Vieglatlētikas vingrinājumu pamati un metodika (LSPA_225)
Īsumā par studiju kursu
Mērķis
Apgūt dažādus pārvietošanās veidus un priekšmetu pārvietošanas veidus, apgūt teorētiskās zināšanas, praktiskās iemaņas un prasmes dažādu pārvietošanās veidu un priekšmetu pārvietošanas veidu mācīšanā visās izglītības pakāpēs, atbilstoši Skolotāja standartā paredzētajām kompetencēm, Pirmsskolas izglītības vadlīnijām un Veselības un fiziskās aktivitātes izglītības satura prasībām sadaļā Pārvietošanās.
Priekšzināšanas
Apgūti studiju kursi: Skolotāja profesionālās prasmes, Sociāli emocionālā mācīšanās, Mācīšana un mācīšanās dažādības kontekstā, Vispārīgā un fizisko aktivitāšu bioķīmija, Volejbola pamati un metodika, Vingrošanas pamati un metodika, Sporta vēsture vai sporta filosofija.
Rezultāti
1. Vieglatlētikas disciplīnu izcelšanās, vēsture un attīstība Latvijā un pasaulē.
2. Vieglatlētikas disciplīnu tehnikas un taktikas paņēmienu mācīšanas metodika (mācīšanas metodes, mācīšanas līdzekļi, sporta stundas organizēšanas formas).
3. Formatīvā, summatīvā vērtēšana un pašvērtējums vieglatētikas vingrinājumu apguvē.
4. Demonstrē dažādus pārvietošanās veidus (soļošana, skriešana, lēkšana) un priekšmetu pārvietošanu (mešana) visās izglītības pakāpēs.
5. Praktiski plāno, vada vieglatlētikas vingrinājumus un novērtē to apguvi atbilstoši valsts pirmsskolas izglītības vadlīnijām, valsts pamatizglītības standarta un valsts vidējās izglītības standarta prasībām mācību jomā. Demonstrē apgūtās iemaņas modificētās vieglatlētikas disciplīnu sacensībās.
6. Spēj plānot, vadīt starpdisciplināru un individualizētu mācību procesu daudzveidīgās vieglalētikas vingrinājumu aktivitātēs.
7. Spēj kritiski analizēt un izvērtēt pielietotos pedagoģiskos līdzekļus, metodes, paņēmienus un vieglatlētikas līdzekļus, to atbilstību izglītojamo spējām un izglītības mērķiem veselību veicinošās daudzveidīgās vieglatlētikas vingrinājumu aktivitātēs.
8. Spēj uzņemties atbildību par mācību stundas ar vieglatlētikas vingrinājumiem un pasākuma drošumu skolā.
9. Spēj veidot skaidrus snieguma un izglītojamo izaugsmes vērtēšanas kritērijus un pārbaudes veidus.
10. Spēj analizēt mācīšanās rezultātus un sekot skolēna izaugsmei, identificēt mācīšanās snieguma uzlabošanai nepieciešamos atbalsta pasākumus.
11. Spēj sniegt atgriezenisko saiti gan izglītojamo, gan savas darbības novērtējumā.
12. Spēj radoši izvēlēties mācību līdzekļus vieglatlētikas vingrinājumu apguvē, integrējot veselības un drošības saturu, citu priekšmetu jomas, caurviju prasmes un vērtības.
13. Spēj identificēt drošības apdraudējumus un riskus dažādās vidēs un situācijās vieglatētikas vingrinājumos, veic preventīvus drošības pasākumus, izvēloties piemērotākās problēmrisināšanas stratēģijas.
Plānojums
Studiju programma | Studiju semestris | Programmas līmenis | Studiju kursa kategorija | Docētāji | Grafiks |
---|---|---|---|---|---|
Veselība, fiziskā aktivitāte un drošība (sporta un veselības skolotājs), VMS | 2 | Bakalaurs | Ierobežota izvēle | ||
Veselība, fiziskā aktivitāte un drošība (sporta un veselības skolotājs), VMSN | 2 | Bakalaurs | Ierobežota izvēle | ||
Veselība, fiziskā aktivitāte un drošība (sporta un veselības skolotājs), VMSNz | 1 | Bakalaurs | Ierobežota izvēle | ||
Veselība, fiziskā aktivitāte un drošība (sporta, veselības un valsts aizsardzības mācības skolotājs), VASN | 2 | Bakalaurs | Ierobežota izvēle | ||
Veselība, fiziskā aktivitāte un drošība (sporta, veselības un valsts aizsardzības mācības skolotājs), VAS | 2 | Bakalaurs | Ierobežota izvēle | ||
Veselība, fiziskā aktivitāte un drošība (sporta, veselības un valsts aizsardzības mācības skolotājs), VASNz | 1 | Bakalaurs | Ierobežota izvēle |