Pārlekt uz galveno saturu

Īsumā par studiju kursu

ECTS:3
Kursa vadītājs:Ludmila Jermakoviča
Studiju tips:Nepilna laika, Pilna laika
Līmenis:1. cikla (Bakalaura)
Mērķauditorija:Medicīnas pakalpojumi
Valoda:Latviešu
Studiju kursa apraksts Pilns apraksts, Nepilna laika, Pilna laika
Zinātnes nozare:Valodniecība un literatūrzinātne

Mērķis

Mērķis ir uzlabot, papildināt un sistematizēt vācu valodas lietošanas prasmes studiju un profesionāliem nolūkiem, kā arī veicināt medicīniskās terminoloģijas apguvi un lietošanu.

Priekšzināšanas

Nepieciešamas pamatzināšanas vācu valodā (vismaz A2 līmenis pēc Eiropas Padomes izstrādātā valodas prasmju līmeņu apraksta (Common European Framework of Reference for Language Learning, Teaching and Assessment)).

Rezultāti

Zināšanas

1.Pēc sekmīgas kursa apguves studenti spēs:
• atlasīt medicīnas terminoloģijā lietotās leksikas minimumu,
• vāciski izskaidrot to vai iztulkot latviski,
• izlasīt ar profesionālo jomu saistītu tekstu, atrast un atzīmēt tekstā atslēgvārdus, galveno domu, nepieciešamo informāciju,
• nosaukt ķermeņa daļas, orgānu sistēmas,
• aprakstīt pacienta stāvokli, slimības norisi,
• izveidot fizioterapijas plānu un dot padomus, norādījumus terapijas kursa laikā,
• atpazīt populāri zinātniskai un zinātniskajai literatūrai raksturīgākās valodas struktūras (lietvārdu veidošana, locīšana; darbības vārdu laiku lietošanas sistematizācija darāmā un ciešamā kārtā; vēlējuma un pavēles izteiksmes formu veidošana un lietošana; divdabju, nenoteiksmes lietošana u.c.).

Prasmes

1.Pēc sekmīgas kursa apguves studenti pratīs:
• lietot atbilstošu medicīnisko terminoloģiju sarunās ar pacientiem/klientiem un kolēģiem,
• veidot savu terminoloģijas vārdnīcu,
• ievākt pacienta slimības anamnēzi un izjautāt par sūdzībām un sāpēm,
• sastādīt vingrojumu programmu, individuālu treniņu plānu,
• dot padomus fizioterapijas kursa laikā,
• paskaidrot par relaksācijas tehnikām.

Kompetences

1.Studenti spēs sniegt informāciju par sevi, savām studijām un salīdzināt ar medicīnas studijām Vācijā; spēs raksturot balsta un gaitas aparāta funkcijas; aizpildīt slimnieka karti; uztvert, pierakstīt un nodot vajadzīgo informāciju par pacienta stāvokli; veidot jautājumus un uzturēt sarunu ar pacientu; spēs izteikt savu viedokli par vienkāršām medicīniska satura tēmām un par dažādām fizioterapijas metodēm.