Pārlekt uz galveno saturu

Īsumā par studiju kursu

Struktūrvienība: Latvijas Sporta pedagoģijas akadēmija
Kredītpunkti / ECTS:2 / 3
Kursa vadītājs:Inese Ļubinska
Studiju tips:Nepilna laika, Pilna laika
Mērķauditorija:Pedagoģija; Sporta treneris
Valoda:Latviešu
Zinātnes nozare:Sporta zinātne

Mērķis

Sniegt studentiem nepieciešamās teorētiskās un praktiskās zināšanas par vingrošanas metodiku, stundu organizāciju un vadīšanu vingrošanas elementu apgūšanā. Vingrošanas mācību procesa organizācijas īpatnībām, saturu, principiem, metodēm un līdzekļiem. Mācīt vingrošanas paņēmienu lietošanas prasmi, pilnveidot fiziskās īpašības un psiholoģisko sagatavotību.

Priekšzināšanas

Vispārējā vidējā izglītība.

Rezultāti

Zināšanas

1. Vingrošanas vēsture un attīstību Latvijā un pasaulē.
2. Vingrošanas (ierindas mācības vingrinājumi, VAV, lietišķie vingrinājumi visām izglītības pakāpēm, stāju veidojošie vingrinājumi) mācīšanas metodika (mācīšanas metodes, mācīšanas līdzekļi, sporta stundas organizēšanas formas).
3. Formatīvā, summatīvā vērtēšana un pašvērtējums vingrošanas vingrinājumu apguvē.

Prasmes

5. Sastādīt un demonstrēt VAV ar un bez priekšmeta.
6. Pārzina un spēj sniegt situācijas izvērtējumu, skaidro stājas vingrinājumu nozīmi veselības aspektā.
7. Demonstrēt un mācīt atbilstošas stājas, lēcienu, rāpošanas un rāpšanās, velšanās veidus.
8. Demonstrēt un lietot prasmes produktīvi savienot mācību principus, metodes un līdzekļus organizējot mācību procesu visās izglītības pakāpēs.

Kompetences

9. Integrēti lieto faktoloģiskās, teorētiskās un likumsakarību zināšanas, mērķtiecīgi un kritiski izvēlas un mācību procesā izmanto dažādas metodes, tehnoloģijas un mācību metodiskos materiālus izglītojamo vajadzībām un atbilstoši sasniedzamajiem rezultātiem.
10. Spēj radoši organizēt mācību mērķim un uzdevumiem atbilstošu mācību vidi, izvēlēties mācību līdzekļus vingrošanas vingrinājumu apguvē, integrējot veselības un drošības saturu, citu priekšmetu jomas, caurviju prasmes un vērtības.
11. Spēj pamatot atgriezeniskās saites, formatīvās un summatīvās vērtēšanas lomu mācību mērķa un rezultātu sasniegšanā.
12. Spēj identificēt drošības apdraudējumus un riskus dažādās vidēs un situācijās, veic preventīvus drošības pasākumus, izvēloties piemērotākās problēmrisināšanas stratēģijas.

Plānojums

Plānošanas periods:2024. gada rudens semestris
Studiju programmaStudiju semestrisProgrammas līmenisStudiju kursa kategorijaDocētājiGrafiks
Brīvās izvēles studiju kursi, C-kursi 1Free choice
Veselība, fiziskā aktivitāte un drošība (sporta un veselības skolotājs), VMS 1BakalaursIerobežota izvēle
Veselība, fiziskā aktivitāte un drošība (sporta un veselības skolotājs), VMSN 1BakalaursIerobežota izvēle
Veselība, fiziskā aktivitāte un drošība (sporta, veselības un valsts aizsardzības mācības skolotājs), VASN 1BakalaursIerobežota izvēle
Veselība, fiziskā aktivitāte un drošība (sporta, veselības un valsts aizsardzības mācības skolotājs), VAS 1BakalaursIerobežota izvēle
Plānošanas periods:2025. gada pavasara semestris
Studiju programmaStudiju semestrisProgrammas līmenisStudiju kursa kategorijaDocētājiGrafiks
Veselība, fiziskā aktivitāte un drošība (sporta un veselības skolotājs), VMSNz 1BakalaursIerobežota izvēle
Veselība, fiziskā aktivitāte un drošība (sporta, veselības un valsts aizsardzības mācības skolotājs), VASNz 1BakalaursIerobežota izvēle