietošanas epidemioloģijā; •Diferencē atkarību izraisošo vielu lietošanas veicinošos un aizsargājušos faktorus; • Atšķir atkarību izraisošo vielu lietošanas profilakses līmeņus; •Spēj pielietot kvalitātes standartus profilakses intervenču stipro un vājo pušu noteikšanā; •Diferencē atkarību izraisošo vielu lietošanas profilakses pieejas dažādos apstākļos un vidēs; •Spēj atrast un izvērtēt pierādījumus par pārliecināšanas kampaņu īstenošanu vielu lietošanas profilaksē; •Izprot advokācijas un starpsektoru sadarbības nozīmi profilakses programmu ieviešanā; •Spēj pielietot atkarību izraisošo vielu lietošanas profilakses pamatprincipus pasākumu uzraudzībā un izvērtēšanā.
1.•Secina un argumentē uz pierādījumiem balstītu atkarību izraisošo vielu lietošanas profilakses programmu nepieciešamību, ņemot vērā aktualitātes un prioritātes vielu lietošanas epidemioloģijā; •Diferencē atkarību izraisošo vielu lietošanas profilakses labo prakšu informācijas avotus; •Secina atkarību izraisošo vielu lietošanas profilakses programmas atbilstību uz pierādījumiem balstītai programmai.
Plānojums
Studiju programma | Studiju semestris | Programmas līmenis | Studiju kursa kategorija | Docētāji | Grafiks |
---|---|---|---|---|---|
Sabiedrības veselība | 3 | 2. cikla (Maģistra) | Ierobežota izvēle | Mārtiņš Zvackis, Kristīne Ozoliņa, Mārtiņš Zvackis, Mārtiņš Zvackis, Agnese Freimane, Agnese Freimane, Mārtiņš Zvackis, Kate Vulāne, Agnese Zīle, Mārtiņš Zvackis, Agnese Freimane, Kristīne Ozoliņa, Agnese Zīle, Kate Vulāne, Agnese Zīle, Mārtiņš Zvackis, Kate Vulāne, Agnese Freimane, Kristīne Ozoliņa |
Studiju programma | Studiju semestris | Programmas līmenis | Studiju kursa kategorija | Docētāji | Grafiks |
---|---|---|---|---|---|
Māszinības | 2 | 2. cikla (Maģistra) | Ierobežota izvēle | Mārtiņš Zvackis, Kristīne Ozoliņa, Mārtiņš Zvackis, Mārtiņš Zvackis, Agnese Freimane, Agnese Freimane, Mārtiņš Zvackis, Kate Vulāne, Agnese Zīle, Mārtiņš Zvackis, Agnese Freimane, Kristīne Ozoliņa, Agnese Zīle, Kate Vulāne, Agnese Zīle, Mārtiņš Zvackis, Kate Vulāne, Agnese Freimane, Kristīne Ozoliņa |