Pārlekt uz galveno saturu

Īsumā par studiju kursu

Struktūrvienība: Latvijas Sporta pedagoģijas akadēmija
ECTS:3
Kursa vadītājs:Gundega Ulme
Studiju tips:Nepilna laika, Pilna laika
Līmenis:1. cikla (Bakalaura)
Mērķauditorija:Sporta treneris
Valoda:Latviešu
Studiju kursa apraksts Pilns apraksts, Nepilna laika, Pilna laika
Zinātnes nozare:Veselības un sporta zinātnes

Mērķis

Sekmēt izpratnes veidošanos par psiholoģiju kā zinātni un personības psihisko parādību norisēm un izpausmēm, kā arī sniegt zināšanas par personības psihisko procesu, emocionālo stāvokļu un individuālo īpašību būtību un to izpausmēm. Izpratnes veidošana par cilvēka attīstības likumsakarībām un īpatnībām dažādos dzīves posmos, par iespējām personības attīstības sekmēšanā un savas personības izaugsmes stimulēšanā. Holistiskas pieejas veicināšana personības psihiskās attīstības problēmjautājumu izpratnē un interpretācijā.

Priekšzināšanas

Sekmīgi pabeigta vidusskolas programma, vēlamas priekšzināšanas par CNS uzbūvi un funkcijām.

Rezultāti

Zināšanas

1.1. Zina Vispārīgās un attīstības psiholoģijas teorētiskos pamatus un zina psihisko parādību grupas – kognitīvos procesus, emocionālos stāvokļus un personības individuālās īpašības..
2. Pārzin personības attīstības vecumposmu periodizāciju, personības attīstības teorijas un pieejas personības attīstības skaidrojumam.
3. Ir apguvis attīstības psiholoģijas priekšmeta specifiku, terminoloģiju.

Prasmes

1.4. Prot izmantot apgūtos teorētiskos pamatus par psihiskām parādībām un personības izpētes pieejām personības raksturojumā.
5. Spēj patstāvīgi raksturot katru vecumposmu fiziskajā, sociālajā, kognitīvajā un emocionālajā attīstībā.
6. Demonstrē prasmes pielietot iegūtās zināšanas savas personības attīstības skaidrojumā un prasmes analizēt faktorus, kuri nosaka bērna kā personības attīstību.

Kompetences

1.7. Izprot psihisko parādību norises un to izpausmes profesionālajā darbībā.
8. Spēj teorētiski izvērtēt un pielietot dažādas psiholoģiskās metodikas un praktiskās pieejas pedagoģiskajā darbā.