Pārlekt uz galveno saturu

Īsumā par studiju kursu

Struktūrvienība: Latvijas Sporta pedagoģijas akadēmija
Kredītpunkti / ECTS:2.67 / 4
Kursa vadītājs:Inta Bula-Biteniece
Studiju tips:Pilna laika
Līmenis:Īsā cikla (Pirmā līmeņa)
Mērķauditorija:Sporta treneris; Pedagoģija
Valoda:Latviešu
Zinātnes nozare:Sporta zinātne

Mērķis

Sniegt zināšanas par uzvedības izpausmju ABC (priekšnosacījumi, uzvedība, sekas). Mācīt nodrošināt pozitīvas uzvedības vadības stratēģijas, kas bremzē/novērš nelabvēlīgas uzvedības izpausmes. Iemācīt proaktīvas uzvedības stratēģijas. Sniegt zināšanas par palīglīdzekļu, atbalsta izmantošana praktiskā skolas vidē sporta un veselības stundā.

Priekšzināšanas

Apgūti studiju kursi: Pedagoga profesionālās prasmes, Mācīšana un mācīšanās dažādības kontekstā, Izglītības psiholoģija pedagogiem, Izglītības iestādes vadība, Civilā aizsardzība, valsts drošība un vides aizsardzība ilgtspējīgai attīstībai, Cilvēka anatomija un dinamiskā anatomija, Pedagoģiskie pamati pielāgotās fiziskās aktivitātēs, Studentcentrēta pieeja pielāgotās fiziskās aktivitātēs, Novērtēšanas metodes pielāgotās fiziskās aktivitātēs, Pielāgoto fizisko aktivitāšu programmu saturs, Ergonomiskie un drošības principi sporta stundā, Funkcionālie ierobežojumi un fiziskie vingrinājumi, Vispārīgā un fizisko aktivitāšu bioķīmija, Vispārīgā un vecumposmu fizioloģija un/vai Pielāgotās fiziskās aktivitātes audzēkņiem ar intelektuāliem attīstības traucējumiem, PFA audzēkņiem ar sensoriem attīstības traucējumiem, PFA audzēkņiem ar uzvedības, mācīšanās traucējumiem un autismu.

Rezultāti

Zināšanas

1. Demonstrēt vispusīgas un sporta nozarei raksturīgās zināšanas par uzvedības izpausmju ABC (priekšnosacījumi, uzvedība, sekas).
2. Pozitīvas uzvedības vadības stratēģijas, kas bremzē/novērš nelabvēlīgas uzvedības izpausmes, par proaktīvām uzvedības stratēģijām.

Prasmes

3. Pielietot praktiski uzvedības vadīšanas principu izmantošanu praktiskā skolas vidē sporta un veselības stundā.
4. Uzņemties atbildību un iniciatīvu, veicot Studiju un praktiskos darbu individuāli vai komandā.
5. Novērtēt pozitīvo uzvedību veicinošos parametrus un to pielietošanas secību.

Kompetences

7. Izmantot uzvedības vadīšanas metodes atbilstoši audzēkņu ar SIV hronoloģiskam vecumam, izvēlēties individuāli atbilstošas uzvedības kontroles metodes.
8. Demonstrē prasmes par daļēju fiziska norādījumu sniegšanu, par pilnu fizisku/ manuālu norādījumu sniegšanu, par pāra palīgu instrukciju izmantošanu, par sadarbības metodēm sporta un veselības stundā.

Plānojums

Plānošanas periods:2024. gada rudens semestris
Studiju programmaStudiju semestrisProgrammas līmenisStudiju kursa kategorijaDocētājiGrafiks
Sporta un izglītības speciālists (pielāgoto fizisko aktivitāšu speciālists izglītībā), PVAS 3Pirmais līmenisIerobežota izvēle